TDC eller Cybercity
Fra : Dennis

Dato : 02-12-03 17:00

Jeg overvejer om jeg skal have en 1024/128Kbit CC eller en 512/128Kbit TDC.
TDC "kender" jeg lidt da jeg ved de køre DHCP og at WAN bliver afsluttet i
ethernet (RJ45 - direkte fra modem og ind i PC). Men hvordan køre CC med
dét? Jeg har en DLink 604 der skal kobles på linien, så der er flere der kan
bruge linien.

Prisen er jo næsten den samme men jeg har ingen erfaring med CC overhovedet.
TDC har jeg meget erfaring med mht. deres ProAccess.

Fra : Towli

Dato : 02-12-03 20:22

CC er hamrende stabilt og de leverer en router med til deres Adsl løsning...
Go for CC 8)

/T

Fra : Helmar

Dato : 02-12-03 22:50

Fuldt ud tilfres med min CC line her.

Henrik

Fra : Benjamin

Dato : 03-12-03 01:02

Helmar wrote:
> [...]

Godt og stabilt. Hurtig og rimelig kompetent kundeservice/support.

/ Benjamin

Fra : René

Dato : 03-12-03 18:40

On Wed, 3 Dec 2003 01:02:03 +0100, "Benjamin"
<nospam@REMOVETHISSHITFIRSTfreeworld.dk> wrote:

>Godt og stabilt. Hurtig og rimelig kompetent kundeservice/support.

Jeps

Hilsen René

Fra : Dennis

Dato : 03-12-03 08:48

> CC er hamrende stabilt og de leverer en router med til deres Adsl
løsning...
> Go for CC 8)

Måske en lidt kort periode at bedømme ud fra, men da der ikke er nogen der
har sagt noget negativt om CC (f.eks. ville "de minder om Tiscali" skræmme
mig langt væk!), så tror jeg at jeg vil få fat i en CC forbindelse.
Endvidere er der jo også router med der, så jeg ikke behøver investere i en
DLink 604.

Men... VIL jeg kunne sætte en DLink 604 på istedet for den medfølgende
router, hvis jeg skulle få lyst til dét?

Og vi er enige om, at hvis jeg får en tekniker ud, så fungere alle mine
analoge telefonstik stadigt (jeg vil nemlig ikke til at trække flere
ledninger til dét)?

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 03-12-03 10:11

> Men... VIL jeg kunne sætte en DLink 604 på istedet for den medfølgende
> router, hvis jeg skulle få lyst til dét?

Ja, sagtens. Det har ingen relevans, medmindre CC har en eller anden skummel
regel eller teknologi de benytter sig af.

> Og vi er enige om, at hvis jeg får en tekniker ud, så fungere alle mine
> analoge telefonstik stadigt (jeg vil nemlig ikke til at trække flere
> ledninger til dét)?

Hvis skillefilteret (skille data og telefoni) bliver placeret ved
hovedlinien, og den linie så føres ind ved filterets telefonistik, så
fungerer alt som hidtidigt. Det har jeg gjort herhjemme =)

--

"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Med venlig hilsen

Fra : Hans

Dato : 03-12-03 11:45

"Trygleren [9000]" <hesteskeletSPAM@hesteskeletSPAM.dk> skrev i en
meddelelse news:3fcda8bc$0$150$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja, sagtens. Det har ingen relevans, medmindre CC har en eller anden
skummel
> regel eller teknologi de benytter sig af.

CC bruger mig bekendt en Zyxel 652r router, hvor adsl-modemet er indbygget,
så DLink 604 kan ikke bruges.

/ Hans

Fra : Morten Davidsen

Dato : 03-12-03 12:05

CC bruger en Zyxel 650R? >
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/

Anyway bruger CC PPPoA (over ATM) - men i princippet kan du godt sætte din
Dlink 604 bagved routeren, da den såvidt jeg kan se på
http://www.dlink.com/products/?pid=62 kan den's WAN-port køre DHCP og
modtage en IP-adresse fra CC's router. Så kan du så forwarde alle porte fra
Zyxel routeren til Dlink'en. Men der er ikke rigtig nogen grund til det da
Zyxel routeren højst sandsynligt har alle de funktioner du skal bruge, og
din Dlink bliver derfor overflødig.

Det skal også nævnes at hvis du sætter f.eks. en Dlink router bagved CC's
udstyr kan CC Support ikke hjælpe dig såfremt du har problemer med din
comp - så længe der er forbindelse til CC Routeren.

Håber det var svar nok!

/MD

Fra : Dennis

Dato : 03-12-03 12:23

> CC bruger en Zyxel 650R? >
> http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/zyxel_650r/

Det var lige dét svar jeg ledte efter (RJ11/ADSL interface istedet for
RJ45/LAN), tak.

> [...]
> Zyxel routeren højst sandsynligt har alle de funktioner du skal bruge, og

Det er der vist ingen grund til, nej (at sætte en DLink 604 på). En HUB på
routerens LAN må være fin, da man jo (tilsyneladende) har konfigurations
adgang til sin router.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-12-03 12:43

Hej Dennis, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> En HUB på routerens LAN må være fin, da man jo (tilsyneladende)
> har konfigurations adgang til sin router.

Brug en halvtredser mere og køb en switch, se fx
<http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=switchhub>

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 03-12-03 23:29

"Towli" <towli@(fjernes)oldboyz.dk> skrev i en meddelelse
> CC er hamrende stabilt og de leverer en router med til deres Adsl
løsning...
> Go for CC 8)

CC Styrer for vildt. Havde kun problemer med 1ste installation.

Mvh,
Rasmus Bertelsen