2048/128Kbit - er det praktisk anvendeligt~
Fra : Dennis

Dato : 02-12-03 16:18

Der er jo en del reklame her i tiden for subject, men er det overhovedet
praktisk anvendeligt? Her tænker jeg på de TCP pakker der sendes frem og
tilbage og det kræver jo lidt upload at downloade.. jeg kan bare ikke sætte
mig ind i hvor meget upload der kræves for at have 2Mbit download?

Nogen der kan give et skud på dette?

Fra : Mithril

Dato : 02-12-03 16:27

"Dennis" <a@b.cde> wrote in message
> [...]
sætte
> mig ind i hvor meget upload der kræves for at have 2Mbit download?

Min "dumeter" siger omkring 4-6 kilobytes upload pr sekund, når jeg
downloader med 220 kilobytes fra en enkelt server.
Jo flere server du henter fra samtidig, jo mere upload vil det generer
(kontrol-pakker)

Da en 128kbit upload vil svare til omkring 12-14 kilobytes, ja så skal man
jo ikke hente fra ret mange servere før det går galt !

Fra : Jesper Sloth

Dato : 02-12-03 17:36

"Dennis" <a@b.cde> skrev i en meddelelse
> [...]
sætte
> mig ind i hvor meget upload der kræves for at have 2Mbit download?

Hej

Jeg havde på et tidspunkt en fejl på min linie der gjorde, at der kun var en
upload svarende til 70 kbit, det resulterede i at min Download faldt til
1300 kbit. så det har helt bestem noget at sige, for når jeg hentede med
bare over 1Mbit var det fuldstændigt umuligt at lave andet på nettet, alt
stod stille.

Mvh

Jesper

Fra : Flemming Joensson

Dato : 02-12-03 20:52

"Dennis" <a@b.cde> wrote in

> [...]
> sendes frem og tilbage og det kræver jo lidt upload at downloade.. jeg
> kan bare ikke sætte mig ind i hvor meget upload der kræves for at have

Jeg har 2560/128 og så længe jeg ikke uploader på samme tid som jeg henter,
så kører det fint.

Flemming

Fra : S

Dato : 03-12-03 01:19

Flemming Joensson skrev
> Jeg har 2560/128 og så længe jeg ikke uploader på samme tid som jeg
henter,
> så kører det fint.

Men hvad når da du også sender? Det er vist ikke så ofte der kun er download
på forskellige servere, men en del upload skal der også være plads til, uden
man sidder tilbage med en 128/128 linie.

--
Bredbåndsprotal http://CyberMedie.dk

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 03-12-03 09:00

S skrev:

> [...]
> download på forskellige servere, men en del upload skal der også være
> plads til, uden man sidder tilbage med en 128/128 linie.

Det giver vist sig selv, at hvis man har et udbredt upload-behov, så skal
man ikke vælge en */128 forbindelse

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : S

Dato : 03-12-03 17:37

Søren C. Fischer skre news:MJgzb.1203$Os6.1101@news.get2net.dk
> Det giver vist sig selv, at hvis man har et udbredt upload-behov, så skal
> man ikke vælge en */128 forbindelse

Ja, men jeg har generelt ikke noget stort behov. Jeg skal hoste sider med op
til 150 daglige besøg, og så skal jeg selvfølgelig med mellemrum sende email
m.v. og ringe fra min pc. Når jeg ringer kan det sagtens tage 30-60
minutter, og der vil være meget generende at miste så meget download...
synes det er rigeligt når jeg går fra 1024 til 128.

PS; Jeg er blevet visket i øret at http://netlimiter.com kan afhjælpe
problemet, men har ikke nået at teste endnu.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-12-03 18:07

S skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> PS; Jeg er blevet visket i øret at http://netlimiter.com kan afhjælpe
> problemet, men har ikke nået at teste endnu.

Jeg kender ikke programmet, køre ikke med win. men det er en program type
som kan styre hvor meget båndbrede forskellige programmer kan få rådighed
over, og hvis det er bare en lille smule intelegent lavet, så kan det også
give et program min så og så meget båndbrede, og hvis ikke det program er
aktivt, så lade andre programmer nyde godt af den båndbrede der er til
rådighed. Og hvis det er sådan, så er det bare at sætte dit telefonprogram
til at kunne få den nødvendige båndbrede, så vil de øvige blive droslet ned
når du skal bruge båndbreden selv.

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-12-03 18:11

S skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> PS; Jeg er blevet visket i øret at http://netlimiter.com kan afhjælpe
> problemet, men har ikke nået at teste endnu.

Vil lige tilføje, at det formodentligt arbejder ved at styre hvor hurtigt
bekraftegelsparkerne sendes afsted, og da UDP ikke har sådan nogen, men at
data bare sendes afsted i håb om at de også når frem, så kan det program
formodentligt ikke styre båndbreden, hvis du har noget UDP download
igang,,,

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 03-12-03 12:56

> [...]
sætte
> mig ind i hvor meget upload der kræves for at have 2Mbit download?

Jeg har kørt 3072/128 som test for netop at se om 128 var nok, og det er
det, så længe du henter fra en kilde.

Surfer du eller laver andet på linien, hopper hastigheden op og ned.

Uploader jeg imens, falder hastigheden til en 60-70KB.

Spørgsmålet er hvad ens behov er?

Vil man leeche på P2P programmer hvor det kræves at man uploader, så er det
ikke så super smart, hvis man havde regnet med at kunne benytte sin fulde
DL.

VH
Peter

Fra : PerX ...

Dato : 07-12-03 18:43

In article <3fcdcf62$0$30074$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
peto@***privat.dk says...
> Vil man leeche på P2P programmer hvor det kræves at man uploader, så er det
> ikke så super smart, hvis man havde regnet med at kunne benytte sin fulde

Og der har vi TDC's rigtige grund til at lave det her *G*

Er der iøvrigt ikke noget om XP pr default reservere noget båndbredde til
sig selv, hvis den nu skulle få brug for det.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-12-03 18:53

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev :

>Er der iøvrigt ikke noget om XP pr default reservere noget båndbredde til
>sig selv, hvis den nu skulle få brug for det.

Det kan slås fra, men har over ingen betydning.

De fleste har et 100 NB netkort, men blot du har et 10 MB og XP
vil så reservere 20% til sig selv, så har du stadig 8 MB til
nettet og en højere hastighed end 8 MB har man jo som regel ikke.
--
Knud

Fra : Ivar Madsen

Dato : 07-12-03 19:26

PerX ... skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Og der har vi TDC's rigtige grund til at lave det her *G*

Hvis jeg husker ret, så kan du bestille mere upload speed, selvfølgie mod
merbetaling, så det vil sige, at de har et skrabet produkt, der passer til
dem der ikke vil køre nogen form for server, og derfor ikke har brug for
mere end de 128. Vil du så køre en server så bestiller du bare noget mere
båndbrede.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 08-12-03 00:42

PerX ... skrev:

> Er der iøvrigt ikke noget om XP pr default reservere noget båndbredde
> til sig selv, hvis den nu skulle få brug for det.

Næh, programmer skrevet til at anvende QoS kan bede om at reservere op
til 20% af båndbredden, f.eks. Internet Connection Sharing (ICS), hvis
ikke der er behov for det bliver den reserverede båndbredde brugt af
alt muligt andet (indtil behovet eventuelt opstår, f.eks. ved at en
ICS-opkoblet maskine gerne vil bruge lidt båndbredde):

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q316666

Men ok, det er da en fin lille konspirationsteori, hvis den var kor-
rekt. Du har nok læst om den hos The Register engang (de kan altid
finde en konspirationsteori om alt hvad Microsoft gør):

http://www.theregister.co.uk/content/4/23090.html