TDC ADSL crasher - upstream problem
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-12-03 19:54

Hejsa

Jeg oplever noget lidt underligt med mit TDC ADSL. Hvis jeg udnytter min
upstream båndbredde total ud, ved for eks. at bruge P2P programmer, så går
det ned? Det hjælper intet at genstarte eller slukke min maskine. Man bliver
nødt til at have slukket for adsl udstyret, som i øvrigt er fra Ericsson.
Jeg oplever samme problem, både med min mac og med pc'en...

Er det ikke mest underligt??

Jeg bliver nødt til at passe på, at jeg ikke kører upstreamen for hårdt. Kan
det være rimeligt?

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 01-12-03 20:16

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNDETTEpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødt til at have slukket for adsl udstyret, som i øvrigt er fra Ericsson.
> Jeg oplever samme problem, både med min mac og med pc'en...

Njoeee, men er det ikke mærkeligt at det sker på alle dine maskiner? Det
skulle tilfældigvis ikke være samme P2P program du har problemer med? JEg
kan ikke helt se hvordan TDC skulle få dine mask få dine maskiner til at gå
ned?

> Jeg bliver nødt til at passe på, at jeg ikke kører upstreamen for hårdt.
Kan
> det være rimeligt?

Rimeligt?

Du kan prøve at sætte dit netkort til at køre 10mbit halv duplex og se om
det hjælper.

Er det KUN med P2P programmet du oplever problemer, for sååååå..

Vh
Peter

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 01-12-03 20:50

Hej

> Njoeee, men er det ikke mærkeligt at det sker på alle dine maskiner? Det
> skulle tilfældigvis ikke være samme P2P program du har problemer med?

Nej det er forskellige programmer.

> JEg kan ikke helt se hvordan TDC skulle få dine mask få dine maskiner til
at gå
> ned?

Mine maskiner går heller ej ned, men derimod adsl forbindelsen.

> Du kan prøve at sætte dit netkort til at køre 10mbit halv duplex og se om
> det hjælper.

Hrmm det ville jeg da være ked af :|

/Hans

Fra : Mithril

Dato : 01-12-03 21:40

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNDETTEpc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er det ikke mest underligt??
>
> Jeg bliver nødt til at passe på, at jeg ikke kører upstreamen for hårdt.

Smut du en tur ned i din lokale TDC butik og byt modemet. Spørg eventuelt
efter et "Speedstream 5100" - Det kører også fint på LME (Erricson)
centraler.
Telebuttikerne bytter som regel dit udstyr som en HEL pakke. Så tag lige
skillefilter og ledninger med for en sikkerheds skyld.

Fra : Peter Tønnesen

Dato : 02-12-03 08:54

"Mithril" <na@nospam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Telebuttikerne bytter som regel dit udstyr som en HEL pakke. Så tag lige
> skillefilter og ledninger med for en sikkerheds skyld.

Hvad skulle det hjælpe? Skulle man ikke lige prøve at finde fejlen først?

Hvis mandens fjernsyn ikke virker, skulle han så gå ned og bytte sin video?

Snak med supporten på 80808017 før du bytter dit modem, for det kan jeg da
høre han IKKE har prøvet...

Peter

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 02-12-03 18:56

Hej

> Smut du en tur ned i din lokale TDC butik og byt modemet. Spørg eventuelt
> efter et "Speedstream 5100" - Det kører også fint på LME (Erricson)
> centraler.

Man skulle næsten tro du kender fejlen...?

Jeg har lige ringet til support i dag, og den venlige supporter fortalte, at
det var et kendt problem på Erricsson modemet.
Noget med nogle bitfejl pga. dårlig kondensator....

Så jeg må lige have besøgt telebutikken i morgen :)

Tak for hjælpen

Mvh
Hans

Fra : Mithril

Dato : 02-12-03 19:04

> Hej

> Man skulle næsten tro du kender fejlen...?

Ingen kommentar :)

Johhhhh har da hørt om det et par gange, og anbefaler da som regel folk at
bytte deres udstyr, hvorefter problemet er forsvundet.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 03-12-03 20:21

Hej igen

> Ingen kommentar :)
>
> Johhhhh har da hørt om det et par gange, og anbefaler da som regel folk at
> bytte deres udstyr, hvorefter problemet er forsvundet.

Nu har jeg fået byttet mit gamle Ericsson modem, med et nyt Speedstream. Det
kører bare kanont...:)

Syntes svartiderne er blevet noget hurtigere, så det er bare lækkert.

Tak for hjælpen.

Mvh
Hans