Telefon og ADSL
Fra : sah

Dato : 01-12-03 12:39

Behøver man at sætte sin tlf. i skillefilteret ?
den virker når jeg sætter den i et andet stik i huset.
jeg tænker på om det kan 'skade' min adsl forbindelse og om det evt. kan
tage noget
hastighed ?

Fra : Ole Brink Sørensen

Dato : 01-12-03 20:42

Hej...

Den kan ikke skade linien, men der vil typisk ske det at
internet-forbindelsen går ned hvis telefonen ringer, og du vil også høre
støj på telefon-linien mens internet-forbindelsen er i brug. Så hvis du vil
have fuld udbytte af det skal telefonen sidde i det stik hvor skillefilteret
sidder (alternativt kan du betale 500 bobs for at få skillefilteret sat op
af en tekniker så alle telefon-stik sidder "bagved" filteret)

Ole.
*filter i adresse*

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 01-12-03 21:30

> [...]
>den virker når jeg sætter den i et andet stik i huset.
>jeg tænker på om det kan 'skade' min adsl forbindelse og om det evt. kan
[...]

Kommer an på om du har en gør-det-selv løsning, eller, om du har haft
tekniker ude og etablere KAP-stik ?

Henrik

Fra : sah

Dato : 02-12-03 08:58

"Henrik Koksby Hansen" <news@k0ksby.dk> wrote in message

> Kommer an på om du har en gør-det-selv løsning, eller, om du har haft
> tekniker ude og etablere KAP-stik ?

Det er en gør-det-selv-løsning.

Fra : The Sci-Fi Fan

Dato : 02-12-03 16:22

"sah" <sah@sah_dk.dk> wrote in

> "Henrik Koksby Hansen" <news@k0ksby.dk> wrote in message

> Det er en gør-det-selv-løsning.

Jeg havde et ligende problem på min sidste analoge tilslutning hos TDC,
efter at havde nedlagt min ISDN forbindelse, netop med at telefonen ikke
ville virke i det indgående stik hvor filter sad, det var enten telefoni
eller ADSL, men jeg satte så telefonen til i skillefilteret efter aftale
med TDC, og havde derefter ingen problemer med hverken ADSL eller
telefonien, heller ikke selv om begge blev brugt samtidig...

Nu er jeg ude af de problemer, da jeg er skiftet til CC, hvor du slet ikke
har noget separat skillefilter, og har en 2,5 Mbit download hastighed for
det samme som jeg gav for 1 Mbit hos TDC, men okay, de opdatere ikke de
udenlandske "Binareis" -grupper ordenligt som TDC gjorde, så det er et valg
i mellem Pest og Kolera !!

--
Mvh. Michael R.
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white guy,

Fra : The Sci-Fi Fan

Dato : 02-12-03 16:43

"The Sci-Fi Fan" <delete_this_102030@teledenmarksplace.denmark> wrote in

> [...]
> opdatere ikke de udenlandske "Binareis" -grupper ordenligt som TDC
> gjorde, så det er et valg i mellem Pest og Kolera !!

Forkert sted at jeg fik postet dette, undskylder dybt.....