Nye ADSL produkter fra TDC
Fra : Erik Dan

Dato : 01-12-03 09:13

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-03 09:36

"Erik Dan" <Dan@mirage.dk> skrev:

> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred

"Bestillinger modtaget før d. 8 december på det nuværende sortiment vil
blive overført til de nye hastigheder inden d. 1. marts 2004."

Vil det sige, at alle nuværende kunder skal fortsætte med at betale,
hvad de har gjort hidtil og måske først bliver opgraderet om 3 måneder?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Steen Gellett

Dato : 01-12-03 12:02

> [...]
>
> Vil det sige, at alle nuværende kunder skal fortsætte med at betale,
> hvad de har gjort hidtil og måske først bliver opgraderet om 3 måneder?

Jeg har ringet til TDC idag............alle nuværende kunder modtager et
brev en af dagene..............med prisnedstættelse pr 1.1.2004 !!!

Slå koldt vand i årene

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-12-03 13:47

Steen Gellett skrev:

>Jeg har ringet til TDC idag............alle nuværende kunder modtager et
>brev en af dagene..............med prisnedstættelse pr 1.1.2004 !!!

Prisnedsættelser? Som jeg ser det, så går jeg umiddelbart fra 350,-
til 359,- (mod en fordobling af downloadhastigheden). Jeg skal dog
ikke brokke mig, men en prisnedsættelse er det da ikke.

Jeg kunne forestille mig TDC har X måneder til at informere folk om
ændringer, men det ville være fint nok, hvis man frit kunne vælge om
man ville flyttes over på det nye produkt med det samme (fra d.
1.1.2004) - i stedet for at vente til 1.3.2004.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/
Nu kan du selv låse ALLE Motorola- og Nokiatelefoner op!

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 14:10

Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk> skrev :

> [...]
>man ville flyttes over på det nye produkt med det samme (fra d.
>1.1.2004) - i stedet for at vente til 1.3.2004.

Som jeg forstår det, så vil eksisterende kunder bliver overført
til de hastigheder og priser 01.01.2004, mens kunder, der har
bestilt en af de hidtige muligheder, men ikke leveret endnu, vil
få leveret denne og så blive overført til de nye
priser/hastigheder inden 0103.2004.
--
Knud

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-12-03 14:13

> [...]
> bestilt en af de hidtige muligheder, men ikke leveret endnu, vil
> få leveret denne og så blive overført til de nye

Det er vist en glidende tackling.. Giv det et par uger, så er der sikkert
mere info på banen. Jeg tror sågar der udsendes et brev med info til alle
kunder.

Fra : PerX ...

Dato : 01-12-03 17:03

In article <3fcb1fba$0$29311$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
steen@gellett.net says...

> Jeg har ringet til TDC idag............alle nuværende kunder modtager et
> brev en af dagene..............med prisnedstættelse pr 1.1.2004 !!!

Dvs, de sætter alle priserne ned i stedet for at sætte farten op?

Interessant disposition.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 01-12-03 17:58

On Mon, 01 Dec 2003 12:02:20 +0100, Steen Gellett wrote:

> Jeg har ringet til TDC idag. Alle nuværende kunder modtager et
> brev en af dagene med prisnedstættelse pr 1.1.2004 !!!
>
> Slå koldt vand i årene

Jeg har fået et brev om at min nuværende 512/512 ADSL vil blive 9 kroner
dyrere pr. 1. juli. Atlså ikke noget 1.1 eller 1.3 her. Ej heller nogle
prisnedsættelser. Jeg går fra 475 kr/mnd til 484 kr/mnd. Det er da noget
af en julegave må man sige.

PS: "........................." fik jeg til overs.

--
Christian Jørgensen | The knack of flying is learning how to throw
http://www.razor.dk | yourself at the ground and miss.

Fra : TBC

Dato : 06-12-03 00:17

"Christian Joergensen" <mail@phpguru.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrere pr. 1. juli. Atlså ikke noget 1.1 eller 1.3 her. Ej heller nogle
> prisnedsættelser. Jeg går fra 475 kr/mnd til 484 kr/mnd. Det er da noget

Men du får altså lov at beholde din 512/512 og skal ikke tvinges over på
den, mht. online spil, gyselige 512/128 ....Det finder jeg da væsentligt!

Umiddelbart bed jeg negle selv om jeg slet ikke er TDC kunde ved at se at
man fremover altså kun skulle kunne bestille enten 512/128 eller 2048/512.
Det syntes jeg da personligt er ærgerligt for fremtidige TDC kunder, og i
værste fald for også for alle os andre når "taktstokken" nu engang er hos
TDC og "orkesteret" formentligt kun bliver mindre fremover.

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-03 01:09

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev :

>Umiddelbart bed jeg negle selv om jeg slet ikke er TDC kunde ved at se at
>man fremover altså kun skulle kunne bestille enten 512/128 eller 2048/512.

Det er ikke korrekt, man kan kun bestille 512 eller 2048 download
forbindelser, upload kan i begge tilfælde være 128, 256 eller
512.

128 er standarduploadhastighed, de to andre er tillægsprodukter.
--
Knud

Fra : TBC

Dato : 06-12-03 01:42

> [...]
> 512.
>
> 128 er standarduploadhastighed, de to andre er tillægsprodukter.

Phew, altså frit valg af upload, men desværre ikke længere på download.

Hvor fremgår alt dette egentligt. ..syntes at siden var *meget* lidt
specificerende. ...Men det er vel også meningen med konceptet. Nemt for hr
Hansen, som ikke behøver at tænke, vide eller tage stilling til ret meget
andet end at han vil have "bredbånd"

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-03 02:07

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev :

>Hvor fremgår alt dette egentligt. ..syntes at siden var *meget* lidt
>specificerende.

Det er da ret tydeligt på
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris

Siden er dog ændret siden, jeg sidst så den, nu fremstår de
forskellige uploadhastigheder ikke som et tillægsprodukt, men er
inkluderet i den samlede pris.
--
Knud

Fra : TBC

Dato : 06-12-03 04:59

> [...]
>
> Siden er dog ændret siden, jeg sidst så den, nu fremstår de
> forskellige uploadhastigheder ikke som et tillægsprodukt, men er

Yep, det er da til at finde ud af for sådan en for mig der ikke "bare" vil
have bredbånd, men ordentligt bredbånd også hvad angår upload.

Men hvad er grunden til at man forsimpler ?

Erfaringer med forbrugsmønstre som viser at det stort set kan være lige
meget hvilket båndbredde man tilbyder den gennemsnitlige bruger eller hvad ?
(Jeg tænker f.eks også på at min nuværende udbyder besynderligt nok kun
tilbød 2Mbit på det tidspunkt man kunne få bredbånd@home)

TBC

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-03 05:36

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev :

>Men hvad er grunden til at man forsimpler ?

Tjah - man er jo i en konkurrencesituation og frem for at tilbyde
en billigere 256-forbindelse, som der sikkert ikke kan tjenes
noget videre, så vil man hellere tilbyde en højere hastighed,
hvor prisen også giver mulighed for en rimelig fortjeneste.

Det er vel nemmere også at administrere færre hastgheder.

Men jeg kender ikke den faktiske årsag, jeg er blot en alm.
kunde.
--
Knud

Fra : TBC

Dato : 06-12-03 16:26

> [...]
> noget videre, så vil man hellere tilbyde en højere hastighed,
> hvor prisen også giver mulighed for en rimelig fortjeneste.

Lyder meget plausibelt. Man kan mene meget om TDC, men forretning og
indtjening har de altid forstået sig på til egen fordel.

TBC

Fra : PerX ...

Dato : 06-12-03 16:45

In article <3fd1f4ed$0$17616$d40e179e@nntp05.dk.telia.net>, -
sutmin@2night.dk says...
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Lyder meget plausibelt. Man kan mene meget om TDC, men forretning og
> indtjening har de altid forstået sig på til egen fordel.

Hvilket er tydeligt fra de priser....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-12-03 17:18

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev :

>Hvilket er tydeligt fra de priser....

TDC (eller andre forretninger) er ikke en gavebod.
--
Knud

Fra : Nicolai

Dato : 06-12-03 17:48

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> TDC (eller andre forretninger) er ikke en gavebod.

I hvilken forstand? Jeg kan sgu da få pakket mine ting ind i gavepapir, i
forretningen.

> --
> Knud

Nic

Fra : Ukendt

Dato : 06-12-03 23:26

> [...]
>
> Det er vel nemmere også at administrere færre hastgheder.
>
> Men jeg kender ikke den faktiske årsag, jeg er blot en alm.

Det er vel et spørgsmål om kapacitet i lighed med resebureauer, der sælger
flysæder favorabelt for blot at fylde maskinen op - når den nu alligevel
skal på vingerne.

Sådan kan det jo også være, at kapaciteten er udbygget til et niveau, hvor
det også helst skal udnyttes så effektivt som muligt, dog med forbehold for
spidsbelastninger. Det forholder sig vel ikke anderledes, end da gasværket i
Valby sprang i luften en dag i 1964, så var hele telefonnettet blokeret i
flere timer, fordi folk absolut skulle ringe og fortælle om braget.

Omvendt kan det også gå galt, hvis kapaciteten ikke er tilstrækkelig til at
klare de mest elementære belastningssituationer. Det er lige som, hvis et
flyselskab booker flere pasagerer ind, end der er plads til i forventning
om, at der nok er nogen, der udebliver uden at afmelde deres booking.

Det vil jo så være glædeligt, hvis vi når et punkt, hvor systemet er
udbygget til kapaciteter, så vi alle kan få max hastighed til samme eller
lavere pris.

Nå, man må vel ikke bygge for mange luftkasteller.

Karsten H. Jensen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-12-03 09:42

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

>Men hvad er grunden til at man forsimpler ?

Det koster en masse penge at vedligeholde mange produkter, og det
gør det svært for "familien Danmark" at vælge, når der er mange.

Mvh.
   Klaus.

Fra : PerX ...

Dato : 06-12-03 16:46

In article <bqs4o3$h4t$1@katie.ellegaard.dk>, klausellegaard@msn.com
says...

> Det koster en masse penge at vedligeholde mange produkter, og det
> gør det svært for "familien Danmark" at vælge, når der er mange.

Du må lige uddybe hvorfor det skulle koste mange penge at "vedligeholde
mange produkter" - det lyder utroværdigt at det skulle koste specielt
meget at have 20 indstillinger eller 5 indstillinger.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 06-12-03 17:24

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> writes:

>Du må lige uddybe hvorfor det skulle koste mange penge at "vedligeholde
>mange produkter" - det lyder utroværdigt at det skulle koste specielt
>meget at have 20 indstillinger eller 5 indstillinger.

Kan du lave en 20 sekunders tv-reklame, der gør rede for forskelle
og anvendelsesmuligheder for alle 20 indstilinger? Kan du gøre det
samme for 3?

Så er der uddannelse af medarbejderne til også at kunne forstå og
rådgive om de mange produkter (2000 medarbejdere * 4 timer for at
gennemgå alle produkter * 500 kr/time * 2 sessioner = 8 millioner
kr).

Vedligehold og ændringer af såvel provisionering som fakturering
(nej, det er ikke "bare" noget, man gør - det koster uhyrlige summer
at ændre et komma i sådan nogle fætre).

Brochurer og slige sager skal produceres og distribueres, forhandlere
skal briefes på 20 produkters forskelle i stedet for 3, og med et
volumenprodukt, hvor alting skal gå meget stærkt, er risikoen for
fejl enorm. Det koster også penge at rette dem.

Længere salgssamtaler (læs: kunderne koster for mange penge at få
ind) og større risiko for tab af kunder, når en kunde opdager, at
han kan få 256/128 hos Tiscali for 1/4 af prisen på den 2048/512,
han har i dag. Og produktet kan (set fra hans synspunkt) nøjagtigt
det samme.

Og så videre.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 06-12-03 11:28

TBC <-sutmin@2night.dk> wrote:

> (Jeg tænker f.eks også på at min nuværende udbyder besynderligt nok kun
> tilbød 2Mbit på det tidspunkt man kunne få bredbånd@home)

Så vidt jeg husker var ikke åbnet for at måtte køre mere end 2Mbps på
TDC kobber på det tidspunkt.

--
-René
Av mit hovede.

Fra : TBC

Dato : 06-12-03 16:23

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker var ikke åbnet for at måtte køre mere end 2Mbps på
> TDC kobber på det tidspunkt.

Korrekt.

Jeg mener også at "kobber-leje aftalen" er blevet ændret siden da (?). Men
produktet ligger i "dvale". Nyoprettelser er indstillet, idet Telia sagde at
de ikke mente at de kunne tjene penge på ADSL markedet på det tidspunkt de
lukkede for nyoprettelser. Alligevel fremstår produktet fuldstændigt uændret
for os der er kunder fra den gang. Både hvad angår pris og hastighed, og det
er da heldigvis stadig en af de bedste ADSL deals man kan finde fra
kundeper$pektiv , selv om det selvfølgelig havde været unødvendigt meget
sjovere havde fået åbnet for de nu tilladte 8 Mbit. Med de gode ping tider
produktet har, føler man sig alligevel altid alene på central og backbone,
så 8mbit havde sikkert været meget morsomt.

TBC

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-03 12:39

"Steen Gellett" <steen@gellett.net> skrev:

> Jeg har ringet til TDC idag............alle nuværende kunder
> modtager et brev en af dagene..............med prisnedstættelse pr
> 1.1.2004 !!!

Det samme fik jeg at vide i en privat mail fra en Peter Jensen, der
også havde haft ringet til TDC.

> Slå koldt vand i årene

Jeg er skam helt rolig Det var bare et spørgsmål.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 09:50

Erik Dan skriblede:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred

Dvs. at man ikke længere kan få 1024/256 kbit/s.

Det positive er at vi andre sparer kr. 111,- på
2048/512 kbit/s i forhold til i dag....

Hurra for TDC.

--
/Gevaldi

Fra : Kim

Dato : 01-12-03 11:40

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir (prik) dk> skrev i en meddelelse
> Dvs. at man ikke længere kan få 1024/256 kbit/s.

Jep og 1024/512 forsvinder også, kig her for overblik
over hvad der sker.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred_pris

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 01-12-03 12:45

er 2048/128 ikke lidt ligemeget
med 128 i upload skal der ikke meget til at kvæle de 2048
selv med 512/128 skal man ikke sende meget før downloaden falder
og med en webserver/ mailserver kommer jeg til at savne 1024/256
med 2048/128 tror jeg ikke man kan udnytte de 2048 særlig godt

--
Med venlig hilsen / Best regards,
Palle Jeppesen

Fra : Mithril

Dato : 01-12-03 15:22

"Palle Jeppesen" <Palle("remove-this-anti-spam")@mv24.dk> wrote in message
> [...]
> og med en webserver/ mailserver kommer jeg til at savne 1024/256
> med 2048/128 tror jeg ikke man kan udnytte de 2048 særlig godt

2048/128 er jo så heller ikke beregnet på folk der kører en privat
webserver. De bør selvfølgelig vælge en 2048/512

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 01-12-03 15:54

ja til 674.- (2048/512) eller 2048/256 til 599.- det er heller ikke galt men
jeg giver 535,- (1024/256)nu og det virke fint :) så jeg nå bruge 768.- mere
om året lige i tdc lomme :))

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-03 16:34

(Palle("remove-this-anti-spam")@mv24.dk) skrev følgende:
> ja til 674.- (2048/512) eller 2048/256 til 599.- det er heller ikke
> galt men jeg giver 535,- (1024/256)nu og det virke fint :) så jeg nå
> bruge 768.- mere om året lige i tdc lomme :))

Jeg er sq glad for min 2056/512 - CC linie til 595.... :)

- Martin

Fra : Jacob Jørgensen

Dato : 01-12-03 18:16

> Jeg er sq glad for min 2056/512 - CC linie til 595.... :)
>
> - Martin

Hvordan fåen får du den til den pris?

Fra : Martin Petersen

Dato : 01-12-03 18:59

Jacob Jørgensen (post@--FJERN--jacobjorgensen.dk) skrev følgende:

> Hvordan fåen får du den til den pris?

Første gang Telia havde priskampagne, var vi nogle stykker der ringede ind
og fik særdeles fordelagtige priser. Fedt for nogle, sur ræv for andre som
stofa ville have sagt. :)

- Martin

PS: Det er en 2048. Ikke 2056.

Fra : PerX ...

Dato : 01-12-03 17:01

In article <3fcb29b0$0$29340$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, "Palle
Jeppesen" <Palle("remove-this-anti-spam")@mv24.dk> says...
> er 2048/128 ikke lidt ligemeget
> med 128 i upload skal der ikke meget til at kvæle de 2048

jeg troede det var 2048 ned og 128 op SAMTIDIG - er det ikke det A'et
står for.

--
Og citer så ordentligt.

Fra : Claus O

Dato : 01-12-03 17:22

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote

> jeg troede det var 2048 ned og 128 op SAMTIDIG - er det ikke det A'et
> står for.

Der ryger vist en 4-5 kb af de 2048 til "retur/bekræftelsespakker"
Yderligere info: kik på Martin H. Kristensens link i signatur.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-12-03 17:30

PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev :

>jeg troede det var 2048 ned og 128 op SAMTIDIG - er det ikke det A'et
>står for.

Jo - i teorien, heftig upload æder din downloadhastighed.

http://usenet.makr.dk/go.php?updown
--
Knud

Fra : Per

Dato : 01-12-03 15:48

> Dvs. at man ikke længere kan få 1024/256 kbit/s.
>
> Det positive er at vi andre sparer kr. 111,- på
> 2048/512 kbit/s i forhold til i dag....
>
> Hurra for TDC.

Gad vide om priserne også ændres for os med medarbejderbredbånd. Så kan vi
komme ned på ca. 400kr for en 2Mbit/512.

Fra : Flemming

Dato : 02-12-03 22:07

Per <Minemailadresseer@nejvel.dk> skrev i en meddelelse

> Gad vide om priserne også ændres for os med medarbejderbredbånd. Så
> kan vi komme ned på ca. 400kr for en 2Mbit/512.

Der sker noget, for jeg fik mit medarbejderbredbånd installeret idag, og har
fået 2Mbit istedet for 1Mbit.
(Eller også er det bare kompensation for manglende levering siden den 17/11
grrrrr)

--
Mvh. Flemming

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-12-03 20:00

On Mon, 1 Dec 2003 09:12:58 +0100, "Erik Dan" <Dan@mirage.dk> wrote:

>http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bred

Ja og så koster det forbrugsafregende kun 50 øre om måneden

Med venlig hilsen
Jesper Hansen
** Ved e-mail fjern fejlen i min adresse**

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 21:35

Hmm. Hvad med dem som har Bredbånd sammen med Teletid??

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 01-12-03 21:38

Kim Sørensen wrote:
> Hmm. Hvad med dem som har Bredbånd sammen med Teletid??

For dem gælder det også

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 21:41

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse

> For dem gælder det også

Står der bare ikke noget om på deres side.?!?
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_loes_tele_priser

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 21:39

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkFJERN(snabelA)hotmail.com> wrote:

> Hmm. Hvad med dem som har Bredbånd sammen med Teletid??

Subscribe! Tænkte lige det samme..

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-12-03 21:48

"Kim Sørensen" <Kim_s_dkFJERN(snabelA)hotmail.com> skrev:

> Står der bare ikke noget om på deres side.?!?
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_loes_tele_priser

De har formentligt ikke opdateret siden. Hvis priserne ikke kommer til
at gælde bredbånd sammen med Teletid er resultatet i sagens natur, at
folk konverterer fra Teletid til alm. abonnement.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 22:01

> Hvis priserne ikke kommer til
> at gælde bredbånd sammen med Teletid er resultatet i sagens natur, at
> folk konverterer fra Teletid til alm. abonnement.

Enig. Ville jeg så også gøre. Men det er ikke sikkert. Man kan ikke vide sig
sikker med TDC.
Bare et lille eks.
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_loes_tele_priser
Kan man se at prisen for en 256/128 linie med 60 min tale tid er = 469
Og samme linie med 180 min = 505
505 - 469 = 36 kr for 120 min taletid.
36 kr / 120 Min = 0,30 Kr pr min
Dvs, at man giver 0.30 kr pr min for for de ekstra min man for ved at vælge
en større pakke.
Hvis man vælger den med 60 min, og skal snakke ud over de 60 min, er prisen
0.25 kr før 19.30 og 0.125 kr efter 19.30
Ergo, det kan ikke betale sig at tage en af de pakker med flere min.

/Kim

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 01-12-03 22:49

Kim Sørensen wrote:
> Hmm. Hvad med dem som har Bredbånd sammen med Teletid??

Gentager lige mig selv: for dem gælder det også!
De bliver også nedsat i pris for den del der gælder ADSL.

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-12-03 07:40

> [...]
> er prisen 0.25 kr før 19.30 og 0.125 kr efter 19.30
> Ergo, det kan ikke betale sig at tage en af de pakker med flere

Husk, at der ikke betales opkaldsafgift ved de forudbetalte minutter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-03 16:44

> Husk, at der ikke betales opkaldsafgift ved de forudbetalte minutter.
>
> --
Ja, ved det godt. Men så skal man godt nok have mange korte opklad hvis det
skulle være billigere..

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 02-12-03 17:39

> Ja, ved det godt. Men så skal man godt nok have mange korte opklad
> hvis det skulle være billigere..

36 opkald bliver det vel til: 180*5/25
Det svarer til opkald af en gennemsnitlig varighed på 5 minutter.

--
Morten http://miljokemi.dk