Asus P4P800 Deluxe
Fra : Frederik S

Dato : 03-12-03 20:29

Hej,

Jeg vil til at opgradere og der tænkte jeg på:
Asus P4P800 Deluxe

Der står at RAM er dual - betyder det at man skal parre den med to ens RAM
blokke?

Hvad er folks mening om kortet og chipsættet?

På forhånd mange tak,

Frederik Sunne

Fra : Nic

Dato : 03-12-03 21:20

> Jeg vil til at opgradere og der tænkte jeg på:
> Asus P4P800 Deluxe
God plan.

> Der står at RAM er dual - betyder det at man skal parre den med to ens RAM
> blokke?
Ja.

> Hvad er folks mening om kortet og chipsættet?
Chipset'et er det bedste på markedet imho. Glæd dig.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 03-12-03 21:24

> God plan.

Jep, hvis man vil ha Intel, og man ikk vil op i I875 chipsæt...

> Ja.

Ikke nødvendigvis... man /kan/!

> Chipset'et er det bedste på markedet imho. Glæd dig.

Jeg mener stadig at I875 er bedre (og dyrere)

--
Martin K

Fra : Jan Richardy

Dato : 04-12-03 00:48

"Frederik S" <trunte_trunte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil til at opgradere og der tænkte jeg på:
> Asus P4P800 Deluxe
> Der står at RAM er dual - betyder det at man skal parre den med to ens RAM
> blokke?

Kingston HyperX DDR3500 1024MB Dual Channel Kit (2x512MB) 433 Mhz / 4.6ns
kan anbefales. Det kører max godt her på mit P4P800 Deluxe (jeg kører dog
med DDR3700 versionen).

Stængerne fås også i en 2x256MB version, hvis man ikke skal bruge så meget.

---

JanR

Fra : Allan / Kolding

Dato : 04-12-03 17:38

Ja nu har jeg lige skiftet mit P4P800 ud,
med P4C800 Deluxe.

Mit gamle P4P800 var hurtigere end det jeg har nu.
Man kan sagtens få et 875 chipset kort ud af 865éren.
Den eneste forskel er kun at PAT er enabled i 875.
( også ved overclock )

Men det kan også enebles i Asus´s P4P800.
Og derfor kører som et 875 kort.

Man skal blot enabled " Accelration Mode " i Bios.
Man kan også sætte Performence Mode til Standard i Bios.
Det giver samme virkning.

Det forklarer også hvorfor mit P4C800 faktisk er en " my " langsommere
eller lige så hurtig, som mit gamle P4P800.

Så køb roligt et P4P800 kort.
Det får de varmeste anbefalinger ved mig.
Jeg mener også at Abit 865 chipset kan enebles PAT.
Men er du ikke sikker.

Allan / Kolding