AMD XP intern diode temperatur på NF7S ?
Fra : Jakob M

Dato : 03-12-03 19:49

Hvordan kan se temperaturen på min AMD XP2500+, fra chippens indbyggede
temperaturprobe ?. Den temperatur jeg får nu i MBM er fra den føler der
sidder i bunden af sokkelen.
Det ved jeg med sikkerhed, da jeg har haft en T-bird i bundkortet, og da jeg
fint kunne se temperaturen på den, må den måling stamme fra føleren i
sokkelen.

Mvh
Jakob

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 03-12-03 20:29

In news:3eqzb.51654$jf4.2817716@news000.worldonline.dk ,
Jakob M <fandens@klog.dkXXX> typed:
> [...]
> Det ved jeg med sikkerhed, da jeg har haft en T-bird i bundkortet, og
> da jeg fint kunne se temperaturen på den, må den måling stamme fra

Hvis det er muligt vil jeg også gerne høre hvordan. Jeg måler også kun på
proben under coren.
Samme bundkort og cpu..

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Martin Johansson

Dato : 03-12-03 21:30

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> fint kunne se temperaturen på den, må den måling stamme fra føleren i

Efter hvad jeg har hørt, kan det ikke lade sig gøre.
Den indbyggede temp måler benyttes kun til at måle nedlukningstemp.
Dvs. den temp hvor maskinen automatisk slukker.
Dette er gældende på Abit NF7-S.
Ved ikke hvor mange andre nForce2 bundkort det gælder?

Fra : JK

Dato : 04-12-03 09:15

On Wed, 3 Dec 2003 19:49:14 +0100, "Jakob M" <fandens@klog.dkXXX>
wrote:

> [...]
>fint kunne se temperaturen på den, må den måling stamme fra føleren i

Hvad med at benytte soltek's hardware monitor:

http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/others/hm/soltek/soltekHM205.zip

Den kan vise både indre temp. og en ydre cpu temp.

Jeg har gode erfaringer med at benytte andre leverandørers hardware
monitorer. F.eks. MSI's.

Når bare det er til samme chipset, skulle der ikke være noget problem.

mvh

John

Fra : Jakob M

Dato : 04-12-03 11:54

http://www.soltek.com.tw/downloads/drivers/others/hm/soltek/soltekHM205.zip

> Den kan vise både indre temp. og en ydre cpu temp.

Duer ikke, desværre. Programmet påstår at diodetemperaturen er 17°C lavere
end føleren i soklen, og jeg tror ikke rigtigt på at en overclocket Barton
idler ved 25° med en ældre alukøler .

> Jeg har gode erfaringer med at benytte andre leverandørers hardware
> monitorer. F.eks. MSI's.

Jeg kan ikke lige noget på MISs side ?.

Mvh
Jakob

Fra : tnf

Dato : 04-12-03 21:40

Hej.

Jeg har ca samme problem med et Asus A7V600.
Har en Barton 2500 der kører som en 3200

Asus Probe (version 2.20.08), SpeedFan og MotherboardMonitor siger en temp.

Biosen, Asus probe (Alle nyere end overstående) siger en der er ~ 8 grader
højere...

Hvad skal man tro på?

Jeg har vandkøling på min cpu og Asus Probe V. 2.20.08 siger den er 48
grader idle....??

tnf