Kan en defekt PSU få en computer til at fr~
Fra : Peter Andersen

Dato : 03-12-03 00:13

Jeg har netop skiftet mit motherboard ud med et tilsvarende og
desværre konstateret at den bliver ved med at fryse. Kan det være min
PSU der er røget sig en tur?

Computeren mister også sporadisk kontakt til mus + keyboard...

Jeg havde lidt mistankte om, at det måske kunne være at bundkortet på
en eller anden måde kortslutter, fordi det ikke sidder rigtigt i
kabinettet. Kan der være noget i det?

Mvh

Peter
Slet REMOVETHIS i mailadressen for direkte mail.

Fra : H.N. Nielsen

Dato : 03-12-03 00:27

"Peter Andersen" <plandersen@REMOVETHISyahoo.com> skrev i en meddelelse news:qs6qsvoeiud5jfq7ik722i25l9llsrbpeb@4ax.com...
> Jeg har netop skiftet mit motherboard ud med et tilsvarende og
> desværre konstateret at den bliver ved med at fryse.

Øhh har du købt et magen til hvis den tidligere drillede ?
Hvis det er en anden (tilsvarende) skal du nok forvendte at lave
en reinstallation af styresystem m.m.

Kan det være min
> PSU der er røget sig en tur?
Næppe, så var der jo ingen spænding ?

> Jeg havde lidt mistankte om, at det måske kunne være at bundkortet på
> en eller anden måde kortslutter, fordi det ikke sidder rigtigt i
> kabinettet. Kan der være noget i det?

Det kan typisk kun lige netop sidde på en måde, så der er ikke så
mange fejlmuligheder der
Nogen kommer til at kortslutte noget på bagsiden, men så vil du vist
normalt ikke få liv i den

Fra : Peter Andersen

Dato : 03-12-03 21:55

On Wed, 3 Dec 2003 00:26:43 +0100, "H.N. Nielsen" <h.n.@durikke.com>
wrote:

>Øhh har du købt et magen til hvis den tidligere drillede ?

Ja, det er magen til det som drillede. Der er derfor ikke grund til at
reinstallere.

Fra : Ukendt

Dato : 03-12-03 08:42

On Wed, 03 Dec 2003 00:13:01 +0100, Peter Andersen
<plandersen@REMOVETHISyahoo.com> wrote:

>Jeg har netop skiftet mit motherboard ud med et tilsvarende og
>desværre konstateret at den bliver ved med at fryse. Kan det være min
>PSU der er røget sig en tur?

En defekt PSU kan lave MANGE mærkelige ting... Prøv en ny..
>Computeren mister også sporadisk kontakt til mus + keyboard...

Se d.o.

>Jeg havde lidt mistankte om, at det måske kunne være at bundkortet på
>en eller anden måde kortslutter, fordi det ikke sidder rigtigt i
>kabinettet. Kan der være noget i det?

Det er muligt, men prøv først en ny/anden PSU... Se om du ikke kan
låne en i første omgang.

/ole bak
*Indsæt selv @ ved svar på e-mail*