Hjælp Fejl når jeg vil opgradere bios
Fra : pc

Dato : 01-12-03 22:50

Jeg er ved at opgradere min bærbars bios
fordi den kommer med en hvid skærm en gang imellem

Men det kan jeg ikke, jeg bruger et program der heder
phlash.exe en fil platform.bin og så selve bios filen
der heder 38n2109A.rom

Er det mig der gør noget forkert

Jeg booter på en diskette med filerne på
og skriver phlash og tryker enter og den bibber og
komer med den røde meddelse hvor der står
Phoenixphlash Error Open failed on bios rom
image file Press any key to exit

Jeg bruger Phoenix Phlash det fuldte med den bærbar.

Det er en Crest 38n2 750mhz
produceret af Compal.com

Hilsen per

Fra : Laziter [9440]

Dato : 01-12-03 22:54

"pc" <104@c.dkFJERNSPAM> skrev i en meddelelse
> [...]
> Phoenixphlash Error Open failed on bios rom
> image file Press any key to exit
>
> Jeg bruger Phoenix Phlash det fuldte med den bærbar.

Hejsa Per

Prøv at skrive:
pflash 38n2109a.rom istedet for bare pflash

Ved at du bare skriver pflash ved programmet jo ikke hvilken fil den skal
flashe med.

Mvh
Benjamin

Fra : Rado

Dato : 02-12-03 18:33

On Mon, 1 Dec 2003 22:50:07 +0100, "pc" <104@c.dkFJERNSPAM> wrote:

>Jeg booter på en diskette med filerne på
>og skriver phlash og tryker enter og den bibber og
>komer med den røde meddelse hvor der står
>Phoenixphlash Error Open failed on bios rom
>image file Press any key to exit

Det frarådes at flashe fra diskette, da det er et meget ustabilt
medie. Læg i stedet filerne i en mappe på C:, og kør dem derfra
(boot op på en startdiskette).

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein