problem med MB el. grafikkort
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 01-12-03 22:43

Hej

En tilføjelse til mit lille forsøg med at skifte MB og cpu, men tilhørende
røg fra bundkort.

Jeg har nu installeret winXp igen, efter at have formateret min hd'er. Jeg
har installeret alle opdateringerne. Jeg får nu det problem at min skærm
engang imellem, ca. 5-10 gange pr. minut, afhængig af hvad jeg laver bliver
sort i ca. 1 sek og engang imellem sætter musen sig fast ( MS Intellimouse
explorer ) eller stopper med at virke. Somme ider stopper den helt med at
fungere, hvorefter jeg kan sætte den over i en anden USB port og så virker
den igen.

Jeg har tilsluttet min skærm via et geforce2 mx400 grafik kort, da der ikke
sad nogen port til skærm på bundkortet.

Hvad gør jeg forkert hvis jeg gør noget forkert...Skal jeg købe et andet
grafik kort eller hvad? evt. hvilket?

mvh

Torben

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 01-12-03 23:02

jeg glemte at skrive at et andet problem elller hvad man skal kalde det, er
at når jeg starter pc'en op står der at det er en 1250 mhz cpu der sidder
i. Hvis jeg kigger inde i kontrolpanel står der 1266, og på den kasse hvor
cpu lå i stod der 1,66 ghx og på selve cpu'en står der 2000+ ( det er en amd
processor, og jeg har et SOLTEK SL-75KAV -x bundkort )

mvh

Torben

Fra : Christian Mygind

Dato : 01-12-03 23:26

Torben Jørgensen wrote:
> [...]
> og på den kasse hvor cpu lå i stod der 1,66 ghx og på selve cpu'en
> står der 2000+ ( det er en amd processor, og jeg har et SOLTEK

Du skal i BIOS (tast DEL under opstart) fortælle maskinen, at den kører 266
(133) på bussen fremfor 200 (100) som den er sat til, lige nu - det er
grunden til din cpus forkerte fart.

Hvilken BIOS-version har du? Jeg skulle opgradere min BIOS på mit KAV, da
jeg opgraderede mit grafikkort, sidst.

/Chr