Indsæt tekst i billede
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-04-01 16:00

Hejsa!

Jeg prøver at få indsat noget tekst i et billede, men det funger ikke
helt...

http://www.fergusons.dk/temp/img/

Her er et script, der henter et billede, og sætter tekst ind:
http://www.fergusons.dk/temp/img/img.php

Farven på "test" burde være sort, men er rød. Det virker som om, det
er fordi "BILLEDE" står med rødt (er rødt i den fil det hentes fra).

Det er ikke forid, der ikke er sort i billedet?! Men det er vel heller
ikke et krav?

Hvad er der galt?

Sovsen: http://www.fergusons.dk/temp/img/img.phps
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-04-01 19:55

[4 gange endda]

> [...]
> Farven på "test" burde være sort, men er rød. Det virker som om, det
> er fordi "BILLEDE" står med rødt (er rødt i den fil det hentes fra).

Hej Lasse,

prøv med imagecolorclosest - se
http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&ic=1&th=7eddddef7a303cf9&
seekd=909600374#909600374

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-04-01 21:00

Nezar Nielsen skrev:

>prøv med imagecolorclosest

Sorry for de 4 postings [1]

Det virker ikke rigtig alligevel, hvis man f.eks. har et sort/hvidt
jpg-billede, og ønsker at skrive med en farve på det. Er det ikke
muligt at TVINGE den farve man ønsker ind i billedet?

[1] Jeg kan af en eller anden grund ikke modtage indlæg i netop denne
gruppe, har kun modtaget 2 postings i den idag...
Jeg har nu skiftet til en anden news-server...
venligst,
Lasse Hedegaard

--
Skal du have fjeret SIM-låsen på din Nokia-telefon?
- Eller installeret vibrator og ekstra spil i Nokia 3210?

Fra : Nezar Nielsen

Dato : 17-04-01 21:16

> Det virker ikke rigtig alligevel, hvis man f.eks. har et sort/hvidt
> jpg-billede, og ønsker at skrive med en farve på det. Er det ikke
> muligt at TVINGE den farve man ønsker ind i billedet?

Tilsyneladende ikke, hr. Lerdorf himself anbefaler et eksternt bibliotek til
billed-manipulation:

http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&safe=off&ic=1&th=27bacb988726ed59&
seekd=906281093#906281093

--
Mvh. Nezar Nielsen
http://fez.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-04-01 13:48

Nezar Nielsen skrev:

>Tilsyneladende ikke, hr. Lerdorf himself anbefaler et eksternt bibliotek til
>billed-manipulation:

Hmm, øvøv :(

Er det muligt f.eks. at lave en colorbar i bunden af det billede man
bruger til manipulationen. Denne colorbar indeholder alle de farver
man vil bruge til tekst bagefter.

Kan man gøre dette, og så derefter fjerne f.eks. de nederste 10 pixels
på billedet, så colorbaren forsvinder, men de farver man brugte i den
stadig ligger i billedet?

Jeg har desværre ikke mulighed for at få installeret ekstra moduler.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-04-01 20:37

> Er det muligt f.eks. at lave en colorbar i bunden af det billede man
> bruger til manipulationen. Denne colorbar indeholder alle de farver
> man vil bruge til tekst bagefter.

Hvis det er et billedformat med palette (gif eller png-8) kan du godt putte
farver i paletten du ikke bruger.

Spørg fx. i dk.edb.grafik

Dit forslag kan også lade sig gøre, men er vist noget værre noget... :)

Mvh.

Niels Andersen