fejl i formular???
Fra : Mia

Dato : 30-11-03 23:42

Jeg var inde på webdesign ris og ros med min side og fik flere forskellige
gode råd, jeg har prøvet at følge en del af dem, blandt andet at lave en
formular. Nu er den lagt ud på min side og så ville jeg lige prøve den af,
men jeg tror der er gået noget galt........ jeg skulle svare på en masse
underlige spørgsmål da jeg havde trykket på "send" og det er vist ikke
meningen.
Er der nogen der kan hjælpe mig?????
Hilsen Mia

\\\|///
( o o )
---oOOo-----(_)-----oOOo---

husk at besøge
www.jalo-smykker.dk

--------------Oooo----------
oooO ( )
\ ( (_/
\_)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-12-03 00:05

Mia skrev:

> [...]
> gået noget galt........ jeg skulle svare på en masse underlige
> spørgsmål da jeg havde trykket på "send" og det er vist ikke

Jeg går ud fra at det er siden
<http://www.jalo-smykker.dk/form.html> vi taler om?

(Til en anden gang - det er en god ide at give et direkte link til
den side der volder problemer)

På den side har du en mailto-formular. Det er meget begrænset hvad
det giver mulighed for - og du skal regne med at det kun virker
hvis dine brugere har konfigureret deres mailprogram så det virker
i den browser de sidder ved.

Jeg ved ikke hvilke spørgsmål du måtte besvare - men det vil nok
være forskelligt fra person til person. Men regn med at en mailto-
formular generelt kan give problemer for en del af dine brugere.

Hvis du har konkrete spørgsmål vedr. html-problemer, er du
velkommen til at stille dem her. Læs evt. siden her først:
<http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html> - det sparer tid for både
dig og os andre.

[snip - flot, men lang signatur uden signaturadskiller]

Det er et fint stykke ascii-art du har som signatur. Desværre
fylder den alt for meget til at være gangbar på usenet. Her er
retningslinjerne 4 linjer af 72 tegn (+ en signaturadskiller
øverst). Læs gerne siden her:
<http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 02-12-03 11:18

Mia <lndmia@jarmark.dk(fjern lnd)> skrev bla:
> [...]
> jeg lige prøve den af, men jeg tror der er gået noget galt........
> jeg skulle svare på en masse underlige spørgsmål da jeg havde trykket

Kender ikke så meget vtil CGI, men foretrækker at lave det i PHP hvor du
snilt kan sætte et evt mere avanceret script op.
Kræver selvfølgelig at du kan køre det på domænet.

Har lavet en test her som måske kan anspore dig
http://www.butik.johns-web.dk/ noget lignende ville være optimalt for at
kunne sælge med så mange varenumre som du har.

Du kan sikkert finde noget lignende som du kan tilrette på
www.hotscripts.com der findes der masser af formmails og lignende som er
til at gå til.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk / www.jp-web.dk

Fra : Mia

Dato : 03-12-03 18:49

"jopa" <jopa@pc.invalid> skrev i en meddelelse
> Du kan sikkert finde noget lignende som du kan tilrette på
> www.hotscripts.com der findes der masser af formmails og lignende som er
> til at gå til.

Jeg fik langt om længe tilmeldt mig til ovenstående og fundet noget der
måske var rigtigt, men det blev for indviklet til mig. Jeg har fundet ud af
at der ligger noget på serveren jeg skulle kunne bruge, men det ligner
russisk.
Jeg var også inde og kigge på din side og den er flot, men jeg vil ikke have
det bygget op som en butik lige nu. I ris og ros gruppen var der en der
rådede mig til at få en bestillingsformular og det skulle prøves, men nu er
jeg ved at gå død.

Hilsen Mia
www.jalo-smykker.dk

Fra : Mikkel Z. Herold \(M~

Dato : 02-12-03 11:36

In news:3fca7251$0$27453$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Mia <lndmia@jarmark.dk(fjern lnd)> typed:
> jeg skulle svare på en masse underlige spørgsmål da jeg havde trykket
> på "send" og det er vist ikke meningen.

Det er sikkert fordi du har lavet en action="mailto:din@mailadresse.dk" på
din formular. Det er - som du har konstateret - ikke nogen god idé, da
brugeren får to advarselsbokse før beskeden bliver sendt - hvis det
overhovedet virker (se andre svar i denne tråd).

Jeg vil foreslå dig, at undersøge, om dit webhotel giver dig mulighed for at
bruge FormMail (et cgi-script), eller alternativt bare at lægge en
mailadresse på siden (med fare for spam!).

Noget helt andet - og mere alvorligt - er, at din automatiske menu ikke
virker i min browser (Mozilla/Firebird), så hvis jeg havde lyst til at købe
et af dine smykker, så kan det ikke lade sig gøre - jeg kan ikke se din
menu, så jeg kan heller ikke se/købe dine produkter!

Mit forslag: Drop den automatiske menu! Selvom du synes den er smart, så
prøv at overveje, om den nu er så smart i forhold til brugeren.

Mvh.

Mikkel

--
"And my sanity scans the horizon"
Sting - The Wild Wild Sea

http://www.mzh.dk

Fra : Mia

Dato : 03-12-03 18:49

"Mikkel Z. Herold (MZH)" <mikkel@mzh.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse
> klip <
> Jeg vil foreslå dig, at undersøge, om dit webhotel giver dig mulighed for
> [...]

Se mit svar til Jopa

> [...]
>
> Mit forslag: Drop den automatiske menu! Selvom du synes den er smart, så
> prøv at overveje, om den nu er så smart i forhold til brugeren.

Jeg har nu lagt en ny menu på siden og håber at det er bedre.

Hilsen Mia
www.jalo-smykker.dk