MS Windows
briani 27239
problemer med CD-drev
Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 30-11-03 23:40

Jeg ville se indholdet af en CD-R (som jeg oprindelig selv har lagt
diverse filer/moduler/programmer) ind på, men computeren giver
følgende svar:

"F:\ er ikke tilgængelig.
Forkert funktion.".

Det besynderlige er, at ved brug af en CD-RW giver drevet ingen
problemer - hverken med at læse eller skrive til drevet,-
kan nogen hjælpe mig ?

På den nævnte CD mener jeg der ligger ting, som jeg måske skulle have
ned på harddisken igen.

hilsen,
Vagn

Fra : Peter

Dato : 01-12-03 01:19

"Vagn K. Poulsen" <kosak@mail.tele.dkxx> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan nogen hjælpe mig ?
>
> På den nævnte CD mener jeg der ligger ting, som jeg måske skulle have

Hvis en RW skive ikke er lukket, kan visse CD-drev ikke læse indeholdet.

Peter

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 08:31

Peter skriblede:

> Hvis en RW skive ikke er lukket, kan visse CD-drev ikke læse
> indeholdet.

Og hvad kan spørgeren så bruge det svar
til, når det var en CD-R han spurgte til :(

Man må formode at det er en brænder han
bruger, da han skriver at der både kan læses/
skrives, *når det er en CD-RW han bruger*

--
/Gevaldi

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 01-12-03 11:18

On Mon, 1 Dec 2003 08:31:16 +0100, "Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir
(prik) dk> wrote:

[klip]

>Og hvad kan spørgeren så bruge det svar
>til, når det var en CD-R han spurgte til :(

det har du nok ret i, jeg forstår i hvert fald ikke helt meningen i
svaret.

>Man må formode at det er en brænder han
>bruger, da han skriver at der både kan læses/
>skrives, *når det er en CD-RW han bruger*

Mit F-drev har flg. hardware-oplysninger:
HL-DT-ST CD-RW GCE-64818.

Computeren er en Fujitsu-Siemens (type husker jeg ikke p.t.)

Jeg har også et E-drev (DVD-drev), der afspiller DVD-film OK
(kvaliteten er nok bedre på en DVD-afspiller til TV'et, men det
har budgettet ikke plads til (måske julegave-ide ?).

hilsen,
Vagn

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 01-12-03 14:57

Undskyld mine indlæg om CD-drevet,- det fungerer faktisk
fint. De "problemer" jeg mente at have skyldtes simpelthen at CD'en i
boxen slet ikke var indspillet og kommet i forkert box.
Den 'rigtige' CD læstes fint - mere undskyld !!

hilsen,
Vagn