Slekt i Hamburg
Fra : Jan Owe Zetterstrøm

Dato : 30-11-03 11:35

Hei . Jeg har en forfader som kommer fra Hamburg og vet igrunnen ikke
hvordan jeg med Norsk og Engelsk språk skal kunne lete etter mine aner der.
Det sikre jeg vet er at Johan Henrich Steinkopf født 1777 i Hamburg av far
Johan Peter Steinkopf.
Johan Henrich Steinkopf var bøkker av yrke og giftet seg med Olene Olsdotter
Stokke fra Stokka i Stavanger i 1810. Han døde 21/02-1860. Hun var døpt
22/03-1772 i Stavanger Domkirke. Deres sønn Anton Theodor Steinkopf var født
1824.
Kan noen hjelpe meg her , eller gi meg noen gode tips ?

mvh
Jan Owe Zetterstrøm
jozetter@tiscali.no

Fra : Bjarne Andersen

Dato : 30-11-03 11:51

Med hensyn til hjælp fra det tyske land. så har jeg kun gode erfaringer med
at maile til byens rådhus og pænt bede om oplysninger og samtidig oplyse om
slægtsskab.
I 90 procent af tilfældende har jeg fået alle data på den person jeg spurgte
om, (født, forældre og evt giftermål) og de resterende 10 procent har jeg
fået at vide hvor jeg kunne henvende mig og få hjælp mod et mindre gebyr.
Held og lykke

Bjarne

Fra : Inger Buchard

Dato : 30-11-03 12:25

> [...]
der.
> Det sikre jeg vet er at Johan Henrich Steinkopf født 1777 i Hamburg av

Jeg vil foreslå, at du spørger - helst på tysk, ellers på engelsk - i
Mailinglisten FamNord.
Oplysninger om tilmelding finder du under
http://list.genealogy.net/mailman/listinfo-e/FamNord

Skriv hvad du ved: navne, årstal og erhverv - måske er du så heldig at falde
over en slægtsforsker, der arbejder med samme familie.

Iøvrigt er der en familie Steinkopf i Kiel ved folketællingen 1803 - se
ddd.dda.dk under Amt Holsten

Inger Buchard

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-11-03 20:01

> [...]
født
> 1824.
> Kan noen hjelpe meg her , eller gi meg noen gode tips ?

Fundet på www.familysearch.org: (Jeg tror, at han var gift to gange, her
kommer hans anden kone:)

JOHAN HENRICH STEINKOPF
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: BERTHE MARIE TOLLACHSDR Family
Marriage: 12 NOV 1818 Domkirken, Stavanger, Rogaland, Norway

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source
records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

M423752 1783 - 1822 0126312 Film NONE

Sheet: 00

----

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights
reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these
Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 26
http://www.familysearch.org v.2.5.0

__________

Her er hans første kone:

JOHAN HENRICH STEINKOPF
Male Family

Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

Marriages:
Spouse: OLENE OLSDR STOKKE Family
Marriage: 11 OCT 1810 Domkirken, Stavanger, Rogaland, Norway

Messages:
Extracted marriage record for locality listed in the record. The source
records are usually arranged chronologically by the marriage date.

Extracted betyder uddraget - altså at personen har skrevet alle navne fra
den samme kirkebog op i rækkefølge,
og har sendt dem ind til familysearch.
Prøv at kigge i disse kirkebøger, det kunne da være, at det gav dig ekstra
spor at kigge på.
Du kan også finde utallige personer med samme efternavn i Tyskland på
Familysearch.

Mvh.Bodil.

begin 666 spacer.gif
$8RL`.P``