Fear X
Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 30-11-03 18:52

Hej

Jeg så lige Fear X samen med en kammerat igår og jeg skal da starte med at
indrømme vi ikke lige var videre seriøse da vi så den, stemning var nok lidt
mere passende til en komedie eller en MST3K film, men vi se den alligevel.

De eneste forventninger jeg havde til filmen, var at se en gyser film lavet
af manden bag Pusher og Bleeder og det levede den bestemt ikke op til.
Faktisk syntes jeg at filmen var røv elendig.

Umiddelbart virke den dog som noget David Lynch agtig noget, som man skal
leve sig ind i og spekullere en masse over for at få noget ud af.

Derfor er mit spørgsmål:
Har jeg fået et forkert indtryk af filmen? og er den værd at bruge endnu et
par timer på(hvor jeg følger ordentlig med) eller er den bare dårlig?

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-11-03 19:28

On Sun, 30 Nov 2003 18:52:22 +0100, "Johnny Jakobsen"
<btzREM0VETHIS@area42.dk> wrote:

> [...]
>Har jeg fået et forkert indtryk af filmen? og er den værd at bruge endnu et
>par timer på(hvor jeg følger ordentlig med) eller er den bare dårlig?

Ja for det første tror du har ret i at humøret var "forkert".
Den er mere over i Lynch/Coen/noir-stilen.

Selv synes jeg filmen er rigtig god. Det filmen excellerer i er at vidergive
den stemning/følelse som Caine har. Historien som sådan er jo ret simpel,
men er heller ikke det Refn har villet med den. Han har villet prøve at
vidergibe Caine's frygt til og seere - og det synes jeg er lykkedes.

Toturro er næsten altid go' uanset hvilken film han medvirker i. Og det
gælder også denne. Han minder lidt hans rolle i Barton Fink - som også er en
fremragende film imo.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Jens Frøkjær Laursen

Dato : 30-11-03 20:59

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> men er heller ikke det Refn har villet med den. Han har villet prøve at
> vidergibe Caine's frygt til og seere - og det synes jeg er lykkedes.

Den kraftige inspiration fra Lynch er imho filmens største problem. Hvor
stilen for Lynch trækker seeren (eller i hvert fald mig) ind i en stemning
af forvirring og intensitet, og gør oplevelsen stærkere, virkede det direkte
modsat på mig i Refns forsøg på at eftergøre det. Jeg synes han dræber
historien i en form der bare ikke lykkes for ham. Det hele bliver bare
mærkeligt upersonligt, og selv om man måske kan argumentere for, at Harry
ikke er meget person mere, synes jeg bare stadig ikke det underbygger
historien - eller er stærkt nok stilmæssigt til at kunne bære filmen.

Eller også skulle vi også bare have set MST3K istedet

/Jens

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 01-12-03 10:19

"Jens Frøkjær Laursen" <jflaursen@hotmail.com> wrote in message

> Den kraftige inspiration fra Lynch er imho filmens største problem.

Jeg tror nu ikke at han er så inspireret af Lynch, men snarere af Kubrick og
specielt The Shining.

Kasper

Fra : Per

Dato : 01-12-03 15:43