Svar fra Biozonen vedr. LOTR Marathon
Fra : Morten Bowman

Dato : 30-11-03 16:49

Hejsa
Som skrevet i tidligere indlæg undrede det mig at Cinemaxx var billigere end
VIP tilbuddet. Jeg fik dette svar fra Biozonen:

Hej Morten

Tak for din mail!

Jeg forstår så udmærket du stiller spørgsmålstegn ved fordelen i dette
tilfælde. Det gjorde vi også selv, da vi så CinemaxX's annoncer. Og derfor
justerede vi øjeblikkeligt vores pris ned til 250,- pr. billet i Århus.
Sagen er jo været at både Nordisk Film Biografer og CinemaxX begge har holdt
kortene tæt på kroppen vedr. marathon, da man i en skærpet
konkurrence-situation selvfølgelig er yderst opmærksom på konkurrentens
tiltag. Derfor havde vi i første omgang sat prisen ud fra de faktisk
omkostninger ved arrangementet.
Dog har du som BioZonen VIP-medlem den fordel, at du allerede kunne bestille
billet fra i dag, søndag d. 30. nov.kl. 9.30 - hvor du først kan bestille
hos CinemaxX i aften kl. et minut over midnat.

Jeg følger ofte med i meningsudvekslinger på dk.kultur.film og er der stødt
på dit navn flere gang. Hvis du har nogle konkrete og realistiske forslag og
idéer til hvordan vi kan gøre VIP-konceptet endnu mere attraktivt, er jeg
lutter øre. Det siger selv at vi ikke kan gøre hver 2. film gratis og lave
gallapremierer på de store film udelukkende for BioZonen - det vil
udlejningsselskaberne ikke være med til. Vi er klar over at der skal gøres
noget radikalt ved kiosk tilbuddet og at VIP-præmierne i vores konkurrencer
varierer i kvalitet. Men hvad kunne vi ellers gøre, der kunne gøre et
VIPmedlem glad og tilfreds?

******************
Fair nok forklaring.
Iøvrigt skrev de at læse Biozonen læser med i denne gruppe.

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Martin Helbo

Dato : 30-11-03 23:02

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

> Fair nok forklaring.

Meget fin forklaring

> Iøvrigt skrev de at læse Biozonen læser med i denne gruppe.

Så må vi jo til at diskutere dem noget mere
Men det lyder da godt at man sparer en 50'er på de tre film.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-11-03 23:04

On Sun, 30 Nov 2003 23:01:31 +0100, "Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk>
wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

>Meget fin forklaring

>Så må vi jo til at diskutere dem noget mere
>Men det lyder da godt at man sparer en 50'er på de tre film.

Men i Cinemaxx får man så til gengæld mere forplejning for pengene.
Ved den sidste marathon, Terminator, fik vi intet i forplejning i Biocity.
Det var lidt for ringe.

Fra : David Rasmussen

Dato : 30-11-03 23:19

Morten Bowman wrote:

> Men i Cinemaxx får man så til gengæld mere forplejning for pengene.
> Ved den sidste marathon, Terminator, fik vi intet i forplejning i Biocity.
> Det var lidt for ringe.

Og marathon-arrangementet tilbydes nu også til ikke-VIPs, men til 300.
Jeg gider under alle omstændigheder ikke i Palads.

/David

Fra : Morten Bowman

Dato : 30-11-03 23:31

On Sun, 30 Nov 2003 23:19:07 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Og marathon-arrangementet tilbydes nu også til ikke-VIPs, men til 300.
>Jeg gider under alle omstændigheder ikke i Palads.

Jeps vi VIP's fik bare en dags forspring.

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-03 18:00

David Rasmussen wrote:

> Og marathon-arrangementet tilbydes nu også til ikke-VIPs, men til 300.
> Jeg gider under alle omstændigheder ikke i Palads.

Og nu er forvirringen totalt. Da jeg kommer ind i går aftes for at lægge
mig ved Imperial, for at få gode billetter, får jeg at vide at de
billetter der sælges til _første_ forestilling (kl. 00:00 d. 17), kun
kan købes hvis man køber til en hel marathon i Imperial?! Nu var jeg
ikke interesseret i kl. 00:00-billetterne, men hvor har NF ellers
annonceret at der ville være marathon i Imperial?? Hvis de havde
annonceret det, ville jeg da have overvejet at lægge mig i kø derinde
noget tidligere.

/David

Fra : Stampe

Dato : 01-12-03 18:29

On Mon, 01 Dec 2003 17:59:57 +0100, David Rasmussen
<david.rasmussen@gmx.net> wrote:

>Og nu er forvirringen totalt. Da jeg kommer ind i g?r aftes for at l?gge
>mig ved Imperial, for at f? gode billetter, f?r jeg at vide at de
>billetter der s?lges til _f?rste_ forestilling (kl. 00:00 d. 17), kun
>kan k?bes hvis man k?ber til en hel marathon i Imperial?! Nu var jeg
>ikke interesseret i kl. 00:00-billetterne, men hvor har NF ellers
>annonceret at der ville v?re marathon i Imperial?? Hvis de havde
>annonceret det, ville jeg da have overvejet at l?gge mig i k? derinde
>noget tidligere.

Jeg har det lidt p? samme m?de.
Men det lader til at de rigtige hard-core camperende fans f?ler sig
snydt af NF:
http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=236128:fid=100041643/
Tja .... hvis der ikke er det ene i vejen, s? er der det andet i
vejen.

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-03 18:56

Stampe wrote:

> Jeg har det lidt p? samme m?de.
> Men det lader til at de rigtige hard-core camperende fans f?ler sig
> snydt af NF:

Det kan jeg da også godt forstå.

> http://www.bt.dk/underholdning/artikel:aid=236128:fid=100041643/
> Tja .... hvis der ikke er det ene i vejen, s? er der det andet i
> vejen.

NF kunne da have meldt helt klart ud fra starten:
1. Der kommer en marathon i Imperial og en i Palads
2. Man kan kun købe marathon-billetter til første forestilling

Så var ingen blevet sure.

/David

Fra : Martin Helbo

Dato : 01-12-03 00:19

> Men i Cinemaxx får man så til gengæld mere forplejning for pengene.
> Ved den sidste marathon, Terminator, fik vi intet i forplejning i Biocity.
> Det var lidt for ringe.

Det var der dog til LOTR maraton sidste år i Århus, der kom Tuborgs
nissepiger med øl og chokolade
DET var da god service!

Der var også en rigtig hyggelig stemning i Palads, det frygter jeg lidt at
der ikke bliver i år fordi det er i Biocity.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-12-03 00:58

On Mon, 1 Dec 2003 00:18:34 +0100, "Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk>
wrote:

>"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse

>Det var der dog til LOTR maraton sidste år i Århus, der kom Tuborgs
>nissepiger med øl og chokolade
>DET var da god service!

Jep kan jeg godt huske

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-12-03 02:30

"Martin Helbo" <helboFJERN@thedude.dk> writes:

> Det var der dog til LOTR maraton sidste år i Århus, der kom Tuborgs
> nissepiger med øl og chokolade
> DET var da god service!

Det vil jeg gerne stille mig lettere tvivlende overfor.

For det meste er øl og biografer en dårlig kombination.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^))          - Birksted

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-12-03 04:45

On 01 Dec 2003 02:30:02 +0100, p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk (Peter
B. Juul) wrote:

>Det vil jeg gerne stille mig lettere tvivlende overfor.
>
>For det meste er øl og biografer en dårlig kombination.

Nææ men 2 ud af 3 er jo heller ikke ringe

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-12-03 10:21

Morten Bowman wrote:
> [...]
> tilfælde. Det gjorde vi også selv, da vi så CinemaxX's annoncer. Og
> derfor justerede vi øjeblikkeligt vores pris ned til 250,- pr. billet

250 er også en meget høj pris?

Her i Scala-Svendborg kostede 3-films-maraton-tingen 190 kroner.. Men ok,
jeg ved så ikke om der i de 250 kroner er indberegnet lidt mad mellem film 2
og 3, og så gratis cola under hele arrangementet.?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 01-12-03 15:27

On Mon, 1 Dec 2003 10:21:11 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

> [...]
>jeg ved så ikke om der i de 250 kroner er indberegnet lidt mad mellem film 2
>og 3, og så gratis cola under hele arrangementet.?

I Biocity er der sandwich + cola mellem 1-2 og popcorn + cola mellem 2-3.
I cinemaxx er der popcorn + cola til alle 3 og 2x sandwich

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-12-03 20:14

Morten Bowman wrote:

> I Biocity er der sandwich + cola mellem 1-2 og popcorn + cola mellem
> 2-3. I cinemaxx er der popcorn + cola til alle 3 og 2x sandwich

OK det retfærdiggør så prisen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 02-12-03 13:19

On Mon, 1 Dec 2003 20:13:31 +0100, "Anders Houmark"
<anders@andersh.fjerndette.dk> wrote:

>OK det retfærdiggør så prisen

Det må jo være op til den nekelte, det var mere for at illustrere forskellen
mellem Cinemaxx og NF