hjælp til opgave..få en flaske rødvin...
Fra : Gvir

Dato : 17-04-01 14:49

Jeg har fået en opgave, og jeg vil gerne have lidt hjælp...
spørgsmålene er til windows 2000 professional og server.
jeg har skrevet vigtigt ud for de spørgsmål jeg har vanskeligst ved at
besvare..

Her er opgaven.
1.
Beskriv problematikkerne omkring anvendelse af manuel installation fra
cd-rom, samt netværksbaseret installation med image eller script.
Fordele og ulemper.? vigtigt..
Ressourceforbrug ved udrulning på et antal klienter.? vigtigt.......
Forudsætninger for at installationen kan foretages?
2.
hvordan kan man se om der mangler ram på en maskine?
hvilke opgaver har en DNS zone administrator? vigtigt.....
hvorfor er guest kontoen som oftest disabled? vigtigt.....
hvad er fordelen ved NTFS- fremfor FAT filsystemet?
Hvad representerer en fil med efternavnet .msc?
hvorfor anvendes der grupper i brugeradministration?
hvad anvendes event vieweren til?
3.
hvad er formålet med følgende grupper i active directory?
Domain local vigtigt........
global group vigtigt.......
universal group vigtigt.......

Til den der har nogle rigtigt gode svar, bliver der sendt en god flaske
rødvin..
på forhånd mange tak...

mvh Gvir..
icq 3058034

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 15:14

Hej "Gvir" <gvir@mailme.dk>

>jeg har skrevet vigtigt ud for de spørgsmål jeg har vanskeligst ved at
>besvare..

Det er altså en skoleopgave. Det kan ikke være meningen at andre skal
lave dine opgaver, du kan godt få hjælp, men du må demonstrere at du
har tænkt over det, så start med at skrive hvad du mener svarene er.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kemster

Dato : 17-04-01 17:18

> Det er altså en skoleopgave. Det kan ikke være meningen at andre skal
> lave dine opgaver, du kan godt få hjælp, men du må demonstrere at du
> har tænkt over det, så start med at skrive hvad du mener svarene er.

LOL
han gider nok ikke at gå i skole så ???

Kemster

Fra : Peter T.

Dato : 17-04-01 15:52

"Gvir" <gvir@mailme.dk> wrote in message

> Til den der har nogle rigtigt gode svar, bliver der sendt en god flaske
> rødvin..

Jeg vil gøre det for 25 flasker rød chateau Fombrauge '86. :)

Mvh. Peter T.

Fra : Martin Poulsen

Dato : 17-04-01 16:01

"Peter T." <pinoc10@hotmail.com> wrote:

> "Gvir" <gvir@mailme.dk> wrote in message

> Jeg vil gøre det for 25 flasker rød chateau Fombrauge '86. :)

Samme bud her, plus en pakke bind! :)

Martin Poulsen
martinp@nospam.dk

Fra : Peter T.

Dato : 17-04-01 16:53

"Martin Poulsen" <martinp@nospam.dk> wrote in message

> Samme bud her, plus en pakke bind! :)

Efteraber hr. "systemudvikler" :þ

Mvh. Peter T.

Fra : Thomas G Nielsen

Dato : 17-04-01 22:12

> Jeg vil gøre det for 25 flasker rød chateau Fombrauge '86. :)
>
> Mvh. Peter T.

Fås den da også i hvid..? Ellers er det jo vrøvl!

/Thomas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-04-01 13:28

Nej det ville ikke være vrøvl selvom den kun fandtes som rød. Du
kunne istedet sige at det var redundant (overflødigt) at skrive rød.
Hvis derimod den kun fandtes i hvid kunne du sige at det var noget
vrøvl at skrive rød.
Slut på dagens lektion i dansk.

Fra : Peter T.

Dato : 18-04-01 15:33

"Thomas G Nielsen" <Thomas@nternet.us> wrote in message

> Fås den da også i hvid..? Ellers er det jo vrøvl!

Ja. Men jeg bryder mig ikke om hvidvin.

Mvh. Peter T.

Fra : Henning Birch

Dato : 20-04-01 12:07

"Peter T." wrote:

> Jeg vil gøre det for 25 flasker rød chateau Fombrauge '86. :)
>
> Mvh. Peter T.

Du har en fremragende smag
--
Henning

Man skal ikke kaste med æbler når man selv er et skrog.

Fra : Gvir

Dato : 17-04-01 18:58

tak for alle de gode svar.....
faktisk kan jeg godt svare på en del af spørgsmålene, mere end i kan.. Jeg
er bare ikke den bedste forfatter, hvilket giver nogle problemer, idet at
min lærer ikke syntes at korrekt besvarede svar kortest muligt er det
bedste, hvilket er min filosofi..
jeg fatter ikke i gider spilde tid på så meget lort.........
anyway, er der stadig en god flaske vin.....

Fra : Bent skohorn

Dato : 17-04-01 19:22

> tak for alle de gode svar.....
> faktisk kan jeg godt svare på en del af spørgsmålene, mere end i kan..

Så gør det dog.. bedre end os.. du har tydeligvis check på det.

> Jeg er bare ikke den bedste forfatter, hvilket giver nogle problemer, idet
at
> min lærer ikke syntes at korrekt besvarede svar kortest muligt er det
> bedste, hvilket er min filosofi..

Korte og koncise svar kan bruges til noget. Små historier om tju og bang er
ligegyldige. Din lærer burde undervise i dansk istedet. De snakker så meget
om formulering og så videre. Eller også burde du tage et kursus i dansk ved
siden af, så du kan lære at formulere tingene som din lærer vil have det.

> jeg fatter ikke i gider spilde tid på så meget lort.........

Som at kommentere dit indlæg? Er det ikke formålet med det hele?

> anyway, er der stadig en god flaske vin.....

For at svare på noget som _du_ er blevet undervist i, og som _du_ kommer til
at tjene penge på - hvis du består, hvilket nok ikke er tilfældet med den
viden og tone du lægger for dagen.

Skohorn

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 17-04-01 19:22

"Gvir" wrote:

> [...]
> idet at min lærer ikke syntes at korrekt besvarede svar kortest muligt
> er det bedste, hvilket er min filosofi..

Måske du så skulle ændre filosofi. Endvidere har jeg svært ved at se,
hvorfor folk med skriftlige formuleringsproblemer skal særbehandles. Det er
så grundlæggende i nutidens samfund, at der ikke er nogen vej uden om at
lære at formulere sig ordentligt.

Jeg lover dig, at det belønner sig.

Lad i øvrigt være med at krydsposte til så mange grupper.

FUT: dk.undervisning

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 19:22

Hej "Gvir" <gvir@mailme.dk>

[FUT: dk.edb.system.ms-windows]

>tak for alle de gode svar.....
>faktisk kan jeg godt svare på en del af spørgsmålene, mere end i kan..

Hvis du kan svare på dem bedre end os, hvorfor spørger du så?

>jeg fatter ikke i gider spilde tid på så meget lort.........

Det er vel ikke for meget forlangt at du demonstrerer at du har
forsøgt selv, ellers lærer du jo ikke noget.

P.S.
Jeg er lidt nysgerrig, hvilket studie er du på?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian Holst

Dato : 18-04-01 01:44

det er vist datamekaniker dømt ud fra ?.

Fra : Gvir

Dato : 17-04-01 19:17

nu svarer jeg kort og hurtigt på de spørgsmål jeg ikke har problemer med....
måske man så for nogen bedre svar....

> [...]
> Beskriv problematikkerne omkring anvendelse af manuel installation fra
> cd-rom, samt netværksbaseret installation med image eller script.
Svar: ved cd-rom skkal du gå rundt til alle maskinerne og
installere..
fordelen ved image er med en maskinpark med ens
maskiner, kan man genetablere maskinerne hurtigt...
ved script (unattended) kan man installere maskiner med
forskellig konfiguration, ved hjælp af en answerfile, såsom serienr + alle
svar der skal gives ved en installation..
man kan oggså llave en $oem$ mappe hvor du kan ligge diverse programmer...

> Ressourceforbrug ved udrulning på et antal klienter.? vigtigt.......
svar: med 50 maskiner der samtidigt DL et image bliver
belastningen på netværket temmeligt stort.. jeg ved ikke om man kan lave
en broadcastet installation på samtlige maskiner..

> Forudsætninger for at installationen kan foretages?
svar: undersøge HCL, have licenser, eller sørge for at man har
drivvere der passer.. evt. WDM drivere..

> 2.
> hvordan kan man se om der mangler ram på en maskine?
svar: øhhh. tjekke opstarten.

> hvilke opgaver har en DNS zone administrator? vigtigt.....
svar: Hjææææææælp

> hvorfor er guest kontoen som oftest disabled? vigtigt.....
svar: af hensyn til sikkerhed...

> hvad er fordelen ved NTFS- fremfor FAT filsystemet?
svar: langt større sikkerhed..

> Hvad representerer en fil med efternavnet .msc?
svar: MS management konsol, en snap in...

> hvorfor anvendes der grupper i brugeradministration?
svar: flere mennesker har brug for de samme rettigheder, det
er nemmere at gøre en user medlem af en på forhånd defineret gruppe, istedet
for at give ham rettigheder han skal bruge..

> hvad anvendes event vieweren til?
svar: performance, og lukke progrrammer der ikke svarer..

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-01 19:34

Hej "Gvir" <gvir@mailme.dk>

[XFUT: dk.edb.system.ms-windows]

> svar: med 50 maskiner der samtidigt DL et image bliver
>belastningen på netværket temmeligt stort.. jeg ved ikke om man kan lave
>en broadcastet installation på samtlige maskiner..

ImageCast og Ghost understøtter multicastet kloning, kan ikke huske
med DriveImage.

> svar: øhhh. tjekke opstarten.

Jeg tror nærmere det er hvordan man opdager at et system har mindre
RAM, end det behøver for at operere optimalt. Prøv igen.

http://www.dns.net/dnsrd/

> svar: langt større sikkerhed..

Det er for billigt. Prøv igen.

> svar: flere mennesker har brug for de samme rettigheder, det
>er nemmere at gøre en user medlem af en på forhånd defineret gruppe, istedet
>for at give ham rettigheder han skal bruge..

Ja, det er lettere, mere overskueligt og mere fleksibelt. Hvis man
definerer rettigheder pr. bruger, er man nødt til at resette acl's når
f.eks. en bruger slettes eller når rettighederne skal fjernes.

Ved at bruge grupper kan man håndtere sikkerheden, når den først er
implementeret, som ren brugeradministration.

> svar: performance, og lukke progrrammer der ikke svarer..

Nej.

http://msdn.microsoft.com/library/backgrnd/html/msdn_actdsum.htm

P.S.
Din citering gør dit indlæg meget vanskeligt at læse. Kan du ikke lave
et mellemrum mellem det du citerer og det du skriver, samt undlade at
indrykke første linie.

Læs gerne: http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Morten B

Dato : 17-04-01 20:41

> Det er for billigt. Prøv igen.

Hvis det er din generelle standard for svar kan jeg godt forstå din lærer.
Sikkerhed for hvad? For at du ikke hælder varm kaffe i skødet?

Jeg vil foreslå at du uddyber dine besvarelser og kommer med nogle konkrete
eksempler hvor det kan hjælpe med at underbygge din påstand.

/Morten

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 17-04-01 19:36

"Gvir" <gvir@mailme.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>
> svar: performance, og lukke progrrammer der ikke svarer..

Er du helt sikker?? Er det ikke nærmere "Jobliste" (Task manager?) du tænker
på?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Gvir

Dato : 18-04-01 01:01

Se det var bedre....
min w2k er dansk,, snøft.. alle de engelske ord, er oversat til
"uforståeligt" dansk.
Jeg må hellere få installeret den engelske.. men jeg har den kun i en
prøveversion, der virker i 120 dage...
men hvad.. 120 dage med windows er vel også utopi..??

og til morten bakkedal, dem der er gode til at formulere sig, er vel tit dem
der bliver nød til det, fordi de ikke har andet at have det i. jeg mener
faktisk at det er dumt at springe over hvor gærdet er højest, hvis du
forstår...
se bare diverse politikere..

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-04-01 07:49

Gvir skrev:

>og til morten bakkedal, dem der er gode til at formulere sig, er vel tit dem
>der bliver nød til det, fordi de ikke har andet at have det i.

Mener du at man kan formulere sig godt om noget man ikke har
forstand på?

XFut dk.kultur.sprog
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 18-04-01 12:03

"Gvir" wrote:

> [...]
> dem der bliver nød til det, fordi de ikke har andet at have det i.
> jeg mener faktisk at det er dumt at springe over hvor gærdet er

Så man skal altså kun forsøge at formulere sig forståeligt, fordi man i
uddannelsesmæssig sammenhæng bliver tvunget til det?

Det er jo ikke et spørgsmål om at springe over hvor gærdet er højest. Det er
et spørgsmål om at kunne formulere sig, så andre mennesker kan forstå dine
budskaber. Hvis du ikke kan acceptere dette, så kommer du ikke langt i denne
verden. Viden er ubrugeligt, hvis du ikke er i stand til at kommunikere den
videre til andre.

FUT: dk.kultur.sprog

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Kasper Daniel Hansen

Dato : 18-04-01 17:41

> [...]
> der bliver nød til det, fordi de ikke har andet at have det i. jeg mener
> faktisk at det er dumt at springe over hvor gærdet er højest, hvis du

Det er tæt på at være det største sludder jeg har læst. Hvis man er "dygtig"
betyder det så at man ikke behøver at formulere sig ordentligt (dvs. at
kommunikere sin viden videre). Tag f.eks. en typisk sten. Den er ret lidt
kommunikativ. Måske ved den alt i universet - men hjælper det os? Nej! Viden
er ubrugelig hvis man ikke viderekommunikere den. Ok, jeg kan medgive at
viden kan give en personlig tilfredsstillelse, så når jeg siger ubrugelig
mener jeg ubrugelig for andre.

Kasper

Fra : Jan Boegh

Dato : 19-04-01 16:40

> [...]

> der bliver nød til det, fordi de ikke har andet at have det i. jeg mener
> faktisk at det er dumt at springe over hvor gærdet er højest, hvis du

Tænk - min erfaring siger mig at klare tanker ofte hænger sammen med klare
formuleringer - hvilket jo i sig selv ikke er det samme som lange væverier.
Og ind imellem har jeg på fornemmelsen at også det modsatte gør sig
gældende.

mvh
Jan
- Hvis et rodet skrivebord afspejler den mentale tilstand hos ejeren, hvad
gør så et tomt?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-04-01 17:05

Jan Boegh skrev:

>Tænk - min erfaring siger mig at klare tanker ofte hænger sammen med klare
>formuleringer - hvilket jo i sig selv ikke er det samme som lange væverier.

Min dansklærer i gymnasiet som nok var den der gav os mest nyttig
viden, sagde tit: "Det dunkelt talte, er det dunkelt tænkte".

--
Bertel

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-04-01 17:14

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> wrote in message

> Min dansklærer i gymnasiet som nok var den der gav os mest nyttig
> viden, sagde tit: "Det dunkelt talte, er det dunkelt tænkte".

Kort og godt - og meget klart

Fra : "JeHj >>Hjørring

Dato : 17-04-01 22:46

Ja sådan må det absolut være.
Kom med nogle problemstillinger og der er sikkert en der kan hjælpe.

Ellers prøv www.opgavecentralen.dk

JeHj Hjørring
Kabler, Stik og underlige dimser www.kabelbiksen.dk