Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ROLLEI digital kamera i NETTO!
Fra : Bjarne Hansen

Dato : 30-11-03 08:54

Ja man spærrer øjnene lidt op.
Det gamle hæderkronede Rolleimærke er at finde som discountvare i NETTO.

http://www.netto.dk/

Bjarne

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-11-03 11:08

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse
> Ja man spærrer øjnene lidt op.
> Det gamle hæderkronede Rolleimærke er at finde som discountvare i NETTO.
> http://www.netto.dk/

Min første tanke: Er Rollei lukket og navnet solgt til nogle kinesere? Det
ligner jo ikke et Rollei.

Men på www.rollei.dk er der faktisk vist et kamera, der ligner lidt selvom
det kun er på 3.24 MP, nemlig d 330 motion. Men modellen fra Netto kan jeg
ikke finde. Laver Rollei ligefrem specielle (dårlige) modeller til salg i
supermarkeder? Hvis kameraet er af den kvalitet, men forventer af et Rollei,
ligner det jo et røverkøb. Er der nogen, der kender kameraet?

Fra : Anders Pedersen

Dato : 30-11-03 12:30

On Sun, 30 Nov 2003 11:08:26 +0100, Lars Hansen wrote:

> [...]
> supermarkeder? Hvis kameraet er af den kvalitet, men forventer af et Rollei,
> ligner det jo et røverkøb. Er der nogen, der kender kameraet?

Mit gæt er at der en anden der laver lameraet og sætter navnet rolleri
Det er der en anden i dennne gruppe som har skrevet

jeg kender ikke rolleri
--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 15:32

"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> jeg kender ikke rolleri

Rollei er et gedigent gammelt navn i klasse med Leica/Contax/Nikon osv.
_ Måske_ laver de stadigt i dag deres 6x4,5 cm mellemformat slr, der var
lige så velrenommeret som Rasleblad.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 15:27

"Lars Hansen" <larsgulerod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> skrev i en meddelelse

Købte for et par mdr.siden en Rollei i Føtex for ca 2500. Jeg husker ikke
model#. Det blev leveret tilbage ved først givne lejlighed. Senere har jeg
fundet ud af, at Samsung ejer navnet, og det forklarer lidt.

Fra : Lars Hansen

Dato : 30-11-03 18:52

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Købte for et par mdr.siden en Rollei i Føtex for ca 2500. Jeg husker ikke
> model#. Det blev leveret tilbage ved først givne lejlighed. Senere har jeg
> fundet ud af, at Samsung ejer navnet, og det forklarer lidt.

Hvem der ejer navnet skal jeg ikke gøre mig klog på, men firmaet ligger
stadig i Braunschweig og laver stadig professionelle mellemformatkameraer.

Jeg havde selvfølgelig ikke forestillet mig at netto-kameraet er lavet i
Tyskland - Rollei har i mange år fået procuceret kameraer i Singapore. Men
jeg gik da ud fra at når Rollei lægger navn til et produkt, ligger
kvaliteten på niveau med andre kendte mærker med tilsvarende
specifikationer. Hvis det er tilfældet er nettokameraet et røverkøb. Men
måske er Rollei ligeglad med om de ødelægger deres navn.

Hvad var der galt med din føtex-rollei?

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-03 20:54

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

Det er nok forkert udtrykt. Samsung producerer for Rollei er nok rigtigere

> Hvad var der galt med din føtex-rollei?

Afstandsinstill. var ikke god. Hverken man. eller auto.
Den kunne slet ikke håndtere kontraster af bare jævnt omfang.

Men det er rigtigt, at det havde været et røverkøb om det levere op til
navnets ry, og derfor prøvede jeg.
Mvh
Ole

Fra : Chr. L.

Dato : 30-11-03 14:49

"Bjarne Hansen" <spamfri@nospam> wrote in message
> Ja man spærrer øjnene lidt op.
> Det gamle hæderkronede Rolleimærke er at finde som discountvare i NETTO.
>
> http://www.netto.dk/
>
> Bjarne

http://www.mir.com.my/rb/photography/companies/rollei/

chr..

Fra : TT

Dato : 04-12-03 16:23

Det har aldrig været et Rollei!!!
Jeg lod mig friste, men første efter at ha tjekket hos Rollei, Danmark - de
hedder Herskind. De sagde god for det og mente at det burde koste det
dobbelte! Ergo, købte jeg det, men sikke noget bras!!! Det er måske OK til
prisen, men forvent ikke Rollei kvalitet. For det ER ikke et Rollei! Når man
kikker på EXIF- data for fotos fra det, ser man at billedet til ens store
overraskelse ikke er taget med et Rollei, men med et Concord Eye-Q ( Eye-Q!
Det er der ikke meget kvalitet i! ) 4360z. Du kan selv se her:
http://www.concordcam.com/products/digital/digital.htm
På Netto-Rollei'en er der et "ægte" Rollei-objektiv. Men på Rollei's
hjemmeside kan du ikke finde et kamera med et objektiv med tilsvarende
data, men pudsigt nok har Concord'ens objektiv helt de samme!! Det var da
mærkeligt!!!
Nå, jeg fik uden problemer mine penge tilbage i Netto - og er blevet lidt
klogere!
Du kan iøvrigt købe Concord'en i Tyskland til ca. 1400 kr.

Venlig hilsen
Tom

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-12-03 02:46

Det er ikke så slemt at finde det i Netto. Men det er slemt, når det så
også er noget bras. Så får man ondt i mærkevaren.

M.V.H.....Benny..

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-12-03 01:23

TT <tom.thielemann@Klite.dk(fjernK)> wrote:

> [...]
> hjemmeside kan du ikke finde et kamera med et objektiv med tilsvarende
> data, men pudsigt nok har Concord'ens objektiv helt de samme!! Det var da

Concord Eye-Q 3340z kan også fås med Rollei navnet på. Det er med på
Rolleis hjemmeside.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : TT

Dato : 07-12-03 13:53

Steves Digicams har anmeldelser af 2 Concord-kameraer, bl.a. det du nævner:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/iq3340.html.
Det er ufatteligt, at Rollei vil lægge navn til sådan noget.

Venlig hilsen
Tom