Dixie og alarm
Fra : Joan Frederiksen

Dato : 30-11-03 14:36

Hm Dixie har fået en ny ide...
Min kæreste Thomas er brandmand og hver dag kl 14, kommer der en prøve
fra brandstationen.
Den lyder lige som, når de bliver kaldt ud (høje hyletoner)
Alle katte flintrer rundt og løber efter Thomas - et under at han ikke
er faldet endnu *G*
Nå men når prøven den kommer, så begynder Dixie at miave højt.
Så styrter hun ind til radioen og står og miiiiiiaaaaver af den. Hun
bliver ved lige til prøven er slut *G*

Mon lyden irretere hendes øre, eller er det bare en fix ide, som hun har
fået?
De andre gør det nemlig ikke.
De ved jo alle godt at Thomas styrter afsted (når det ikk er en prøve)

Sikke et postyr, når alarmen lyder *G*

Hilsen
Joan
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : dpl

Dato : 30-11-03 15:23

Hej Joan!
Her hos os er det Mathilde der har en fix ide. Hun kan nemlig ikke lide
når nogen nyser! Hver gang hun hører et nys, så miav'er hun højt og
utilfreds. Selv hvis hun ligger inde i soveværelset, og vi så nyser ude
i stuen, kan man være sikker på der kommer et surt "mauuuu", fra hende
*grin*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-11-03 23:51

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hun kan nemlig ikke lide
> når nogen nyser!

Det bryder Lante sig heller ikke om. Dog reaferer han ikke hvis han er
langt fra mig, men hvis han ligger hos mig og jeg nyser eller hoster,
så springer han væk og sætter sig på gulvet og glor surt på mig, nogle
gange får jeg et surt miaw med på vejen Skøre kat.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Pia J

Dato : 30-11-03 15:26

Mivs er ekstremt følsom overfor ståhej. Hvis vi støvsuger, starter emhætte
eller opvaskemaskine, så går hun sin vej. Hvis vi snakker for meget eller
jeg irettesætter mine kåde hunde, så vender hun hovedet, som hun ligger der
i køjen, stirrer lige på mig og BROKKER sig - sådan en rigtig klagesang,
"hold nu KÆFT, dernede!" Jeg må heller ikke snakke i telefon mens hun ligger
på mit skød, så begynder koncerten også. Næ, ro og fred er det eneste hun
ønsker sig (samt konstant nusning).

:Pia

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 01-12-03 09:04

"Joan Frederiksen" <joanKATTE@BAKKEhaarbolden.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Mon lyden irretere hendes øre, eller er det bare en fix ide, som hun har
> fået?

Jeg oplevede tilsvarende en dag jeg testede ringetoner på min mobil.
Sylvester satte sig demonstrativt lige for fødderne at mig og vrælede
højlydt. Jeg tror egentlg ikke, at lyden generer dem, for så kunne man da
forestille sig, at de ville gå deres vej. Mon ikke bare de synger med ?

Nåe jo....jeg har jo også et andet eksempel. Sylvester starter også
vrælekoret, når jeg synger! Men det har vist også en vis lighed med en
sirene .

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Louise Viborg

Dato : 01-12-03 11:25

Uden at være kattepsykolog *s* kommer jeg itl at tænke på, om det kan
have en lighed med hunde, som hyler når de hører en lyd de ikke kan
lide. De går jo heller ikke. De sætter sig ned og hyler i vildens sky.
Katte kan jo af gode grunde ikke hyle, så de sætter sig måske ned oog
maiver/klager istedet for.
Bare lige min lille teori

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Fra : dpl

Dato : 01-12-03 21:56

Louise Viborg wrote:
> [...]
> lide. De går jo heller ikke. De sætter sig ned og hyler i vildens sky.
> Katte kan jo af gode grunde ikke hyle, så de sætter sig måske ned oog

Mmnjah... jeg vil nu tillade mig at ændre lidt på den teori *smil*.
Vores hunde hyler glad og gerne når der blæser en ambulance eller
brandbiler forbi. De logrer og kappes om at være mest ivrig, og sætter
begge i lange, høje hyyyyl. Min teori er at det rører noget meget dybt i
dem, og at de bare ikke kan lade være med at hyle som de
ulve-efterkommere de er.

Fænomenet kan såmænd beses her:
http://www.kishka.dk/dorthes/index.php?sidenummer=2

Hilsen Dorthe