Vores første CV - Safari 315?
Fra : Kim

Dato : 30-11-03 17:22

Overvejer at køben en campingvogn, har lige købt en Fiat Panda, som max.
må trække 800kg. Derfor overvejer vi at købe en Safari 315T, med en
egenvægt på 600kg. Har fundet ud af at vognen kan købes i Tyskland med
fast Thetford toilet, køleskab, reservehjul og 220v stik/kabel for
6975,- euro (+1000 hvis det skal være med bad og +772 med Truma varme).
Så hedder den ENKA N-126NT. Er der nogen der kender til denne vogn?

Fra : Jaks

Dato : 30-11-03 22:45

"Kim" <dahlschuh@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6975,- euro (+1000 hvis det skal være med bad og +772 med Truma varme).
> Så hedder den ENKA N-126NT. Er der nogen der kender til denne vogn?

Hej Kim

Hvorfor vil du give 52763,00 kr for en Safari 315T i Tyskland, når den kan
erhverves for 45900,00 kr her
http://www.safari-caravan.dk/pages/transportDB/presentation.asp?entityGuid=8
2258&siteGuid=345&menuGuid=&subMenuGuid= ???

Med Camping Hilsen
Jens

Fra : Kim Dahl

Dato : 01-12-03 08:41

Hej Jens
45900,00 kr er uden køleskab (+6900,00), uden 220v kabel/stik (+1200,00)
og så er det kun
med toilet rum, altså ingen indbygget toilet. Ser man i Safari's
brochure står der heler ikke noget
om reservehjul, så det er sikkert også ekstra.
Hilsen
Kim

Fra : Jan Viegand

Dato : 01-12-03 07:26

"Kim" <dahlschuh@get2net.dk> wrote in message
> Overvejer at køben en campingvogn, har lige købt en Fiat Panda, som max.
> må trække 800kg. Derfor overvejer vi at købe en Safari 315T, med en
> egenvægt på 600kg.

Vi har en Caravelair Antares 335 med en egenvægt på 625 kg, som vi er meget
tilfreds med. Vi kiggede også på safari, godt nok den mindste, men syntes
ikke så meget om den.

Jan

Fra : Kim

Dato : 01-12-03 09:47

"Jan Viegand" <news@FJERNjanviegand.dk> wrote in message

> [...]
> tilfreds med. Vi kiggede også på safari, godt nok den mindste, men syntes

Hej Jan,
Har også kikket på Caravelair, dog Antares 375 da vi gerne vil have
toilet. Den har en egenvægt på 660kg,og er 5cm breddere
og 13cm højere en Safari'en. Spørgsmålet er hvad betyder det for
luftmodstanden? Da jeg ikke tror Panda'en kan trække det helt
store med 60hk

Fra : Jørgen L

Dato : 01-12-03 19:17

Den har en egenvægt på 660kg,og er 5cm breddere
> og 13cm højere en Safari'en. Spørgsmålet er hvad betyder det for
> luftmodstanden? Da jeg ikke tror Panda'en kan trække det helt
> store med 60hk

Vi kørte rundt med en knaus 485 der vejede 1350 kg. med en Toyota Tercel med
72 hk og 110 nm og det gik helt fint, jeg måtte dog ned i første gear på
europa broen 12% stigning.

den kunne fint trække den op på 90 kmt som var behageligt med den CV.

så om den er en smule støre eller tungere betyder ikke så meget, du må et
gear ned (det må du aligevel) og var så frem skal du nok komme

Hilsen Jørgen

---

Fra : Kim Olsen

Dato : 01-12-03 21:30

Ja hvis ikke man har så travlt kan alt lade sig gøre.....
Vi kørte i flere år europa tyndt med en Lada Samara 1,3 (62 HK)(islandske!!)
og en Sprite Musketeer (430cm) på krogen. Det gik fint.

Hilsen
Kim

Fra : Jan Viegand

Dato : 01-12-03 21:50

> [...]
> og 13cm højere en Safari'en. Spørgsmålet er hvad betyder det for
> luftmodstanden? Da jeg ikke tror Panda'en kan trække det helt

Vi kører med en Punto med vist 55-60 HK, og det er gået fint første sæson i
år. En enkelt gang i kraftigt blæsevejr var det dog lidt sværere. Vi har dog
kun været på kortere ture i DK.

Men I er nok bedst til selv at vælge, hvis I kigger på de forskellige.

Jan