Kone bilulykke
Fra : preben & Anne-Maj

Dato : 30-11-03 19:16

Min kone er i dag torpederet op bag i en ford escort, hun har smadret vores
kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.

Nu kommer så spørgsmålet, jeg vil jo gerne have en anden kofanger end den
orginale, nemlig en lidt mere smart en fra et styling firma, som koster det
samme som den orginale, må man gøre det overfor forsikringsselskabet, eller
skal delene være de samme som dem som er smadret.?????

Fra : Holten

Dato : 30-11-03 19:19

"preben & Anne-Maj" <seerup@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.
>
> Nu kommer så spørgsmålet, jeg vil jo gerne have en anden kofanger end den

Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer biler
)

MVH

Holten.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 19:41

"Holten" <Virkerikke@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle du ikke hellere finde en anden kone, der måske ikke smadrer biler.

Hvor findes de ?

/Mark.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-11-03 19:45

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor findes de ?

Jeg har en... Men hende beholder jeg for mig selv...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 19:51

meddelelse

> Jeg har en... Men hende beholder jeg for mig selv...

Ja, pas du godt på hende

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 19:52

On Sun, 30 Nov 2003 19:50:43 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

>Ja, pas du godt på hende

Jég har også een af dem, og hende passer jég også godt på.
Hun får nemlig slet ikke lov til at styre...

/Mogens
som "styrer"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 23:07

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jég har også een af dem, og hende passer jég også godt på.
> Hun får nemlig slet ikke lov til at styre...

Har også en.
Da jeg ikke havde bil i nogle år, ja så røg ancienniteten og derfor er det
faktisk henddes vi kører på.
og jeg kan heller ikke tage æren, for at have kørt ancienniteten hverken den
ene eller anden vej, hun var elitebilist da jeg løb ind i hende.
Så, jo de findes, de der kvinder der kører bil udden at lave buler.
og bare rolig:
Jeg skal nok gøre mit for at holde på hende

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (som min anden halvdel kører til daglig)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 23:14

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hun var elitebilist da jeg løb ind i hende.

Forhåbentlig skete det uden buler

/Mark.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 23:32

> Forhåbentlig skete det uden buler

Ikke helt.
Jeg blev slået ud af kurs og har ikke fundet den gamle kurs igen
Buler?
Da vi nu har en knægt på 15 mdr. så har det ikke været helt uden buler.....

og for at holde det hele lidt on-topic:
Der er montere barnesæde i Sierra og det bliver flittigt brugt

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Rasmus

Dato : 30-11-03 19:53

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> biler.

> Jeg har en... Men hende beholder jeg for mig selv...

Har hun kørekort?

mvh
Rasmus

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-03 08:32

"Rasmus" <SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Har hun kørekort?

Jep. Det gav jeg hende da eg mødte hende - gad ikke kører hende hele
tiden...
Og hun har også en bil...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Brizz

Dato : 30-11-03 20:15

> Jeg har en... Men hende beholder jeg for mig selv...
Læs= hun har ikke kørekort

Mvh Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-03 08:33

"Brizz" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> Læs= hun har ikke kørekort

Jo jo.. De eksisterer skam... (Altså kvinder med kørekort og bil uden
skader.)

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 01-12-03 09:31

meddelelse news:bqddqk$hio$1@sunsite.dk...
> biler.

> Jeg har en... Men hende beholder jeg for mig selv...

Det med at smadre biler klarer du jo også udemærket selv ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-03 09:36

> Det med at smadre biler klarer du jo også udemærket selv ;)

Lige præcis hvad tænker du på?
Raceren?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : phk

Dato : 01-12-03 13:48

meddelelse news:bqeuhe$36q$1@sunsite.dk...

> Lige præcis hvad tænker du på?
> Raceren?

Jeg mener at kunne huske du har bulet et par biler eller 3 til totalskade.
Men jeg kan jo huske forkert ...

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-03 13:57

> Jeg mener at kunne huske du har bulet et par biler eller 3 til totalskade.
> Men jeg kan jo huske forkert ...

Det gør du så (næsten)
Jeg har lavet et par buler indenfor det 1. år jeg havde kørekort, og et
enkelt uheld i et sving for 1½ år siden. Jeg har aldrig totalskadet en bil
pga. buler - en enkelt pga. brand.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-03 19:45

preben & Anne-Maj wrote:

> Min kone er i dag torpederet op bag i en ford escort, hun har smadret
> vores kofanger, lygegrill, forlygte, og det hele er orginalt.

Det er vist det, der hedder et uheld - og ikke en ulykke. Vær glad for, at
det ikke VAR en ulykke.

Som udgangspunkt tror jeg, forsikringen betaler for en kofanger, der er
magen til den, som der sidder på bilen. Men hvis du er på god talefod med
forsikringsselskabet, kan det være, de er "til at tale med".

--
Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 19:48

On Sun, 30 Nov 2003 19:44:50 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Som udgangspunkt tror jeg, forsikringen betaler for en kofanger, der er
>magen til den, som der sidder på bilen. Men hvis du er på god talefod med
>forsikringsselskabet, kan det være, de er "til at tale med".

Han kan da til enhver tid tale med reparatøren - især hvis stumperne
koster det samme.

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : Ped

Dato : 30-11-03 19:58

DJ Bobo wrote:

> Han kan da til enhver tid tale med reparatøren - især hvis stumperne
> koster det samme.

Netop. Det er reparatøren han skal snakke med og ikke
forsikringsselskabet. Selskabet giver reparatøren en pris for at lave
skaden, og hvordan og med hvilke stupmer den bliver lavet er de
ligeglade med. Det bliver ikke kontrolleret. Er der noget der er
uoriginalt eller anderledes, bliver det først et problem næste gang der
kommer en skade, og der kommer taksator på. Jeg har lige fået lavet
fronten på min Punto, og fik uden dikkedarer klare blinklysglas i i
stedet for farvede. Havde de kostet ekstra, er jeg sikker på at det var
noget jeg kunne have ordnet internt med reparatøren.

Jens L. Pedersen

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 20:28

preben & Anne-Maj wrote:

> [...]
> samme som den orginale, må man gøre det overfor forsikringsselskabet, eller
> skal delene være de samme som dem som er smadret.?????

Jeg har set en mekaniker få en røffel af en forsikringsmand. Bilen
var en hvid Corolla med hvide kofangere både for og bag. Den foran
var blevet smadret og der var bestilt en ny. Den nye var
sort/koksgrå ab. fabrik og skulle til maleren, men ejeren af bilen
synes at det så bedre ud med den mørke kofanger end en hvid, så da
maleren ville have omkring en tusse for at male forkofangeren
hvid, mens en sort kofanger til bagenden kun kostede 800, aftalte
ejeren og mekanikeren at springe maleren over og bruge pengene på
en kofanger bagtil. De regnede ikke med det var et problem, da det
jo rent faktisk ville spare forsikringen for de 200 i difference.
Forsikringsmanden havde dog en ganske anden opfattelse af det og
skældte mekanikeren ud fordi bilen ikke var blevet bragt tilbage
til nøjagtigt den stand den havde inden uheldet.

Med den oplevelse in mente vil jeg sige at du bør kontakte dit
forsikringsselskab og høre om de er med på din ide..

--
Hygge..
Thomas