OBD stik på Toyota Carina fra 1996
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 30-11-03 19:01

Er der indført OBD-II eller EOBD i en Toyota Carina fra 1996. Hvis ja, hvor
skal man sp lede efter stikket?

Hvor plejer Toyota at placere OBD stikket?

M.v.h. Ole Frederiksen

Fra : ENN

Dato : 30-11-03 19:18

Jeg tror ikke der er obd2 - min Coreola fra 97 har en speciel Toyota
protokol - men man kan ved at luse 2 ben på stikket få den til at "blinke
fejlkoden" på motorstyringslampen - og via en tabel kan man finde fejlen.

Prøv i øvrigt denne side: http://bmw5er.dk/download.php der er et par gratis
OBD2 programmer.

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 19:31

On Sun, 30 Nov 2003 19:17:52 +0100, "ENN" <enn@nomail.com> wrote:

>Jeg tror ikke der er obd2 - min Coreola fra 97 har en speciel Toyota
>og via en tabel kan man finde fejlen.

Jeg har mailet lidt med denne tyske leverandør idag - han har en liste
på sin web: www.obd-2.de/tech_com.html

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : DJ Bobo

Dato : 02-12-03 08:33

On Sun, 30 Nov 2003 19:30:39 +0100, DJ Bobo
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Jeg har mailet lidt med denne tyske leverandør idag - han har en liste
>på sin web: www.obd-2.de/tech_com.html

Generelt kom OBD-II i '96, og man kan faktisk bruge sin PDA til det.
Men nok kun for entusiaster, da 1.500 kr sikkert vil holde en del
interesserede "stangen"

Clip:
OBD II software runs on PDA. It is sort of expensive at $200 but it
sounds interesting. I also found free software for the pc and the
parts to make the connecting cable/convertor for about $40.

www.autotap.com/autotap_ford_products.html
www.club-calibra.org/pages/ecu2pc.htm
http://obddiagnostics.com/index.html

/Mogens

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 02-12-03 19:15

> [...]
> sounds interesting. I also found free software for the pc and the
> parts to make the connecting cable/convertor for about $40.

Der er også en dansker der laver/sælger noget OBD-II software til PDA
http://www.netech.dk

M.v.h. Ole Frederiksen