Problem med automatgearet
Fra : kenn

Dato : 30-11-03 15:12

Jeg er begyndt at få lidt problemer med min MB300E fra 91.
Den "hoster" i det under lav accelleration dvs. fra 0-30 km/t. Men det er
ikke fra motoren den hoster, det er automatgearet der ligesom ikke tager fat
konstant. Problemer opstår kun når motoren er helt kold og varer typisk kun
de første 3 min.
Er det gearkassen som er slidt eller skal justeres? Eller er det blot olien
som skal udskiftes?
Hvis der er nogle der kender svaret eller har oplevet lignende selv vil jeg
meget gerne høre dette.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-11-03 15:17

"kenn" <detteerendummymail@adresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
olien
> som skal udskiftes?
> Hvis der er nogle der kender svaret eller har oplevet lignende selv

Tjek lige oliestanden på gearkassen....
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 15:25

On Sun, 30 Nov 2003 15:17:01 +0100, "Brian Sørup"
<brian.sorupXXX@privat.dk> wrote:

>Tjek lige oliestanden på gearkassen....

Jep - også mit svar til en Jaguar-ejer, der ringede forleden med samme
problem. OG der _manglede_ olie på aut. gearkassen...

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : kenn

Dato : 30-11-03 15:46

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Jep - også mit svar til en Jaguar-ejer, der ringede forleden med samme
> problem. OG der _manglede_ olie på aut. gearkassen...
>

> /Mogens
> Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Tak for svarene. Jeg vil checke olienstanden, og håber det blot er det.

Fra : Brian Sørup

Dato : 30-11-03 16:06

> "DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Tak for svarene. Jeg vil checke olienstanden, og håber det blot er
det.

Husk at gearkassen skal være driftsvarm (mindst 15Km) stå i "P" og
motoren stå i tomgang når du tjekker, derudover skal bilen self. stå
vandret.
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car