NNyrenoveret Golf GTD mor vibrerer ved ca ~
Fra : Kim

Dato : 30-11-03 11:45

Min VW GOLF 2 TD motor der lige er blevet renoveret ,vibrerer lidt ,som går
op i speederpedal ved ca. 3000 omdr. og går så væk igen , Er det normalt
for en VW Diesel motor?? Jeg kunne godt tænke mig at spørge en VW
mekanikker, men alle må gerne svare.
Mvh. Kim

Fra : Møller

Dato : 30-11-03 11:54

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> op i speederpedal ved ca. 3000 omdr. og går så væk igen , Er det normalt
> for en VW Diesel motor?? Jeg kunne godt tænke mig at spørge en VW

Hvad er der gjort ved den?

Det lyder som et afbalanceringsproblem.
--
Møller

Fra : Kim

Dato : 30-11-03 13:53

"Møller" <eamhvem@hvadget2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> går
> >

> Hvad er der gjort ved den?
>
> Det lyder som et afbalanceringsproblem.
> --
> Møller
>
> Blokken er boret op med nye stempler, nye Plejlstangslejer, krumtapslejer,
Nyt topstykke, Kobling m.m

Hvad kan være ude af balance?? det optræder i alle gear og ved ca. 100 km/t
i 5te gear og er væk igen ved 110 km/t
Der kommer vibrationer i speeder når det står på.

Kim

Fra : Olesen

Dato : 30-11-03 14:24

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad kan være ude af balance?? det optræder i alle gear og ved ca. 100
km/t
> i 5te gear og er væk igen ved 110 km/t
> Der kommer vibrationer i speeder når det står på.

Jeg tror det er en normal ting.
De Golf diesler af ældre aftapning jeg
har fået en tur i har alle være nogle
"hårde æsker" hvad motorkultur
angår, men når det gik ligeud
var det helt fint.

Tror alle ældre biler har en resonanspunkt,
visse blot mere hørbar end andre.

Sierra'ens gearkasse vibrerer ved 150 men
det forsvinder ved 165..)

Fra : Kim

Dato : 30-11-03 15:13

> [...]
> det forsvinder ved 165..)
>
> Jo men det er da mærkelig for før den blev renoveret , havde den ingen
resonanspunkter/ vibrationer når den kørte

Fra : Kim

Dato : 02-12-03 18:02

> km/t

JEG har fundet ud af hvad der var galt, en skrue bag på pumpen sad løs,jeg
spændte det til,og væk var det,og nu synes jeg bare den går godt. Mvh.
Kim

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 03-12-03 21:54

> JEG har fundet ud af hvad der var galt, en skrue bag på pumpen sad
> løs,jeg spændte det til,og væk var det,og nu synes jeg bare den går
> godt. Mvh. Kim

Vi ånder alle lettede op. Men hvilken skrue var det? En til dieselrørene
eller dem der holder pumpen?

Fra : Kim

Dato : 03-12-03 22:34

"Freddy O. Christensen" <focfjerndette@fjerndette_tdcadsl.dk> skrev i en