MS Windows
briani 27239
XP-installationsproblemmer
Fra : Rene

Dato : 30-11-03 18:40

Hej

Jeg prøver at installere xp på min datters pc. Jeg booter op fra cdén men
får en fejlkode 7, som betyder i386\ntkrnlmp.exe kunne ikke indlæses.

Hvad betyder mon det ?
Har prøvet med en anden harddisk uden held

Med venlig hilsen

Rene

Fra : Ole C

Dato : 30-11-03 21:18

Rene skrev blandt andet:

> [...]
> indlæses.
>
> Hvad betyder mon det ?
> Har prøvet med en anden harddisk uden held

Formentlig fejl på CD-Rom'en - med lidt held måske bare snavs.....

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-11-03 21:29

Prøv at rense CD'en. Harddisken har ingen betydning her da du jo
booter fra CD'en.

Fra : Rene

Dato : 30-11-03 23:21

Hej

Det er ikke cd-rommen der er beskidt. Har den i flere versioner. Samme fejl
får jeg hvis jeg prøver med win 98 eller 2000 eller for den sags skyld win
95. Fejlen heddder dog forskellige ting for hvert os. I win 98 hedder den
Windows-filerne kan ikke installeres på harddisken da formatet for
C-drevet ikke er kompatibelt med windows 98. Installationsprogrammet kan
formatere c-drevet igen eller du kan afslutte installationsprogrammet og
selv formatere c-drevet igen. Altså forskellige diagnoser for hvert os, men
fejlen tror jeg er den samme. Derfor har jeg prøvet med flere harddiske og
udskifte Ram. Råd jeg har fået i dk.edb.drev. Jeg håber der et par gode råd.

Rene

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-12-03 03:08

Formentlig fordi drevet er formateret med NTFS som WIN9x ikke forstår.
Fejlene er vidt forskellige.

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 07:20

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> wrote in

> Formentlig fordi drevet er formateret med NTFS som WIN9x ikke forstår.
> Fejlene er vidt forskellige.

Kan du ikke lære at quote ordentligt?

Læs venligst http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
XFUT dk.admin.netikette

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 07:19

"Rene" <reasNOSPAME@os.dk> wrote in

> Installationsprogrammet kan formatere c-drevet igen eller du kan

Du HAR selvfølgelig husket at FDISKe inden ny formatering? Så er der i
hvert tilfælde helt "ren r** at trutte i".

Det KUNNE eventuelt også være din harddiskcontroller der er stået af - i så
fald må du nok investere i et nyt bundkort. Desværre...

arc@na

Fra : Rene

Dato : 01-12-03 07:44

arc@na wrote

[...]

--------

Hej jo jeg har FDISKet, men som sagt så booter jeg op fra win 98 cdén. Jeg
kan ikke få den til at boote fra floppy. Jeg kan heller ikke efter den er
bootet op fra win98, kun med cd-rom support lave en format c: Jeg er nødt
til at boote med win cd og starte installation som så formaterer. Tror i det
er problemmet? For at det ikke skal være løgn så har jeg haft det samme
problem på en anden pc, hvor jeg tænkte at det var Harddisk Controlleren.

Med venlig hilsen

Rene

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 08:15

> Hej jo jeg har FDISKet, men som sagt så booter jeg op fra win 98 cdén.
> Jeg kan ikke få den til at boote fra floppy. Jeg kan heller ikke efter

Hvorfor ikke? Er kablet sat rigtigt på bundkort og floppy-drev? Er BIOS sat
op til at boote med floppy som første valg?

PS: Er du ikke rar at svare UNDER det, du citerer? Det gør læsningen noget
lettere. Kig evt. på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

arc@na

Fra : Niels Kristiansen

Dato : 01-12-03 13:17

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> op til at boote med floppy som første valg?
>
> PS: Er du ikke rar at svare UNDER det, du citerer? Det gør læsningen noget

prøv at downloade en bootdisk fra www.bootdisk.com og tjekke i fdisk om der
er en partition og formater den. genstart og check om din formaterede
partition er "aktiv" ellers aktiver den. Tjek også (inden) at din hardisk er
sat til master og at det er den rigtige "IDE" i bios den skal boote på. du
har sikkert mulighed for at vælge IDE-0 IDE-1 mv.

håber det hjælper

/Niels

Tror dette er fordi at der er "ged" i harddisken, prøv også at skifte ram.
Hvis der er noget af dit hardware der er defekt plejer det at vise sig ved
at der kommer fejlmeldinger under windowsinstallationen.

Fra : arc@na

Dato : 01-12-03 13:34

"Niels Kristiansen" <nkrkNOSPAM@tdcadsl.dk> wrote in

> prøv at downloade en bootdisk fra www.bootdisk.com og tjekke i fdisk
> håber det hjælper

Hvis han ikke har sat BIOS til at boote fra A:\ først, hjælper det ikke at
hente nok så mange boot-disks.

arc@na
Except for ending slavery, fascism, nazism and communism
WAR HAS NEVER SOLVED ANYTHING!

Fra : Rene

Dato : 01-12-03 19:44

> Hvis han ikke har sat BIOS til at boote fra A:\ først, hjælper det ikke at
> hente nok så mange boot-disks.
>
> Med venlig hilsen
> arc@na

Hej og tak fordi i hjælper

Jo jeg har sat Bios til at boote fra A:\ og det virker for jeg prøvede med
win 2000 floppy, men ved floppy 3 kom den samme fejl. Disken står som master
og bios kan fint finde den i autodetect. I FDISK finder den disken
kontrolerer drevintregritet osv, og den står som aktiv. Filsystemet står til
Fat32. Jeg har prøver med en anden harddisk og andre Ram, men det er det
samme problem. Jeg kan bare ikke tro det er controlleren det er underligt at
det skulle ske for mig med to pcér med ca. 1 mnd mellemrum. Jeg forstår det
skut. fejlen ntkrnlmp.exe kan ikke indlæses. Fejlkode 7. Burde jeg ikke
kunne finde den fejl på microsofts side?
Mvh Rene

Fra : arc@na

Dato : 02-12-03 08:51

> Hej og tak fordi i hjælper
> Jo jeg har sat Bios til at boote fra A:\ og det virker for jeg prøvede
> med win 2000 floppy, men ved floppy 3 kom den samme fejl. Disken står

Prøv at hente en Win98-bootdisk og start op fra den (hent en der
indeholder smartdrv.exe!).
Kør FDISK og "Fjern ikke-DOS-partition". (NTFS)
Sæt partitionen som aktiv, og genstart PC'en med CDROM-support.
Formater drevet.
Naviger over på din Windows-CD, find kataloget \i386\ og kør WINNT.EXE.
Følg instrukserne på skærmen. Sig ja til at konvertere til NTFS.

Fra : arc@na

Dato : 03-12-03 07:02

"arc@na" <this@ress.is.invalid.com> wrote in news:3fcc444d$0$30085
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

Jeg glemte lige noget vigtigt...

> Kør FDISK og "Fjern ikke-DOS-partition". (NTFS)
Opret ny partition,

Fra : Rene

Dato : 03-12-03 17:43

Så lykkedes det. De første par gange jeg prøvede at køre WINNT.EXE sagde den
at der ikke var plads til en swapfil. Nå men vups så virkede det. Tusind tak
for hjælpen

Med venlig hilsen

Rene