MS Windows
briani 27239
OK/Anvend
Fra : Leif Poulsen

Dato : 30-11-03 16:29

Hej gruppe

Blot et måske for nogen ligegyldigt spørgsmål.

Hvad er forskellen på at skrive OK og Anvend i Windows's dialogbokse og
hvornår, skal hvad så anvendes?

Med venlig hilsen

Leif
PS: Jeg laver nogle opgaver til MCP v.hj.a. øvelser på CD-Rom og det er
irriterende at få fejl for f.eks. at trykke OK, hvor der skulle have været
trykket Anvend.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-11-03 17:19

"Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Blot et måske for nogen ligegyldigt spørgsmål.
>
> Hvad er forskellen på at skrive OK og Anvend i Windows's dialogbokse og
> hvornår, skal hvad så anvendes?

Effekten er ens, ligesom 'enter'. Men ved 'anvend' forbliver boksen der, ved
OK lukker den.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Karen Stricker & Car~

Dato : 30-11-03 20:44

> "Leif Poulsen" <removeleif@fakse.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> Effekten er ens, ligesom 'enter'. Men ved 'anvend' forbliver boksen der,
ved
> OK lukker den.

Æhm er det ikke noget med at OK kun "anvender" indstillinger den ene gang og
at Anvend gør dem permanente?

Carsten

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-11-03 21:27

Nej. Funktionen er som beskrevet.

Fra : Edmund

Dato : 30-11-03 17:20

Leif Poulsen skrev:

> Hej gruppe
>
> Blot et måske for nogen ligegyldigt spørgsmål.
>
> Hvad er forskellen på at skrive OK og Anvend i Windows's dialogbokse
> og hvornår, skal hvad så anvendes?

Man trykker andvend når man ønsker at dialogboksen skal blive stående,
ellers ikke. Ok gemmer indstillinger og lukker boksen

--
Mvh Edmund

Fra : Thomas Madsen

Dato : 30-11-03 17:23

Leif Poulsen skrev:

> Hvad er forskellen på at skrive OK og Anvend i Windows's
> dialogbokse og hvornår, skal hvad så anvendes?

OK lukker som regel dialogboksen og udfører ændringen.
Anvend udfører ændringen uden at lukke dialogboksen.

Madsen.

Fra : Leif Poulsen

Dato : 30-11-03 17:36

Hej igen