Trådløs typhoon netværk
Fra : anja

Dato : 30-11-03 17:40

hej jeg har en stationær pc med direkte adgang til internettet gennem en
switch, (webspeed)
men jeg har for noget tid siden købt trådløs netværk til min bærbar men kan
ikke få de 2 pc`er til at snakke sammen eller få den bærbar til at se
internettet.

det trådløse netværk er sat til switchen, og man kan se på den bærbar at den
får signal og at den sender pakker til modtageren, men den får ikke noget
retur.
begge pc`er er sat til automatisk hentning af ip.

det er første gang jeg piller ved trådløs netværk så alt hjælp er velkommen.

på forhånd tak

Fra : Jan

Dato : 01-12-03 12:20

Hej "på forhånd tak"

Hvis du skal have 2 maskiner på din Webspeed skal du have 2 IP-adresser
eller en router til at dele din ene IP-adresse på LAN. Webspeed har som
standard kun 1 IP-adresse og det er en for lidt til det du vil lave. Hvis du
ikke hvad hvad de forskellinge ting er, så kan du læse om det inde på
www.birkeholms.dk under "netværksleksikon".

Jan