HASTER Problem med at komme på nettet
Fra : Fillip & Bettina

Dato : 30-11-03 13:13

Hej Ng

Min kammeret har lånt min bærbare som kører Win Me og normalt med router.
Den kører meget stabilt på mit eget trådløse netværk og også når jeg kører
med kabel.

Problemet er at min kammerat slet ikke kan komme på hjemme hos ham selv. Han
kører selv Win 98 på den ene og Win Xp Home på den anden i netværk uden
problemer.
Han har slået Zonealarm fra og fjernet netværkskortet på den bærbare og
geninstalleret det igen men har stadig ikke fået det til at virke.

Har i nogen ideer om hvad han kan gøre for at komme på nettet?

Venligst

Fillip

Fra : Cinnober

Dato : 30-11-03 13:38

"Fillip & Bettina" <betfil@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geninstalleret det igen men har stadig ikke fået det til at virke.
>
> Har i nogen ideer om hvad han kan gøre for at komme på nettet?

Tjek at den står til Automatisk hent ip adrssse og frigør og forny ip
adresse.
Win98 -> Kør->winipcfg
Win XP Kør->CMD-> ipconfig /release
ipconfig /renew

ellrs prøv i edb.netvaerk gruppen

Fra : Cinnober

Dato : 30-11-03 13:47

"Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ellrs prøv i edb.netvaerk gruppen

DOH!! ..er sguda blind

Fra : Fillip & Bettina

Dato : 30-11-03 14:01

> "Cinnober" <smiltilmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DOH!! ..er sguda blind

Ja det var ellers meget god :)
Takker for din hurtige hjælp, sender den lige videre til min kammi.