Har Tiscali sænket priserne (automatisk)
Fra : Carsten Riis

Dato : 30-11-03 19:58

Hej alle

som jeg husker det, så skulle Tiscali have sænket priserne på ADSL for
deres allerede nuværende kunder pr. 1. november.

Jeg har lige fået min opkrævning som gælder for 1. januar til 31. marts.
Der er stadig de gamle priser?

Skulle man tilmelde sig deres nye priser? Jeg mener, at sænkningen
skulle ske automatisk

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 30-11-03 20:00

Carsten Riis wrote:
> Skulle man tilmelde sig deres nye priser?

Ja.

>Jeg mener, at sænkningen
> skulle ske automatisk

Nej.

--
Morten!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 30-11-03 22:36

Morten Kjaer Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ja.
> Nej.

Mest af alt, en uforstående undren,,,

Men er der nogen ulæmper for kunden, siden kunderne skal tilmælde sig en
laver pris?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-03 22:49

Ivar Madsen wrote:
> Men er der nogen ulæmper for kunden, siden kunderne skal tilmælde sig
> en laver pris?

Der er så vidt jeg husker forskellige produkter med forskellige
muligheder i samme forbindelse.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Anders Houmark

Dato : 01-12-03 17:15

Ivar Madsen wrote:
> Morten Kjaer Nielsen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men er der nogen ulæmper for kunden, siden kunderne skal tilmælde sig
> en laver pris?

Ja, jeg ville f.eks. stige 40 kroner om måneden med "de nye billige priser"

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-03 22:14

Carsten Riis wrote:
> Skulle man tilmelde sig deres nye priser? Jeg mener, at sænkningen
> skulle ske automatisk

Så vidt jeg husker fik man et brev om det.

Fra : JL

Dato : 30-11-03 23:08

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der er stadig de gamle priser?
>

> Skulle man tilmelde sig deres nye priser? Jeg mener, at sænkningen

Nope, det skal du selv sørge for på nyepriser.tiscali.dk
Vær dog opmærksom på, at det (som John Sahl også har skrevet) drejer sig om
nye produkter.
Hvis du vælger at få de nye priser, vælger du også at overgå til de nye
produkter. Det kan afhængigt af dit nuværende produkt og det produkt du
vælger, have nogle konsekvenser - f.eks. kan du "risikere" at overgå fra
statisk til dynamisk ip. Men det står udemærket forklaret på den nævnte
side. Du kan besøge den nævnte side, og se om den nye pris og en eventuel
produktændring passer dig. Hvis ikke kan du blot lade være med at ændre
noget...
Mvh
JL

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-12-03 21:03

JL wrote:

> Nope, det skal du selv sørge for på nyepriser.tiscali.dk

fair nok.

> Vær dog opmærksom på, at det (som John Sahl også har skrevet) drejer sig om
> nye produkter....

og en ny form for addition

-----
Din nuværende linje: Tiscali Bredbånd Plus

Hastighed: 256/256, kr. 345,-
Hardware: Cisco 677, kr. 0,-
Ervervsservice: Splitter, kr. 0,-
Total pris pr. måned: kr. 410,-

Alle priserne inkl. moms

--------

hmmmmmmm, 345+0+0= 410

Fra : Rudi Stegen

Dato : 03-12-03 22:04

Hej Carsten Riis, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Din nuværende linje: Tiscali Bredbånd Plus
>
> Hastighed: 256/256, kr. 345,-

Der er, hvad den koster med de nye priser

> Hardware: Cisco 677, kr. 0,-
> Ervervsservice: Splitter, kr. 0,-
> Total pris pr. måned: kr. 410,-

Det er, hvad du giver nu. (GamlePriser er x kr. for "hastighedsvalget"
plus x kr. for router. Ved nye priser er standardrouteren - Cisco 677
eller ZyXEL 650 - inkluderet i prisen).

> hmmmmmmm, 345+0+0= 410

Nej, ny pris: 345+0+0 = 345

Gammel pris: 360+0+50 = 410

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-03 23:38

Rudi Stegen wrote:
> Det er, hvad du giver nu. (GamlePriser er x kr. for "hastighedsvalget"
> plus x kr. for router. Ved nye priser er standardrouteren - Cisco 677
> eller ZyXEL 650 - inkluderet i prisen).

Du misforstår:

På skærmen står der på præcis den måde (faktisk copy&pasted) som jeg har
citeret.

Jeg er udemærket klar over, at jeg pt. betaler noget leje for
Cisco-routeren (15 kroner pr. mdr. eller noget i den stil)

Men sådan som det står, så er beløbet for leje af routeren nul kroner.
Og det er den jo ikke i de gamle priser.

Tiscali blander deres gamle priser sammen med de nye. Det var ligesom
det som er pointen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-12-03 00:00

Hej Carsten Riis, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Du misforstår:

Yeps. Det opdagede jeg, da jeg læste dit aktuelle indlæg

> [...]
>
> Jeg er udemærket klar over, at jeg pt. betaler noget leje for
> Cisco-routeren (15 kroner pr. mdr. eller noget i den stil)

Ja, endda 50 kr./md.

> Men sådan som det står, så er beløbet for leje af routeren nul
> kroner. Og det er den jo ikke i de gamle priser.
>
> Tiscali blander deres gamle priser sammen med de nye. Det var
> ligesom det som er pointen.

Det var den, jeg havde overset. Jeg troede, du mente, der var noget
galt med slutbeløbene. Men ja, rodet er det. Hvorved de bekræfter, de
er mere eller mindre lige så kludrede som de fleste ISP'er til at sætte
noget logisk og overskueligt op på ... skærm.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Carsten Riis

Dato : 12-12-03 23:59

Rudi Stegen wrote:

> Ja, endda 50 kr./md.

Nope.

De gamle priser:

256/256 395 pr. mdr + router/skillefilter-leje = 410 kroner

Jeg har siden sidste efterår betalt 1240 kroner pr. kvartal hvilket
altså svarer til 410 kroner pr. mdr.

Det må betyde at routeren koster 15 kroner pr. mdr.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis

Fra : Rudi Stegen

Dato : 13-12-03 12:40

> Nope.
>
> De gamle priser:
>
> 256/256 395 pr. mdr + router/skillefilter-leje = 410 kroner

Bortset fra hvor du har de tal fra (?):
Jeg tror, at de prisfordelinger er mere eller mindre tilfældigt valgt.
Hvis vi for nemheds skyld holder os til 256/256 kostede det i starten
395 kr./md. inkl. 677-routeren, der ikke var specificeret separat på
fakturaen.
Så kom der dels noget prisstigning til 410 kr./md., dels den næsten
symbolsk billigere modemløsning, og dels den dyrere Cisco 827-router.

Det var ved introen af modem og/el. 827'eren (hvad der nu kom først),
at de begyndte at fakturere 677'eren særskilt. Inden var der ikke
rigtig grund til det, da man jo ikke kunne få andet end inkl. Cisco
677-routeren.

Ved 410 kr.s prisen står der på fakturaen:

Cisco 677: 01/10/03-31/12/03: 150 kr.
256/256: 01/10/03-31/12/03: 1080 kr.
Fakturagebyr: 5 kr.
Ialt incl. moms: 1235 kr.

(Deres stavefejl i "incl.")

> Jeg har siden sidste efterår betalt 1240 kroner pr. kvartal hvilket
> altså svarer til 410 kroner pr. mdr.

Det faktisk beløb med 677'eren (og nu deres ZyXEL, hvis man har den i
stedet) er vi helt enige om.

> Det må betyde at routeren koster 15 kroner pr. mdr.

Ikke iflg. (i hvert fald nogle af deres fakturaer. Men det kan nemt
have stået ét eller andet sted.
Kan det passe, at modemløsningen var 15 kr. billigere, og de så havde
395 kr./md. inkl. modem på modemfakturaerne (uden nærmere specificeret
modempris). Og skiftede man så til router, blev dette opstillet
anderledes (395 kr. + 15 kr.) på fakturaen?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : JL

Dato : 11-12-03 14:21

snip en masse

> og en ny form for addition
>

> -----
> Din nuværende linje: Tiscali Bredbånd Plus
>
> Hastighed: 256/256, kr. 345,-
> Hardware: Cisco 677, kr. 0,-
> Ervervsservice: Splitter, kr. 0,-
> Total pris pr. måned: kr. 410,-
>

> Alle priserne inkl. moms

Hej Carsten
Du skal være opmærksom på, at hvis der stadig står 410,- kroner efter din
ændring, så kan det være fordi den ikke er gennemført!
Jeg modtog brevet om "nye priser" fra Tiscali den 3. november, og opdaterede
til de nye priser samme dag.
Efter en fejl eller to lykkedes det mig til sidst at komme frem til en side
med ordene "Til lykke du har nu..." (eller noget i den stil) og jeg troede
at alt var i den skønneste orden.
Jeg prøvede tillige at gennemføre ændringen igen, hvilket ikke kunne lade
sig gøre (der stod noget i stil med at jeg allerede havde de nye priser...)
Men ak nej, jeg har nu fået en faktura for 3 mdr., på 1235,- kroner dvs. det
gamle beløb.
Jeg ringer så til Tiscali i dag, i ventetiden prøver jeg så lige at gå ind
på nyepriser.tiscali.dk igen. Sjovt nok kan det nu lade sig gøre at opdatere
til de nye priser igen!
Da jeg får en Tiscali medarbejder i røret viser det sig ganske rigtigt også,
at min ændring først er gennemført den 11/12-03!!!
Skidt med de ~65 kroner som jeg nu har betalt ekstra for november/december,
det kan jeg da leve med, og differencen mellem de 1235,- og det nye beløb
får jeg igen om tre måneder....
Hvad der til gengæld kan gøre mig rigtig vred er, at medarbejderen hos
Tiscali ikke troede på det jeg sagde. Hun holdt fast i, at det ikke kunne
lade sig gøre!
Tak for hjælpen Tiscali!!!!
(uha, det hjalp at komme ud med det)
- JL