Skærme
Fijala 3554
Samsung 900SL+ og refresh rates
Fra : Jakob Levisen

Dato : 17-04-01 12:56

Jeg har fornylig investeret i at denne skærm og er faktisk godt tilfreds.
Jeg kører min desktop ved 1280x1024@100 hertz.
Mit problem er at når jeg vil spille et spil og skærmen skifter opløsning,
så kører den i 60 hertz, har prøvet i 640x480, 800x600 og 1024x768. Alle 3
gav samme resultat. Jeg kører windows2000 men problemet var der osse i
windows98. Håber nogen kan hjælpe.
På forhånd tak
mvh Jakob

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-04-01 18:33

On Tue, 17 Apr 2001 13:55:40 +0200, "Jakob Levisen"
<jakobl@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>så kører den i 60 hertz, har prøvet i 640x480, 800x600 og 1024x768. Alle 3
>gav samme resultat. Jeg kører windows2000 men problemet var der osse i

Hvad sker der hvis du går ind i 'egenskaber for skærm' og retter
refresraten for de andre opløsninger ligesom du har gjort for
1280x1024.

Hvilket skærmkort?

--
Jens oz1kiw

A foot is a device for finding furniture in the dark

Fra : Jakob Levisen

Dato : 17-04-01 19:23

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad sker der hvis du går ind i 'egenskaber for skærm' og retter
> refresraten for de andre opløsninger ligesom du har gjort for
> 1280x1024.
>
> Hvilket skærmkort?
Indstillinger for skærmen er sat til 100 hz ved alle opløsninger (altså
1280x1024 og nedefter).

Grafikkort er et Guillemot 3d Prophet 2 eller sådan noget. (Geforce 2 GTS)

mvh Jakob

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-04-01 20:41

On Tue, 17 Apr 2001 20:23:10 +0200, "Jakob Levisen"
<jakobl@post.tele.dk> wrote:

>3

>Indstillinger for skærmen er sat til 100 hz ved alle opløsninger (altså
>1280x1024 og nedefter).

Hvad med antallet af farver, hvis spillet vil bruge 8 bit farver og du
har sat den pågældende opløsning til 24 bit går der måske kludder i
det.

>Grafikkort er et Guillemot 3d Prophet 2 eller sådan noget. (Geforce 2 GTS)

Kender det ikke, kender kun Matrox G450

--
Jens oz1kiw

Is there anything wrong about being nice?

Fra : Jakob Levisen

Dato : 17-04-01 20:47

Har prøvet både 16 og 32 bit farver. Så det er ikke det der er galt.
Men tak fordi du gad at tage dig tid til at hjælpe.

mvh Jakob

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-04-01 22:36

> [...]
>så kører den i 60 hertz, har prøvet i 640x480, 800x600 og 1024x768. Alle 3
>gav samme resultat. Jeg kører windows2000 men problemet var der osse i

Start, run, dxdiag, højre faneblad.
Her kan du tvinge en DirectX refreshrate igennem.

Problemet er, at Windowsprogrammører sokker (og jeg tror ikke der
er ret mange programmører på spil der vil kalde sig Windows
programmører).

--
Povl H. Pedersen - Please send unsolicited advertising to abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : EWarp

Dato : 18-04-01 20:16

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse

> Start, run, dxdiag, højre faneblad.
> Her kan du tvinge en DirectX refreshrate igennem.

Og her er løsningen til OpenGL:
http://www.planetquake.com/ztn/nvreffix/nvreffix.html

Fra : Apollon

Dato : 17-04-01 23:34

Prøv PowerStrip som er en monitor tweak utility - som jeg har en anmeldelse
af lidt længere oppe i gruppen. Dette program kan mange ting mht. refresh
rates i diverse opl.

Fra : Uffe Callesen

Dato : 18-04-01 11:24

Som sagt klarer Powerstrip v3.xx dette problem som rent faktisk er en fejl i
w2k fra Micro$ofts side.

Fra : Jakob Levisen

Dato : 18-04-01 21:22

Nu havde jeg jo osse problemet i win98, men har fundet en løsning. Under
egenskaber for skærm -> advanced og derefter fanebladet "monitor".
Der uncheckede jeg boksen med: "Reset display on suspend/resume"
Så nu har jeg 144 hz når jeg spiller i 800x600.

Men tak til alle dem der kom med løsninger.

mvh Jakob