Er det derfor V40 og S40 ikke kører så lan~
Fra : Møller

Dato : 29-11-03 21:52

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=2146930/

Den nye Volvo S40 - alle biler fra 2003 og 2004 bliver nu kaldt tilbage
Det er efterhånden ved at være den normale procedure for alle
bilproducenter.

Så køb en vogn med 3 år på bagen, her burde de fleste børnesygdomme være
fundet og afhjulpet.
Enten kan de ikke bremse, eller også brænder de.
--
Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-03 22:01

> [...]
> fundet og afhjulpet.
> Enten kan de ikke bremse, eller også brænder de.

Suk

Det kan da ikke være den nye model, den er ikke lavet i 71.000 eksemplarer
endnu og findes slet ikke i en V40 model.
Denne model der kan være fejl på har således noget mere end 3 år på bagen.

Du skriver de brænder, det er ikke korrekt, ingen er brændt pga. den fejl
som kan være i motorrummet.
Hvordan tilbagekalder man en bil fra 2004.

Man skal ikke tro på alt hvad man læser i avisen, eller for den sags skyld
her i gruppen..

Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 22:28

Niels Bengaard wrote:
:: Suk
::
:: Det kan da ikke være den nye model, den er ikke lavet i 71.000
:: eksemplarer endnu og findes slet ikke i en V40 model.

Den nuværende findes da både som 2003 og 2004 model....

:: Du skriver de brænder, det er ikke korrekt, ingen er brændt pga. den
:: fejl som kan være i motorrummet.
:: Hvordan tilbagekalder man en bil fra 2004.

Fordi de nye modeller introduceres i september måned - almen viden.

M.v.h.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-03 23:03

> [...]
> :: Hvordan tilbagekalder man en bil fra 2004.
>
> Fordi de nye modeller introduceres i september måned - almen viden.

Der står ikke noget om model, men i stedet en bil fra 2004.

Niels

Fra : Møller

Dato : 29-11-03 22:29

"Niels Bengaard" <bengaard@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> her i gruppen..
>
> Niels

> Hvordan tilbagekalder man en bil fra 2004.

Det er fordi bilfabrikanter er for år tilbage begyndte at give nye biler
næste års modelbetegnelse efter frigivelse af modellen efter en af de store
bilmesser, hvilken kan jeg ikke huske, men de er snart ved at overhale sig
selv med et år.
Så de modeller der kommer på markedet nu er model 2004
Jeg fatter det heller ikke, men det kan jo skyldes så mange ting.

Det kan jeg da kun være enig i, men hvorfor udtaler Volvos pressechef Bo
Larsen så at de bliver tilbagekaldt fordi der er brandfare?

http://www.metro.se/content/acrobat/gothenburg/SEGOT_20031129_A_Metro.pdf
--
Møller

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-03 23:05

> [...]
>

> Det kan jeg da kun være enig i, men hvorfor udtaler Volvos pressechef Bo
> Larsen så at de bliver tilbagekaldt fordi der er brandfare?

I metro står der korrekt, at det er model 2003 og 2004, ikke årgang 2003 og
2004 som andre skriver, det er forskellen.

Niels

Fra : Møller

Dato : 30-11-03 11:47

> [...]
og
> 2004 som andre skriver, det er forskellen.

Jep, det skrev jeg også, men du ved journalitster de aner ikker hvad de
skriver om, for hvis de gjorde, ville de finde et andet erhverv.

Men jeg synes efterhånden at der er ved at gå lidt tit på, var det ikke
Nissan der skulle kalde 2.500.000 biler tilbage.
Audi kunne ikke bremse
C3 brændte
Golf problemer med ABS
o.s.v.

en ikke komplet liste er her:

http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekaldliste.asp
--
Møller

Fra : bme

Dato : 30-11-03 11:51

> Men jeg synes efterhånden at der er ved at gå lidt tit på, var det ikke
> Nissan der skulle kalde 2.500.000 biler tilbage.
> [...]

Jo, men er det ikke bedre at fabrikkerne indkalder bilerne og får rettet
eventuelle fejl, end at de tier det ihjel (var det ikke mitsu, der gjorde
det nummer?).

Med de komplicerede konstruktioner som vi ser idag, kan fejl næppe undgåes.
Selvfølgelig skal der helst ikke være fejl, men hvis de endelig er der, så
er det sgu da bedre at fabrikken er ærlig og retter dem, så din bil kan
blive mere driftsikker.

/bo

Fra : Møller

Dato : 30-11-03 12:33

"bme" <bms@post10.tele.hej> wrote in message news:bqci2j$7ii$1@sunsite.dk...

> [...]
> er det sgu da bedre at fabrikken er ærlig og retter dem, så din bil kan

Har jeg da skrevet andet
Selvfølgelig skal fejl da rettes hurtigst muligt.
Det er ikke driftssikkerheden der er problemet, men sikkerheden.
Hvis den ikke kan køre, sker der ikke så mange uheld

Men nogle af fejlene kunne måske være undgået, hvis man havde ordentlig
kvalitetskontrol eller testet, men konkurrencen gør desværre, at en ny model
skal på markedet hurtigst mulig, og så skifter man jo modeller son en anden
skifter skorter.
--
Møller