Dieseltuning Citroen XM
Fra : Leif Nielsen

Dato : 29-11-03 20:34

Er der nogen der har erfaring med dieseltuning af citroen XM 2,1 td,
eller peugeot 605 2,1 td. (Samme motor)Evt. værksteder eller
webadresser.
T-Hansen gruppen har en tuningsboks til ca. 3500,- Er det noget bras,
eller virker det?
Hvad med motorlevetid og brændstoføkonomi? Og er der overhovedet nogen
garanti for at de lovede effekt/momentforøgelser holder?

Leif Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-11-03 20:39

it-center@teaterbygningen.dk (Leif Nielsen) skrev :

> [...]
>webadresser.
>T-Hansen gruppen har en tuningsboks til ca. 3500,- Er det noget bras,

Jeg ved ikke rigtigt hvor du vil sætte en box til, på de to gamle
motorer - de er vist ikke elektronisk styrede, som nyere HDI og
lignende dieselkasser....

Fra : Leif Nielsen

Dato : 30-11-03 11:20

> Jeg ved ikke rigtigt hvor du vil sætte en box til, på de to gamle
> motorer - de er vist ikke elektronisk styrede, som nyere HDI og
> lignende dieselkasser....

I motorrummet findes en styreboks til motor, en til ABS og en til
hydractive undervognen. I T-Hansens katalog for citroendele har de en
tuningsenhed, der skulle give en effektforøgelse fra 109 hk til 133 og
moment fra 235 til 285.
Enheden skal loddes fast.

Se mere her:

http://www.thansen.dk/products.asp?c=188402490&n=1007194012#xy

Leif Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 15:35

On 30 Nov 2003 02:19:32 -0800, it-center@teaterbygningen.dk (Leif
Nielsen) wrote:

> [...]
>tuningsenhed, der skulle give en effektforøgelse fra 109 hk til 133 og
>moment fra 235 til 285. Enheden skal loddes fast. Se mere her:

Selvfølgelig kan bilen tunes - det er ikke noget problem. Jeg kender
en esbjergenser, som havde en tunet CX diesel turbo II, der var det,
og den nævnte er jo en nyere model. Der er et tysk firma, som kan alt
det der, men jeg kan simpelthen ikke komme på navnet. Måske det er
www.peugeot-tuning.de

Hvsi du bor i Vestjylland, ville jeg tage kontakt til Gert Friis
(Citroën) eller Nørrevold Auto -> begge i Varde. De har begge med
Citroen og ikke mindst motorsport at gøre...

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-11-03 18:07

DJ Bobo <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Selvfølgelig kan bilen tunes - det er ikke noget problem. Jeg kender
>en esbjergenser, som havde en tunet CX diesel turbo II, der var det,
>og den nævnte er jo en nyere model.

Selvfølgelig kan alt tunes, men hvis ikke indsprøjtningen er
elektronisk styret, såeh ......

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 30-11-03 11:42

..
> T-Hansen gruppen har en tuningsboks til ca. 3500,- Er det noget bras,
> eller virker det?

Med alt det alternative "tuningsudstyr" jeg har set i T Hansens kataloger,
ville jeg være mere end skeptisk over at købe en boks som skulle manipulere
med en så vital del som bilens motorstyring....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-03 15:28

Andreas M. Hansen wrote:

> Med alt det alternative "tuningsudstyr" jeg har set i T Hansens
> kataloger, ville jeg være mere end skeptisk over at købe en boks som
> skulle manipulere med en så vital del som bilens motorstyring....

Det tror jeg ikke nødvendigvis, man behøver at være.

--
Jan W Nielsen

Fra : Rasmus

Dato : 30-11-03 16:44

"Leif Nielsen" <it-center@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad med motorlevetid og brændstoføkonomi? Og er der overhovedet nogen
> garanti for at de lovede effekt/momentforøgelser holder?

Prøv at spørge dig for på www.hi-speed.dk , her kommer flere folk som
laver/sælger tuningsbokse. De burte helt sikker kunne hjælpe dig !!