Psykopat!
Fra : JS

Dato : 29-11-03 19:57

http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=228815

Min svigerfar på 63 fortalte i øvrigt den anden dag, til min store
forundring, at han aldrig har fået at vide, at man altid skal holde for
fodgængere i og ved et fodgængerfelt (ikke lysreguleret). Rystende!

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 20:12

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote:

>http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=228815

Ja det er chokerende hvad voldelige bilspil på PCen kan få de unge
mennesker til nu om dage

Men hvis retten fortsætter i tråd med dommen over Brian Nielsen, så må
et forsøg på manddrab vel være lig med livstid.

>Min svigerfar på 63 fortalte i øvrigt den anden dag, til min store
>forundring, at han aldrig har fået at vide, at man altid skal holde for
>fodgængere i og ved et fodgængerfelt (ikke lysreguleret). Rystende!

Jeg har altid ment at alle burde op til teori- og køreprøve hvert 5.
år.
--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : drukqs

Dato : 29-11-03 20:24

Hvis nu vi ser fuldstændig bort fra hva den 20 årige efterfølgende gjorde,
Det blir nok svært fra jer at se bort fra, men prøv.. Er det så ik ham på 59
der er en psykopat ? Hva' ska man ødelægge andres ejendom for ? Det lyder
ikke somom den 20 årige havde gjort andet, end bare køre tæt på feltet,
hvilket han er i sin fulde ret til!

Fra : Brian

Dato : 29-11-03 20:36

Hejsa

drukqs wrote:
> Hvis nu vi ser fuldstændig bort fra hva den 20 årige efterfølgende
> gjorde, Det blir nok svært fra jer at se bort fra, men prøv.. Er det
> så ik ham på 59 der er en psykopat ?

På ingen måde.... hidsig måske, men næppe psykopatisk!

Hva' ska man ødelægge andres
> ejendom for ? Det lyder ikke somom den 20 årige havde gjort andet,
> end bare køre tæt på feltet, hvilket han er i sin fulde ret til!

Du ved ikke på hvilken måde han kørte tæt på fodgængerovergangen.
Han kan måske have trillet stille og roligt hen, men han kan også have
provokeret ved at holde og give gas.

Ligemeget hvad, er det en stærk reaktion fra den 59 årige, men intet i
forhold til bilistens!

/Brian

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 29-11-03 21:03

"Brian" <Brian@nej.tak> wrote in message news:bqasf8$2hp$1@sunsite.dk...

> På ingen måde.... hidsig måske, men næppe psykopatisk!

Enig!

Desværre forstår manden på 59 nok bare ikke hvor farligt det efterhånden er
at "puste sig lidt op" i dagens danmark. Jeg kunne sagtens forestille mig
min egen svigerfar gøre det samme... netop fordi at han ikke er klar hvilken
fare det kan indebære - han er ikke vokset op med meningsløs vold, knivdrab
i flæng og sindsyge teenagere på "sjove" stoffer! De seneste 3½ år har jeg
boet i hjertet af Vesterbro - og så VED man, at man ikke skal "puste sig op"
overfor de forkerte - med mindre man vil have "en liggeplads" hjem til
jylland!

> Du ved ikke på hvilken måde han kørte tæt på fodgængerovergangen.
> Han kan måske have trillet stille og roligt hen, men han kan også have
> provokeret ved at holde og give gas.

Nej, det ved vi jo som sagt ikke, så det vil være ren spekulation.

Nu kender jeg faktisk til det aktuelle fodgængerfelt - og det kan i
myldretiden være umuligt at passere med mindre man simpelthen presser snuden
på bilen langsomt igennem menneskemængden. Ikke en morsom situation. Og når
jeg siger umuligt, mener jeg UMULIGT! Der er SÅ mange mennesker der skal
passere, at der ikke på noget tidspunkt er nok flinke mennesker samlet til
at lade bare én enkelt bil smutte igennem! Af samme grund er de vist nu
endelig i gang med at opsætte blinklys på stedet... Desværre lidt for sent
for den 59-årige!

> Ligemeget hvad, er det en stærk reaktion fra den 59 årige, men intet i
> forhold til bilistens!

MEGET enig... Bilisten må have en større medfødt hjernefejl når han kan
finde på sådan et nummer. Til gengæld er det heller ikke hjernen der trykker
den 59-årige platfodet!

/Rolighed

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-11-03 21:39

"René Rolighed Christensen" wrote:

> [...]
> passere, at der ikke på noget tidspunkt er nok flinke mennesker samlet til
> at lade bare én enkelt bil smutte igennem!

Bliver der aldrig rødt for de fodgængere??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 29-11-03 21:49

> Bliver der aldrig rødt for de fodgængere??

Der er ikke noget lyskryds... altså kun fodgængerfelt og som Rene skriver,
så er det ofte umuligt at kører igennem der... jeg har skisme selv sparket
efter bussen mange gange, når den har været ved at kører en ned.... Meeeen
syntes måske bare at hvis man ved det, så kunne man evt. kører en anden vej?
(altså ikke bussen) og hvis den 20 årig bor i Århus Vest (det jo ikke
sikkert han gjorde det) men så burde han jo lidt vide det....

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 01:48

"Jørgen" wrote:

> Der er ikke noget lyskryds... altså kun fodgængerfelt og som Rene skriver,
> så er det ofte umuligt at kører igennem der...

Ah, jeg havde ikke lige luret at det var uden lyskurv.. Din info
øger unægteligt forståelsen en kende..

> (altså ikke bussen) og hvis den 20 årig bor i Århus Vest (det jo ikke
> sikkert han gjorde det) men så burde han jo lidt vide det....

Hvor bred er den vej?? Jeg synes det lyder sært hvis den 20 årige
skulle kunne nå at køre videre, uvende og nå retur inden den 59
årige er kommet over..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 30-11-03 07:06

Thomas Strandtoft wrote:

> Hvor bred er den vej?? Jeg synes det lyder sært hvis den 20 årige
> skulle kunne nå at køre videre, uvende og nå retur inden den 59
> årige er kommet over..

25 meter vil jeg tro - man kan lave "en 180´er" lige efter lyskrydset, så
det kan godt lade sig gøre.

--
Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 08:08

On Sun, 30 Nov 2003 07:06:23 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>25 meter vil jeg tro - man kan lave "en 180´er" lige efter lyskrydset, så
>det kan godt lade sig gøre.

....hvis fodgængeren går den rigtige vej. Vejen er adskilt på midten af
en midterrabat, svjh...

/Mogens
Mine biler? -> fra Alfa til Omega...:)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 21:58

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse:

> Bliver der aldrig rødt for de fodgængere??

Til tider ret irreterende
Men nu er det jo sådan at fodgængere i fodgængerovergange har førsteret
ifølge færdelsloven.

Står der en og tripper ved fortovskanten og vil over vejen, skal du standse
med et smil.

/Mark.

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-11-03 11:40

Mark Sandberg (sandberg@it.dk) skrev følgende:

> [...]
> førsteret ifølge færdelsloven.
>
> Står der en og tripper ved fortovskanten og vil over vejen, skal du

Da kun hvis der er en fodgængerovergang i nærheden?

- Martin

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 11:58

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

Nu vil I sikkert komme og sige følgende:
Hvad hjertet er fuld af løber munden over med.
Men anyhow, jeg læste følgende:

> Da kun hvis der er en fodgængerovergang i nærheden?

og jeg måtte læse det 2 eller 3 gange før jeg læste det korrekt.
Der står jo IKKE følgende:
Står der en og stripper ved fortovskanten og vil over vejen, skal du
standse med et smil.

Ved godt at det er søndag morgen (den eneste undskyldning jeg kunne finde
på).
Men alligevel................

Nå nok om det, fortsat god dag

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 13:35

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Står der en og stripper ved fortovskanten og vil over vejen, skal du
> standse med et smil.

Fodgængeroverkørsler i fodgængerfelter af fodgængere er forbudt og kan
straffes med en stripper.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 13:41

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev i en meddelelse:

> Fodgængeroverkørsler i fodgængerfelter af fodgængere er forbudt og kan
> straffes med en stripper.

Der skulle selvfølgelig bare strippes.

Fodgængeroverkørsler af fodgængere i fodgængerfelter er forbudt.

/Mark.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 30-11-03 13:26

> Da kun hvis der er en fodgængerovergang i nærheden?

Da kun hvis der også er en fodgænger

/Mark.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-11-03 15:39

"Mark Sandberg" <sandberg@it.dk> skrev :

>Da kun hvis der også er en fodgænger

Det er da klart din høvl <grin> - du kan ikke køre over en der ikke er
der ;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 16:27

jan@stevns.net wrote:

> Det er da klart din høvl <grin> - du kan ikke køre over en der ikke er
> der ;)

Jeg ser frem til forsikringsundskyldningen: "Jeg troede det var
tirsdag og om tirsdagen plejer han ikke at være der"..

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-11-03 18:02

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Jeg ser frem til forsikringsundskyldningen: "Jeg troede det var
>tirsdag og om tirsdagen plejer han ikke at være der"..

Åehhhædrrr....

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 12:03

"René Rolighed Christensen" <spambox@freestyler.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> MEGET enig... Bilisten må have en større medfødt hjernefejl når han kan
> finde på sådan et nummer. Til gengæld er det heller ikke hjernen der

Hvad er det for noget sludder og vrøvl?

At den ene begår en fejl, berettiger da ikke den anden til også at begå en
fejl!

Efterhånden er opfattelsen sådan at, hvis A begår et eller andet mod B.
Så må B begå noget grovere mod A, som gengæld.
Det er jo det rene anarki og selvtægtssamfund.

Nå, men jeg får jo nok 100 vrede ails over min mening, syntes bare at det
skulle ud.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : John Sahl

Dato : 30-11-03 12:12

Uffe Bærentsen wrote:
> Nå, men jeg får jo nok 100 vrede ails over min mening, syntes bare at
> det skulle ud.

Jeg er da helt enig med dig, så smid bare det halve til mig.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 30-11-03 16:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er det for noget sludder og vrøvl?

Noget specifikt du her tænker på? Eller hele mit indlæg?

> At den ene begår en fejl, berettiger da ikke den anden til også at begå en
> fejl!

Har jeg skrevet det?

> [...]
> Det er jo det rene anarki og selvtægtssamfund.
>
> Nå, men jeg får jo nok 100 vrede ails over min mening, syntes bare at det

Jeg er bange for at jeg slet ikke forstår hvad du mener? Jeg er da
fuldstændig enig i din mening!

/Rolighed

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 19:41

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Noget specifikt du her tænker på? Eller hele mit indlæg?

Sorry, huggede ned i flokken af indlæg.
De flest så ud til at lovprise den hellige bil, og sige at ingen måtte røre
helligdommen.

> Har jeg skrevet det?

Nej, som det står ovenover, så var det ikke specielt møntet på dig.
Efter at have læst dit indlæg igennem igen, må jeg også tilstå at du netop
ikke erklærer dig enig i at bilen er så hellig.

> Jeg er bange for at jeg slet ikke forstår hvad du mener? Jeg er da
> fuldstændig enig i din mening!

Jeg må endnu engang tilstå, at lige dit indlæg var vist det forkerte at
skælde ud på.
Når det så er sagt, så må jeg sige at bilen virkelig ER hellig for nogen der
skriver i gruppen.
Det er så et synspunkt jeg slet ikke forstår, kommer lige i tanker om
bogen/filmen Christine.
Hvis bilen virkelig betyder så meget for dem, så er det nærmest sygeligt.

Sidder og er faktisk tom for ord, prøver på at forstå hvad en sådan person
tænker, men kan ikke.
Måske er det bare mig der er lidt for flink/naiv, men kan dårligt forestille
mig det.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 19:44

On Sun, 30 Nov 2003 19:41:10 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>Hvis bilen virkelig betyder så meget for dem, så er det nærmest sygeligt.

LOL, mand
Det er jo en flok bilnørder alle sammen - prøv lige å take you
together engang, UB

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 23:20

DJ Bobo wrote:

> Det er jo en flok bilnørder alle sammen - prøv lige å take you
> together engang, UB

Jeg er også bilnørd med kæmpe B, men uanset hvor fed en bil så er,
så giver det ikke mening at smadre folk på det grundlag..

--
Hygge..
Thomas

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 08:15

On Sun, 30 Nov 2003 23:19:57 +0100, Thomas Strandtoft
<thomas@carftp.com> wrote:

>Jeg er også bilnørd med kæmpe B, men uanset hvor fed en bil så er,
>så giver det ikke mening at smadre folk på det grundlag..

Har jég givet udtryk for dét?
I så fald er det en slem fejlopfattelse af mine skrevne ord, der blot
kommenterede Uffe's alvorlige mine... (forsøgte lidt spøjst)

/Mogens

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-03 16:38

DJ Bobo wrote:

> Har jég givet udtryk for dét?

Næh..

> I så fald er det en slem fejlopfattelse af mine skrevne ord, der blot
> kommenterede Uffe's alvorlige mine... (forsøgte lidt spøjst)

Ja, jeg burde jo have lugtet ironien, beklager min til tider
begrænsede opfattelsesevne..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-11-03 19:49

Uffe Bærentsen wrote:

> Sidder og er faktisk tom for ord, prøver på at forstå hvad en sådan person
> tænker, men kan ikke.
> Måske er det bare mig der er lidt for flink/naiv, men kan dårligt
> forestille mig det.

Han tænker nok, at en eller anden lavede en bule i hans dejlige bil og det
tændte ham af... kunne aldrig finde på, at køre en mand ned, men forstår
godt hvis han blev lidt muggen...

Så jo, jeg kan sagtens følge bilisten. Jeg havde dog valgt en anden metode,
at tænde af på :-/

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 20:27

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt hvis han blev lidt muggen...
>
> Så jo, jeg kan sagtens følge bilisten. Jeg havde dog valgt en anden

Enig!

Jeg kan da også blive rasende over en bule i bilen.
Er da også selv faret ud af bilen og skældt nogen ud som lavede noget
'uhensigtsmæssigt' i trafikken.
Men den unge mands reaktion i Århus, den forstår jeg bare ikke en millimeter
af.

og til DJ Bobo:
Bilnørder, ja det kan jeg forholde mig til.
Bilfanatiker, det ligger 'way out' IMO.

Har en 'lille' fornemmelse af at dette er et ømt emne, som mange kan
diskutere meget længe og hedt.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 20:56

On Sun, 30 Nov 2003 20:27:08 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>Bilfanatiker, det ligger 'way out' IMO.
>Har en 'lille' fornemmelse af at dette er et ømt emne, som mange kan

Har en fornemmelse af, at du totalt har mistet humoren - i alt fald
til min posting!

/Mogens

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 22:51

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har en fornemmelse af, at du totalt har mistet humoren - i alt fald
> til min posting!

Nope, er blot rystet over at nogen kan finde på at reagere på den måde som
ham i Århus, bilisten altså.
Jeg tror da f.eks. at du selv ville blive rasende, hvis der var en der
gjorde noget ved din bil.
Ved da også at din bil ikke er en du 'bare går ned på hjørnet og køber'.
Men at du ville køre vedkommende ned?
Den tror jeg ikke på.

og guderne skal vide at jeg sjældent har mødt nogen der var lige meget
bilfanatikere som 'huset' ved jer

Det korte af det lange, jeg undres meget over den handling der er foregået.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : DJ Bobo

Dato : 30-11-03 23:17

On Sun, 30 Nov 2003 22:50:49 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>gjorde noget ved din bil.
>Ved da også at din bil ikke er en du 'bare går ned på hjørnet og køber'.

Næh, selvfølgelig ikke.

>og guderne skal vide, at jeg sjældent har mødt nogen, der var lige meget
>bilfanatikere som 'huset' ved jer

:)

>Det korte af det lange, jeg undres meget over den handling der er foregået.

Jep - det var ringe gjort

/Mogens

Fra : Jørgen

Dato : 29-11-03 20:43

Hmm okai det var det der skete, undrede mig godt nok over at politiet var
der o.s.v.... nu skal det lige siges at det fodgængerfælt masser bilerne sig
tit igennem folkene, og jeg vil væde på at ham den 20 årig havde prøvet på
det samme... jeg har sq tit været ved at blive kørt ned af en bus der....
fatter ikke at der ikke bliver lavet noget smart noget der?? især nu hvor
det nye center er kommet o.s.v.

Fra : Henrik B.

Dato : 29-11-03 21:00

drukqs wrote:
[...]

Hvor står der at hånden ned i hjelmen medførte skade på bilen?

M.v.h.

Fra : Leonard

Dato : 29-11-03 22:17

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> wrote:

>Hva' ska man ødelægge andres ejendom for ?

Vi ved intet om han har ødelagt noget eller bare klasket den med flad
hånd.

>Det lyder
>ikke somom den 20 årige havde gjort andet, end bare køre tæt på feltet,
>hvilket han er i sin fulde ret til!

Vi ved heller ikke noget om hvordan han er kørt frem, men han har
åbenbart ikke udvist passende hensynsfuldhed (ikke i forhold til den
59-åriges tærskel). Det kan være den 59-årige har troet at bilisten
var faldet i søvn og bare ville vække ham, det ved vi heller ikke
noget om.

Og det er et sygt samfund vi lever i, når nogen føler det nødvendigt
at slå på bilerne, og det bliver endnu mere sygt når nogen kører andre
ned med vilje.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-11-03 10:34

Sat, 29 Nov 2003 20:23:43 +0100, skrev drukqs, på 7 linier, i
> [...]

>der er en psykopat ? Hva' ska man ødelægge andres ejendom for ? Det lyder
>ikke somom den 20 årige havde gjort andet, end bare køre tæt på feltet,

Har han lov til og køre ind i et felt, hvor folk vader over?
Nop det har han ikke, han skal vente andet er der ikke i det.
Mange menesker forstår ikke hvad man skal i et fodgængerfelt. det er
sgu sørgeligt.
Jeg har sgu tit været ved og plante en fod i siden af en bil der ikke
holder tilbage..
Men jeg er nok også lidt mere adræt end en mand på 59.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : drukqs

Dato : 01-12-03 03:00

Lad være med at putte ord i min mund, eller i min finger!
Jeg skrev ikke han havde lov til at køre ind i et fodgængerfelt, jeg skrev
at han havde ret til at køre tæt på det! To vidt forskellige ting! Hvis jeg
er tæt på at slå dig, har jeg ikke ramt dig!

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-03 16:52

> [...]
jeg
> er tæt på at slå dig, har jeg ikke ramt dig!

Hvis en mand i et fodgængerfelt slår hånden ned i taget på en bil - det var
ikke kølerhjelmen - hvor befinder bilen sig i forhold til fodgænger og
fodgængerfelt?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-11-03 16:16

Hej!

> Det lyder
> ikke somom den 20 årige havde gjort andet, end bare køre tæt på feltet,
> hvilket han er i sin fulde ret til!

Hvis du læser færdselsloven igennem vil du se at du ikke har ret til noget
som helst.. kun pligter ;)

-Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-11-03 18:05

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev :

>end bare køre tæt på feltet,
>hvilket han er i sin fulde ret til!

Har du drukket af natpotten ?

Hvad med om du læste den del af paragrafferne, der omhander at vise
hensyn ?

Fra : drukqs

Dato : 01-12-03 03:03

Hvad du tænder på, vil jeg ikke blande mig i!
Men at køre op til et fodgængerfelt, har intet med hensyntagen at gøre..
Jeg gør det selv ofte, ikke for at provokere, men blot fordi det er der jeg
skal stoppe!
Holder du selv 3 meter fra de hvide linier?

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 03:08

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
gøre..
> Jeg gør det selv ofte, ikke for at provokere, men blot fordi det er

Med hjulene..?

> Holder du selv 3 meter fra de hvide linier?

Det er vi mange (nok den overvejende del), der gør (cirka).

Hr. Bjørn

Fra : drukqs

Dato : 01-12-03 03:17

Er det ikke lidt en misforståelse ? Linierne er jo ikke tegnet for sjov..
Hvis man skulle holde 3 meter væk, var de vel tegnet 3 meter væk!
Jeg tror ikke der er noget der hedder at holde på sin ret som billist, men
at prøve at følge reglerne er nok en god ting. Du venter vel heller ikke 3
sekunder, før du kører, når det er blevet grønt ?
Ja, hvis folk ikke er kommet over! Men ellers..

Fra : drukqs

Dato : 01-12-03 03:19

og nej, ikke med hjulene, som jeg sagde, ikke for at provokere!

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 08:30

"drukqs" <prettyboyfloy@hotmail.com> skrev :

>Men at køre op til et fodgængerfelt, har intet med hensyntagen at gøre..

Ok - du mener altså ikke man skal tilkendegive overfor fodtudserne, at
man tager hensyn til dem , men planter bare bilen halvt inde i
fodgængerfeltet ?

>Jeg gør det selv ofte, ikke for at provokere, men blot fordi det er der jeg
>skal stoppe!

ok .....

>Holder du selv 3 meter fra de hvide linier?

Aner det ikke, jeg stiger aldrig ud og bruger tommelstokken

(de 3 meter, er vist også bare opfundet i din fantasi)

Fra : drukqs

Dato : 01-12-03 10:06

Det var da fantastisk som der bliver læst noget andet end hva der bliver
skrevet herinde ?
Det er da at vise hensyn, at stoppe ved linien !? Jeg skrev ikke det var at
vise hensyn, at holde midt inde i feltet, hvor har du det fra ?
Ja, det med de 3 meter var en eks., men åbenbart et så godt skud, at der var
en anden der påstulerede, at de fleste fra denne gruppe, gjorde det samme!

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 03:09

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad med om du læste den del af paragrafferne, der omhander at vise
> hensyn ?

Den passus 'hensyn' er slettet i det danske sprog.

Det er omdøbt til at hedde 'holde på sin ret'.

Hr. Bjørn

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-03 10:54

On Mon, 1 Dec 2003 03:09:01 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

><jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
>
>KLIP

>Den passus 'hensyn' er slettet i det danske sprog.
>
>Det er omdøbt til at hedde 'holde på sin ret'.

Det var sg også på tide!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 29-11-03 21:57

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> mennesker til nu om dage

*ROFL* Nu når vi har gang i foredomme , så satser jeg på , at det er en
Perker

Anyway - så synes jeg sq tit , at der er mange gamle fjolser i trafikken ,
der udøver deres egen form for selvjustits

-Dette er dog ikke nogen grund til at køre dem ned. Men det er sq træls ,
når en gammel nar skal puste sig op foran kone/venner , og sparke råbe osv
efter en , bare fordi DE mener , at man ikke overholder loven.

--
Hygge
Martin

Fra : Karsten Andersen

Dato : 30-11-03 10:39

Sat, 29 Nov 2003 21:56:58 +0100, skrev Martin Jørgensen, på 26 linier,
i <3fc90650$0$124$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, :

>-Dette er dog ikke nogen grund til at køre dem ned. Men det er sq træls ,
>når en gammel nar skal puste sig op foran kone/venner , og sparke råbe osv
>efter en , bare fordi DE mener , at man ikke overholder loven.

Så er jeg måske også en gammel nar.
Hvis en person er ved og køre ind i mit ben i et fodgængerfelt, skal
jeg nok gøre ham opmærksom på det er forkert.
Om det er med råb eller en flad i hjelmen er vel underordnet.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 30-11-03 14:05

"Karsten Andersen" <karsten@fjern.mig.jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nok gøre ham opmærksom på det er forkert.
> Om det er med råb eller en flad i hjelmen er vel underordnet.

Nu var det ikke lige denne situation jeg havde tankerne

Jeg mener nu også , at hvis man er inden for en armlængde af fodgængerne ,
så er man for tæt på.

--
Hygge
Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 01-12-03 14:20

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse

> "Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> >

> *ROFL* Nu når vi har gang i foredomme , så satser jeg på , at det er en
> Perker

Hmmm -Så jeg jeg sq næsten ret i min udtagelse om , at det var en Perker der
kørte

Har lige læst , at det var en Iraker

--
Hygge
Martin

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 01-12-03 15:27

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> wrote in message

> Hmmm -Så jeg jeg sq næsten ret i min udtagelse om , at det var en Perker
der
> kørte
>
> Har lige læst , at det var en Iraker

Det vidste man da allerede da man hørte at gerningsmanden var fra Århus V.
Altså, ikke at det var en Iraker... Men at det var en 2-kulturel/nydansker.

/Rolighed

Fra : Allan Møller

Dato : 30-11-03 01:10

Det oplever jeg heller ikke særligt mange gør i den Københavnske trafik. De
fleste
gående bliver da fornuftigt nok også stående til bilen er stoppet.

Helt anderledes blev jeg overrasket over hvordan bilerne stopper for
fodgængerne her i Malmö.
Bare man antyder at kryde gaden over et fodgængerfelt er bilerne stoppet.
Til gengæld går fodgængere heller over gaden 50 m fra et fodgængerfelt.

> Jeg har altid ment at alle burde op til teori- og køreprøve hvert 5.
> år.

Enig.

Mvh. Allan

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-12-03 10:22

"allan@oxiegarden-50-42.ip-pluggen.com" <mailto:allan@anllanm.dk> skrev i en
meddelelse

> Det oplever jeg heller ikke særligt mange gør i den Københavnske trafik. De
> fleste
> gående bliver da fornuftigt nok også stående til bilen er stoppet.

Sådan som der køres i Kbh er det også langt det smarteste - medmindre man har hang
til hospitalsmad

Den der regel med at billister skal stoppe hvis der står fodgængere og venter ved
en fodgængerovergang er ikke rigtig feset ind på lystavlen hos de fleste
københavnske billister.

> Helt anderledes blev jeg overrasket over hvordan bilerne stopper for
> fodgængerne her i Malmö.

Sig du bare Sverige. Der er ovennævnte regel i den grad feset ind.

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 29-11-03 20:29

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse:

> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=228815

Tjaee, det er åbenbart et problem nogle steder.

Jeg havde en oplevelse i sommer i 33 graders varme.
Mange mennesker skulle over fodgængerfeltet ned til Nyhavn i København, en
søndag i august. Jeg gik bagerst i flokken af mennesker og det skiftede til
rødt lys for fodgængerne, da jeg var 3-4 meter fra fortorvet. En ung mand
gassede voldsomt op i hans bil og smed koblingen med hvinende hjul og
acceleration hen mod mig. Jeg nåede med nød og næppe at springe de sidste
par meter, uden at blive ramt. Københavnere tænkte jeg hovedrystende, men
han kunne da godt ha' fået et par flade jyske lussinger, hvis ellers ikke
han havde så travlt.

/Mark.

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-03 14:10

> [...]
> forundring, at han aldrig har fået at vide, at man altid skal holde for
> fodgængere i og ved et fodgængerfelt (ikke lysreguleret). Rystende!

Selvfølgelig skal reglerne overholdes i trafikken.

Men var der én fodgænger der hamrede i min kølerhjelm fordi jeg holdt "lidt
for tæt" på fodgængerfeltet, så var jeg fan'me også gået amok. Jeg ville
måske ikke have kørt ham ned, for der skal jo ikke flere unødige buler i
bilen. Men stået ud af bilen og "leget" med ham? Det kan jeg ikke udelukke.
Der er fan'me ikke nogen der skal ødelægge mine ting ustraffet!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Verner Johnsen

Dato : 30-11-03 14:47

On Sun, 30 Nov 2003 14:10:29 +0100, "Kong Kent"
<kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> wrote:

>Der er fan'me ikke nogen der skal ødelægge mine ting ustraffet!

Ødelægge ?

Hvor står der noget om at ødelægge ?

Jeg synes det er helt i orden, at nogle mennesker har stor passion for
deres biler, men hvis man eller bilen ikke kan tåle at blive berørt af
andre, bør man nok selv være med til at holde den på afstand.

Jeg er ikke tilhænger af, at man slår på andre folks biler, men hvis
det er nødvendigt fot at vække en billst, der er på vej ind i en
fodgængerovergang med fodgængere, så vil jeg heller ikke holde mig
tilbage.
Rigtige biler tager nu heller ikke skade af et klap på hjælmen eller
taget, men det kan jo godt være noget andet med en Toyota

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)

Fra : Henning

Dato : 30-11-03 14:54

> [...]
>bilen. Men stået ud af bilen og "leget" med ham? Det kan jeg ikke udelukke.
>Der er fan'me ikke nogen der skal ødelægge mine ting ustraffet!

Ødelægge - hvem taler om at ødelægge? Du kan med stor larm til følge
slå en flad hånd ned i motorhjelmen, uden det overhovedet giver
mærker! Hvis du var stået ud af bilen for, som du udtrykker det "leget
med ham", ved du udmærket hvem af jer to der røg bag tremmer! For
fanden, en bil er en død ting, et stykke metal! Der er ingen grund til
at slå folk ned for den smule blik!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Torben E

Dato : 30-11-03 15:36

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Ødelægge - hvem taler om at ødelægge? Du kan med stor larm til følge
> slå en flad hånd ned i motorhjelmen, uden det overhovedet giver
> mærker!

Jeg skal garantere at du ikke kan slå en flad hånd ned i min
motorhjelm unden det giver mærker !

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 30-11-03 15:39

> "Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg skal garantere at du ikke kan slå en flad hånd ned i min
> [...]

Hvor sidder mærkerne ?

I håndfladen ?
På køleren ?
På 'du' ?

ivan, århus

Fra : Torben E

Dato : 30-11-03 15:45

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor sidder mærkerne ?
>
> I håndfladen ?
> På køleren ?
> På 'du' ?

Jeg gætter på den formastelige der laver en håndspålæggelse
af min bil, men det er nok kun 99% sikkert.

Fra : Henrik B.

Dato : 30-11-03 19:37

Torben E wrote:
::: I håndfladen ?
::: På køleren ?
::: På 'du' ?
::
:: Jeg gætter på den formastelige der laver en håndspålæggelse
:: af min bil, men det er nok kun 99% sikkert.

Hmmm....ja, nu har jeg jo set din (anselige) størrelse... )

M.v.h.

Fra : Torben E

Dato : 30-11-03 20:02

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

> Hmmm....ja, nu har jeg jo set din (anselige) størrelse... )

Jow jow, og jeg er ikke mindre nu, bare hårdere

--

Torben E.
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/
Der _har_ fanget en formastelig bulebanker, og overdraget
ham til Policen ,som forøvrigt tog sig pænt af ham, og fandt et
sted han kunne sove, indtil han skulle præsenteres for et erstatningskrav.

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-03 15:55

> [...]
> med ham", ved du udmærket hvem af jer to der røg bag tremmer! For
> fanden, en bil er en død ting, et stykke metal! Der er ingen grund til

Måske. Men sådan som jeg læser det, påkørte den 20-årige ikke den 59-årige
ved fodgængerfeltet. Ergo er det den 59-årige der har overreageret ved at
tæve på bilen. Det var TOTALT unødvendigt. Var ham den unge kørt sådan liige
lovlig hurtigt hen til feltet, var en strittende finger måske på sin plads.
Men at lægge hånd på andre folks biler? Det er helligbrøde i min verden. Det
holder man fan'me bare snitterne væk fra!

Kan man ikke lære det, må man føle!

Jovist ville det være mig der røg i spjældet, havde jeg gået ud og knækket
armene på ham. Sådan er det jo. Men der er heldigvis også andre måder at få
folk til at forstå, at de bare ikke gør den slags!

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 16:32

Kong Kent wrote:

> Men at lægge hånd på andre folks biler? Det er helligbrøde i min verden. Det
> holder man fan'me bare snitterne væk fra!
>
> Kan man ikke lære det, må man føle!

Jeg ser smiley'en, men sammenholdt med emnet for tråde her, er det
dælme et sært budskab du har alligevel.. Reality check, please!

--
Hygge..
Thomas

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-11-03 18:05

Thomas Strandtoft <thomas@carftp.com> skrev :

>Jeg ser smiley'en, men sammenholdt med emnet for tråde her, er det
>dælme et sært budskab du har alligevel.. Reality check, please!

reality ? Som når man står oppe hos maleren, og beundrer sine nye
fine bagskærme, og opdager et smokestonefarvet fingeraftryk ?

Æuwww osse ..

Fra : Kong Kent

Dato : 30-11-03 18:25

Det

> Jeg ser smiley'en, men sammenholdt med emnet for tråde her, er det
> dælme et sært budskab du har alligevel.. Reality check, please!

Måske, men sådan har jeg det bare. Ingen, og jeg mener *ingen* skal lege med
min bil. Har jeg muligheden for at fange gerningsmanden, så gør jeg det sq.
Gider ikke smutte over til panserne og sige "æv osse, der er en der har
ridset/banket blablabla min bil. Kan I ikke klare det for mig", for derefter
at se deres tomme, ligegyldige blik, velvidende at de ikke har tid til at
rende efter en sådan, samt chancen for en straf er uhyggelig lille.

Så hellere selv lige ordne banditten med det samme. Man kan rent faktisk
ordne den slags, således manden forstår han ikke skal gøre den slags igen,
samt sørge for han ikke går til politiet med det. Det kan man så lægge hvad
man vil i

Fornuftig forhandling fremtil økonomisk kompensation for skader eller
andet... jeg skal ikke gøre mig til dommer. Vil bare gerne have lov til at
være det i min egen sag, eftersom jeg ved andre ikke ville kunne være det.

Men at torpedere staklen, og smide ham på hospitalet med hjerneblødning,
åbent benbrud og hvad har vi, dét er sq for vanvittigt.

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Peter G C

Dato : 30-11-03 19:42

"Kong Kent" <kongkentREMOVE@REMOVEanarki.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Måske, men sådan har jeg det bare. Ingen, og jeg mener *ingen* skal lege
med
> min bil. Har jeg muligheden for at fange gerningsmanden, så gør jeg det
sq.

Nu er der jo ingen *gerningsmand* da intet på bilen er ødelagt.

Du bør nok overveje din reaktion én gang til - en ridse på straffeattesten
ødelægger meget.

[klip]

> Vil bare gerne have lov til at
> være det i min egen sag, eftersom jeg ved andre ikke ville kunne være det.

Nu er det sådan, at du bor i DK, og ikke en eller anden banan-republik. Du
må derfor følge spillereglerne her i landet.

> Men at torpedere staklen, og smide ham på hospitalet med hjerneblødning,
> åbent benbrud og hvad har vi, dét er sq for vanvittigt.

Han har jo ikke gjort det meget anderledes end det, som du lægger op til....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 30-11-03 20:15

Kong Kent wrote:

> [...]
> være det i min egen sag, eftersom jeg ved andre ikke ville kunne være det.

Det kan jeg så bedre følge.. Jeg er da også glad for min bil, men
derfra til sådan noget med brækkede arme og den slags som
modstykke til ridser eller buler mener jeg alligevel er overkill.

> Men at torpedere staklen, og smide ham på hospitalet med hjerneblødning,
> åbent benbrud og hvad har vi, dét er sq for vanvittigt.

Jep, det er for gakket!

--
Hygge..
Thomas

Fra : JS

Dato : 30-11-03 20:00

> [...]
udelukke.
> Der er fan'me ikke nogen der skal ødelægge mine ting ustraffet!

Du lyder meget klog!

Fra : Aksel

Dato : 30-11-03 22:34

> [...]
udelukke.
> Der er fan'me ikke nogen der skal ødelægge mine ting ustraffet!

Nu var der ikke tale om at holde "lidt for tæt" på fodgængerfeltet, men om
at mase sig gennem.
Det er næsten umuligt at køre gennem på det sted, der er en konstant strøm
af fodgængere og ingen lysregulering, det kom fuldstændig bag på Århus
Kommune at der ville komme mange flere fodgængere på et i forvejen
vanskeligt sted.
( for ikke lokalkendte er det foran indgangen til banegården der også er
blevet gennemgang til et stort butikscenter )

Men det giver ikke idioten ret til at køre en mand til lirekassemand.

Men gerningsmanden hører åbenbart til en befolkningsgruppe der er kendt for
at have kort lunte.

Hilsen Aksel

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-11-03 22:57

"Aksel" <akselj.fjerndette@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ( for ikke lokalkendte er det foran indgangen til banegården der også er
> blevet gennemgang til et stort butikscenter )

Nu tror jeg at flere ved kommunen i Århus har brug for at få et vækkeur i
julegave.

1) Det er kendt at stedet er vanskeligt.

Dette i sig selv skriger jo på en løsning af problemerne.

2) Der bliver bygget et stort butikscenter.

og ved kommunen tror man, at der ikke kommer nogle kunder i sådan et nyt
center der ligger midt i byen?

Den er ikke god for de kommunalt ansatte der sidder med ansvaret.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jan G. Nielsen

Dato : 30-11-03 18:19

Re: Psykopat!

Psykopat? Dem er der dæleme mange af herinde i denne her gruppe også!

Nå, men anyway fyren der kørte manden ned er lige blevet dømt for forsøg
på manddrab. Det var da godt!

--
Mvh. Jan G. Nielsen

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 30-11-03 18:47

"Jan G. Nielsen" <no@mail.net> skrev i en meddelelse
> Re: Psykopat!
>
> Psykopat? Dem er der dæleme mange af herinde i denne her gruppe også!
>
> Nå, men anyway fyren der kørte manden ned er lige blevet dømt for forsøg
> på manddrab. Det var da godt!

DET kalder jeg en hurtig rettergang !
Han er forhåbentlig _kun_ sigtet ?

ivan, århus

Fra : Brian

Dato : 30-11-03 19:09

Sparvath [8210] wrote:

> DET kalder jeg en hurtig rettergang !

DK er åbenbart blevet et effektivt land... så har regeringen da lavet lidt
fornuftigt

> Han er forhåbentlig _kun_ sigtet ?

Jeps, han er kun varetægtsfængslet.

/Brian

Fra : Peter G C

Dato : 30-11-03 19:43

"Sparvath [8210]" <ivan.sparvath@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> DET kalder jeg en hurtig rettergang !
> Han er forhåbentlig _kun_ sigtet ?

Gutten er varetægtsfængslet. Der foreligger ingen dom.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Aslan

Dato : 01-12-03 03:07
Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 09:50

Aslan wrote:

> http://www.stiften.dk/artikel:aid=140199

Ak, ja.

Desværre ikke uventet.

--
Jan W Nielsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-12-03 15:02

> Ak, ja.
>
> Desværre ikke uventet.

Måske.
Hvad der derimod var/er 100% sikkert er dette:
Det var en ung mand der kørte bilen.
Altandet end at der var en fører til bilen, er sådan set uden relevans her.
Med den kørsel som bliver vist i trafikken til daglig, så tror jeg da også
en dansker fra Danmark kunne have været den skyldige.
Vil bare sige at det ikke kun er 'ikke indfødte' danskere der kører råddent.

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 15:09

Uffe Bærentsen wrote:
[...]

Nej, men et iltert temperament er en kendt "forskel" på nordboer og
sydboer....

M.v.h.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 01-12-03 15:23

> [...]
> :: der kører råddent.
>
> Nej, men et iltert temperament er en kendt "forskel" på nordboer og

Ikke altid
Hint: er selv nordbo (langt mod nord), og kan efter sigende godt være 'lidt'
hidsig.

Det jeg forsøger at sige er blot, at det er forkert at skære alle 'ikke
indfødte' danskere over en kam, blot fordi en begår en forbrydelse.
og det er hvad jeg vurderer det han har gjort til at være.
Andre steder, var vedkommende måske med det samme klynget op i en
lygtepæl..................
Ikke at jeg vil forsvare hans handling, på ingen måde, jeg tager meget
skarpt afstand fra den!

mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 15:56

Uffe Bærentsen wrote:
[...]

Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke gør....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 15:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke
gør....

"Vi" kan kun udstøde..LOOLLL.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 16:06

Bjørn Jørvad wrote:
::: Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man
::: ikke gør....
::
:: "Vi" kan kun udstøde..LOOLLL.

I sidste ende har det meget, hvis ikke alt, med opdragelsen at gøre. Og så
længe at man bl.a. i muslimske lande nærmest tilbeder drengebørn, så vil det
udmynte sig, som det gør. Danske forældres vatp**** holdning overfor deres
børn gør at også danskere er på samme kurs!

Prøv at lægge mærke til det, næste gang du er ude og handle - drenge, af
muslimske forældre, får lov at styrte rundt, larme o.s.v. Hvorimod pigerne
pænt har at blive ved indkøbsvognen og holde kaja....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 16:14

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
pigerne
> pænt har at blive ved indkøbsvognen og holde kaja....

Jeg vil medgive dig i at visse nydanskere har et meget vanskeligt, for
ikke at sige uforeneligt synspunkt/forhold omkring piger/kvinder i
sammenligning med den såkaldte danske kultur.

Hr. Bjørn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-03 16:29

"Bjørn Jørvad" wrote:

> gør....
>
> "Vi" kan kun udstøde..LOOLLL.

"Vi" tilslutter os ubetinget dette latterudbrud.. Uligevægtige
danskere, det er heldigvis utopi..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-12-03 16:37

On Mon, 1 Dec 2003 15:55:42 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>:: være 'lidt' hidsig.
>
>Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke gør....

Ja, det skal jeg love for!

Hvis han ikke var død af de over 20 knivstik, ville den arme mand der
i Vejle stod og skrabede is af ruderne helt sikkert give dig ret.

Iflg. det klip jeg så af gerningsmanden i TV, var han helt afgjort i
kategorien "vi". Han var helt overordentlig bleg, grænsende til det
blegfede, hvis du spørger mig.

Nu er disse to incidenter nok ikke sammenlignelige, da den isskrabende
herre havde hele skylden. Han havde bedt den unge mand om at klappe
hesten, da han gik rundt på p-pladsen og sparkede til lygtepæle. Det
skal man s'gu ikke finde sig i!

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 16:53

Folmer Rasmussen wrote:
::: Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man
::: ikke gør....
:::
::: --
::
:: Ja, det skal jeg love for!

Så lad mig omformulere: En større %-del af "os" ved. hvor grænsen går for
psykotiske udbrud....

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-03 18:34

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Så lad mig omformulere: En større %-del af "os" ved. hvor grænsen går for
> psykotiske udbrud....

Hold da kæft noget vrøvl der kommer ud i denne tråd.

Hvorfor holder i jer ikke til emnet: biler i stedet for det vrøvl?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Møller

Dato : 01-12-03 16:58

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message

> [...]
> herre havde hele skylden. Han havde bedt den unge mand om at klappe
> hesten, da han gik rundt på p-pladsen og sparkede til lygtepæle. Det

Du har helt ret

Jeg har fulgt hele denne tråd, men vil ikke blande mig, for jeg kan se, at
jeg har været heldig, at jeg kan skrive dette, hvis du kan huske min
historie.
Da jeg havde min Grand Danoise, kunne jeg da få unge personer til at samle
smadrede ølflasker op, selvom de kom til at skære sig på dem: "Du skar dig
vist, tror du ikke du skal tage på skadestue med den hånd" det skal jeg
vist afholde mig fra i dag.

Apropos Finland: jeg kan godt genkende din historie, da jeg var deroppe i
embedes medfør for ca. 15 år siden, arbejde vi om natten og sov om dagen,
men taxachaufførerne kørte alle som Vartanen, og gæsterne i natklubben på
hotellet, havde drukket et eller andet hele natten, så de knap nok kunne se.
Og så skulle de på arbejde dagen efter.
--
Møller

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-03 16:56

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke
gør....

Åbenbart ikke for den 19-årige dansker, der stak en mand ihjel med en kniv,
fordi vedkommende bad ham om at slappe lidt af, og så i øvrigt stjæle hans
bil bag efter.

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-03 18:32

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke
gør....

ROFL

Hvor mange straffelovsovertrædere har du mødt?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Karsten Andersen

Dato : 01-12-03 19:00

Mon, 1 Dec 2003 15:55:42 +0100, skrev Henrik B., på 13 linier, i
> [...]

>:: være 'lidt' hidsig.
>
>Ja, men "vi" ved hvor grænsen går, for hvad man gør og hvad man ikke gør....

Enten er man vel "ny dansker" eller nasist
husker nu noget med en volle der blev brugt bare fordi nogen stod med
en sav

Men jo der er også "Rigtige dansker" der kunne/ har lavet det samme.
Det er heller ikke første gang i Århus.
Husker da en episiode i Frederiksgade hvor man bakkede tilbage for og
prøve igen.

Og ja der er sgu for mange Psykopat'er på de danske veje.
De sgu ha nogle bank.

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-03 16:40

On Mon, 1 Dec 2003 15:22:31 +0100, "Uffe Bærentsen"

> [...]
>
>Det jeg forsøger at sige er blot, at det er forkert at skære alle 'ikke
>indfødte' danskere over en kam, blot fordi en begår en forbrydelse.

Kig lige på den her en gang:
Den giver et godt indblik i, hvorfor folk tænker, som de gør.

More Black Men in Prison Than College

A new study from the Justice Policy Institute
(http://www.justicepolicy.org), a Washington, DC-based think-tank that
advocates for alternatives to prison, has found that after two decades
of harsh criminal justice policies, there are more black men in jail or
prison than in college. At the end of 2000, 791,600 black men were
behind bars and 603,032 were enrolled in colleges or universities.

(http://www.stopthedrugwar.org/chronicle/252/jpistudy.shtml)

But as Iain Murray noted in a column for TechCentralStation.Com, the
Justice Policy Institute's estimate of the number of African American
men in college is too low. According to the Census Bureau, there were an
estimated 804,000 African-American men in college in 2000. So, in 2000,
there were (barely) more black men in college than in jail or prison.

(http://www.leftwatch.com/articles/2002/000096.html)

Fly

FUT: dk.politik

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 15:38

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nej, men et iltert temperament er en kendt "forskel" på nordboer og
> sydboer....

Det er (desværre) udlignet i dag.

Hr. Bjørn

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 15:41

On Mon, 1 Dec 2003 15:37:35 +0100, "Bjørn Jørvad" <mrbear_ AT
-post.tele.dk> wrote:

>Det er (desværre) udlignet i dag.

Ikke 100% - som du kan læse af Århus V/Vollsmose/Kokkedal...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 15:44

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ikke 100% - som du kan læse af Århus V/Vollsmose/Kokkedal...

Jeg synes nu det går ret "pænt" for danskerne også.

Eks. Brian Nielsen og et par soldater osv. osv....

PS: De dage er ovre, hvor man stopper et slagsmål, når den tabende siger
"nu har jeg fået nok". Man forsætter lystigt til vedkommende ligger
heeeeelllllttttt stille.

Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 15:57

Bjørn Jørvad wrote:
:: PS: De dage er ovre, hvor man stopper et slagsmål, når den tabende
:: siger "nu har jeg fået nok". Man forsætter lystigt til vedkommende
:: ligger heeeeelllllttttt stille.

Og dér har du ret - man har ingen respekt for folks helbred og
førlighed......var der nogen der sagde voldelige videospil....

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-03 15:59

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og dér har du ret - man har ingen respekt for folks helbred og
> førlighed......var der nogen der sagde voldelige videospil....

Njaaeee .... men måske forældrenes opdragelse af "de unge håbefulde"....

Hr. Bjørn

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 16:01

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke 100% - som du kan læse af Århus V/Vollsmose/Kokkedal...

Er det denne du tænker på........
http://www.stiften.dk/grafik/redaktion/large-20031130-233206-0.jpg

Isen er ikke bæredygtig til ræs endnu, som den plejer på denne tid af året.
Hvordan kan det lige lade sig gøre, er det en strandvasker fra sidste vinter
?

/Mark.

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 16:03

On Mon, 1 Dec 2003 16:01:05 +0100, "Mark Sandberg" <sandberg@it.dk>
wrote:

> [...]
>Hvordan kan det lige lade sig gøre, er det en strandvasker fra sidste vinter

He, he - hva' er der mon sket?

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 16:11

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> He, he - hva' er der mon sket?

Aner det ikke, men her er historien så, når det nu skal være:

http://www.stiften.dk/artikel:aid=140209

/Mark.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-03 19:33

Henrik B. wrote:

> Nej, men et iltert temperament er en kendt "forskel" på nordboer og
> sydboer....

Jeb... glemmer aldrig da jeg flashede med fjernlygterne af en italiener som
pkt. 1 kørte ud foran mig og pkt.2 havde tågelygterne tændt (det var klart
vejr).

Damn en hidsigprop...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 01-12-03 16:26

Aslan wrote:

> http://www.stiften.dk/artikel:aid=140199

Jeg misunder sgu ikke forsvareren hans arbejde, prøv lige at
bortforklare sådan en.. "Nej, nej, det der er tale om er, at
slaget fra den 59-årige bragte bilen i slinger, hvorved den røg
indenom en hel stribe af biler, U-vendte og ved et uheld ramte den
59-årige halvvejs oppe på modsatte fortov. Min klient var blot en
skrækslagen og forvirret passager på turen. Det kan for øvrigt
ikke udelukkes at den 59-årige har forbindelser til Al-Queda!"

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 16:36

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Jeg misunder sgu ikke forsvareren hans arbejde,

For slet ikke at tale om hvad dommeren må lægge øre til.....

- Hvad er det, du siger?, spurgte dommeren den unge mand, der mumlede noget.
- Han siger, at der ikke er nogen, som tænker på, hvad der er sket med hans
bil, oversatte tolken.

/Mark.

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-03 16:58

> [...]
> skrækslagen og forvirret passager på turen. Det kan for øvrigt
> ikke udelukkes at den 59-årige har forbindelser til Al-Queda!"

Ja, amerikanere er ofte mistænkt for at have forbindelser til Al-Queda

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-12-03 16:34

> [...]
> forundring, at han aldrig har fået at vide, at man altid skal holde for
> fodgængere i og ved et fodgængerfelt (ikke lysreguleret). Rystende!

Jeg synes også, at det er rystende, at EkstraBladet skriver: To fodgængere
pløjet ned.