Køb af V70
Fra : Hansemand

Dato : 29-11-03 12:05

Hej NG.

Jeg er brændt varm på en Volvo V70 2.5 (T?) fra 1998, med næsten 250.000 km
på klokken. Den er opgivet til 193 HK. Er det så en turbo ?? (glemte at
spørge )
Er det standard ?? eller er den mon chippet ??

Den koster godtnok kr. 230.000,- men det er jo en dejlig vogn.

Hvad skal jeg passe på ??
Rust ?? eller er den galaniseret ??
Hvor mange km er der typisk i Volvo's 2.5 benzin motor ??

Andet ??

På forhånd tak for dit indspil.

Mvh hansemand

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 29-11-03 12:56

"Hansemand" <hansemand@hotsnail.dk> wrote in

> Jeg er brændt varm på en Volvo V70 2.5 (T?) fra 1998, med næsten
> 250.000 km på klokken. Den er opgivet til 193 HK. Er det så en turbo
> ?? (glemte at spørge )

Efter at have brændt fingrene for næsten 50.000 kr på en Ford Mondeo med
tilsvarende km-tal vil jeg anbefale dig at købe den et sted med garanti.

Diverse tests kan ikke sikre dig mod dyre fejl i stil med opslidt
automatgear, utæt toppakning og lignende "5-ciffre" fejl.

Mvh. NKJensen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-11-03 13:11

On 29 Nov 2003 11:56:07 GMT, Niels Kristian Jensen <news2000@e-box.dk>
wrote:

> [...]

Jep - lavtryksturbo

>Er det standard ?? eller er den mon chippet ??

Det er standard - knaldhamrende god kombination af kubik og turbo, IMO
Bilen er jo en 2.5, hvilket T5'erne IKKE er...

>Hvor mange km er der typisk i Volvo's 2.5 benzin motor ??

Der er mange km i en Volvo, hvis du holder den med service og olie. De
nævnte 250.000 km er ikke noget problem, men den skal have
dokumentation for eftersyn/vedligeholdet!

Andres erfaringer:
www.carsurvey.org/manufacturer_Volvo.html

>Efter at have brændt fingrene for næsten 50.000 kr på en Ford Mondeo

Du kan SLET SLET ikke sammenligne en Mondeo og en V70 !

/M

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-03 13:07

> [...]
> spørge )
> Er det standard ?? eller er den mon chippet ??

Det er en lavtryksturbo som standard har 193 hk.

> Den koster godtnok kr. 230.000,- men det er jo en dejlig vogn.

Det lyder rimeligt, er det hos en forhandler eller privat?
Det er en fordel at købe hos en forhandler, så har man garanti mod fejl og
mangler på bilen.

> Hvad skal jeg passe på ??
> Rust ?? eller er den galaniseret ??

Rust er typisk ikke et problem, de er galvaniserede.

> Hvor mange km er der typisk i Volvo's 2.5 benzin motor ??

Min 1996 850 turbo har gået 257.000 km og kører stadig fint.

> Andet ??

Når en bil har kørt så langt, så er det en fordel med et udfyldt
servicehæfte. Det havde min og så ringede jeg bare til værkstedet og
tjekkede bilen med dem. De var meget behjælpsomme med at fortælle hvad der
var lavet ved den og i hvilken stand den var.
Alternativt kan man jo få en FDM test.

Niels

Fra : ENN

Dato : 29-11-03 13:54

"Hansemand" <hansemand@hotsnail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg passe på ??
> Rust ?? eller er den galaniseret ??
> Hvor mange km er der typisk i Volvo's 2.5 benzin motor ??

Rust er ikke et problem på V70 og motorene holder meget længere end 250.000
km hvis de er passet.
Det svageste er gearkasserne som opgiver før motorene - men check
servicehæftet og prøv at køre bilen ud i gearene og hør efter synkromesch
skader (at gearkassen børster tænder) gør den ikke det er den ok.

Har serviceret 850/S/V70 modeller med over 450.000 km og de fejlede intet -
bilen er rigtigt godt bygget og af høj kvalitet - dog er den lidt dyr i
Benzin - regn med 10 km/l i snit

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 29-11-03 16:03

ENN wrote:

> [...]

Fin bil - men reservedelene er dyre.

Fremragende rustbeskyttelse og generelt en bil af meget høj kvalitet.

Gearkasserne var primært et problem på de første årgange, hvorfor det
konkrete eksemplar fra 1998 nok ikke er ramt på dét punkt.

Brændstofforbruget er højt - regn IKKE med 10 km/ltr, hvis du kører bare en
lille smule friskt.

--
Jan W Nielsen

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 19:59

> generelt en bil af meget høj kvalitet.

Helt enig!

> Brændstofforbruget er højt - regn IKKE med 10 km/ltr, hvis du kører
> bare en lille smule friskt.

Har du erfaringer? ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 20:52

> Hvad skal jeg passe på ??
> Rust ?? eller er den galaniseret ??
> Hvor mange km er der typisk i Volvo's 2.5 benzin motor ??
>
> Andet ??

......og selv om det er en lovprist volvo så regn alligevel med at en bil der
har kørt 250.000 Km vil have/få adskillige sliddele som skal skiftes. Kan
ikke i min vildeste fantasi forestille mig at ophæng, hjullejre og meget
andet, har det som var de nye.
Bevares 250.000 Km er ikke noget problem men vedligeholdelsesfrit er det
heller ikke

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Niels Bengaard

Dato : 29-11-03 21:16

> [...]
> andet, har det som var de nye.
> Bevares 250.000 Km er ikke noget problem men vedligeholdelsesfrit er det

Hvis bilen har fuld service, så er mange af disse ting løbende skiftet.

Niels

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-03 21:24

> der
Kan

> Hvis bilen har fuld service, så er mange af disse ting løbende skiftet.

jeg tror det er underordnet om den har fuld service eller ej, man kan høre
mærke det med det samme hvis der er noget galt. Men ellers har du ret, man
skifter da delene når man opdager at de er opslidte.
En nææsten opslidt gearkasse kan man ikke altid se før købet men hvor gode
volvos kasser er, skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Allan Møller

Dato : 30-11-03 01:21

> Jeg er brændt varm på en Volvo V70 2.5 (T?) fra 1998, med næsten 250.000
km

Kan ikke lade være : http://makeashorterlink.com/?E61E23BA6

Godt nok ikke turbo men automatgear.

Mvh. Allan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 01-12-03 08:45

"Allan Møller" <allan@anllanm.dk> skrev i en meddelelse
> Kan ikke lade være : http://makeashorterlink.com/?E61E23BA6
>
> Godt nok ikke turbo men automatgear.

Svenskersvin...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 17:00

Nu køre jeg -Taxa i Kolding og der har vi 2 styks Volvo V70 2,5
Kan sige at de har/tilbringer mindre tid på værksted som mercedeserne
Og vognmanden der har dem køber V70 igen når de er frikørt

Ikke mange biler holder til taxa, Nu køre jeg selv passat (får heldigvis
snart mercer E270) og passaten holder IKKE til taxa bla er der blevet
skiftet automat kasse på min 2 gange (230Kkm) Bærearme i begge sider
skiftet 5-6 gange

Erik Andersen AKA Elbarto

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 17:03

On Mon, 1 Dec 2003 17:00:18 +0100, "Elbarto Simsoniac"
<ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>passaten holder IKKE til taxa - bla er der blevet skiftet automat-
>kasse på min 2 gange (230Kkm), bærearme i begge sider
>skiftet 5-6 gange

Endelig een, der har noget erfaring at høste af.
Jeg har jo nævnt ovennævnte flere gange!

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 17:13

DJ Bobo wrote:
:: Endelig een, der har noget erfaring at høste af.
:: Jeg har jo nævnt ovennævnte flere gange!

Vis tråden til Jan W. )

M.v.h.

Fra : Fly Christensen

Dato : 01-12-03 17:25

On Mon, 1 Dec 2003 17:13:06 +0100, "Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk>
wrote:

>DJ Bobo wrote:
>:: Endelig een, der har noget erfaring at høste af.
>:: Jeg har jo nævnt ovennævnte flere gange!
>
>Vis tråden til Jan W. )

FUSK! Du var hurtigst!

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 17:32

On Mon, 01 Dec 2003 16:24:35 GMT, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net>
wrote:

>FUSK! Du var hurtigst!

He, he - Jan W har nok en forklaring på noget, relaterende til en
svesnk undersøgelse... :)

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 01-12-03 17:36

DJ Bobo wrote:
:::: Vis tråden til Jan W. )
::
::: FUSK! Du var hurtigst!
::
:: He, he - Jan W har nok en forklaring på noget, relaterende til en
:: svesnk undersøgelse... :)

*ROFL*

M.v.h.

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-03 18:30

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> :: He, he - Jan W har nok en forklaring på noget, relaterende til en
> :: svesnk undersøgelse... :)
>
> *ROFL*

Nu skal du ikke komme for godt i gang.....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Weis

Dato : 01-12-03 18:13

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> He, he - Jan W har nok en forklaring på noget, relaterende til en
> svesnk undersøgelse... :)

Den er nok ikke seriøs

mvh
Peter

Fra : Troels Pedersen

Dato : 01-12-03 17:33

DJ Bobo wrote:

> Endelig een, der har noget erfaring at høste af.
> Jeg har jo nævnt ovennævnte flere gange!

Er det et generelt problem på Passaten at den skal have skiftet bærearme?
Svigerfar har nemlig fået skiftet hans 2 gange på 100 kkm. Hos VW siger de
at det er en sjældenhed!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 18:27

Henrik B. wrote:

> [...]

Som du ved har jeg aldrig tillagt enkeltpersoners erfaringer ret stor
statistisk
troværdighed. Ikke fordi jeg ikke tror, den pågældende person taler sandt -
men fordi en person ikke er repræsentativ. Jeg kan på tilsvarende måde
fortælle om folk, der fortæller, at MErcedes ikke længere dur til noget - og
at VW er det eneste sagliggørende. Vi skal altså lave "undersøgelse" på den
rigtige måde, og det forudsætter et vist kvantitativt grundlag.

> Vis tråden til Jan W. )

Hvorfor?

Jeg tror ikke Passat er verdens absolut bedste bil - jeg stiller bare
spørgsmålstegn ved den gamle sang om, at "en Mazda er bedre end en VW,
selvom den sidste er 100.000 kroner dyrere".

Hvis man siger det - og IKKE samtidig tilføjer nogle flere detaljer som for
eksempel HVILKE ting, man mener er bedre, mener jeg ikke det er synderliugt
genemtænkt.

VW og Audi overgår på en række vigtige punkter LANGT en Mazda - dette
dokumenterbart.

--
Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 19:54

On Mon, 1 Dec 2003 18:27:07 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Som du ved har jeg aldrig tillagt enkeltpersoners erfaringer ret stor
>statistisk troværdighed. Ikke fordi jeg ikke tror, den pågældende person taler sandt -
>men fordi en person ikke er repræsentativ.

Kig i www.mandagsbiler.dk - dér står nævnt tilsvarende udskiftninger
så glem alt om den med enkeltpersoner.

>Jeg kan på tilsvarende måde fortælle om folk, der fortæller, at MErcedes
>ikke længere dur til noget - og at VW er det eneste sagliggørende.

Link?

>Vi skal altså lave "undersøgelse" på den rigtige måde, og det
>forudsætter et vist kvantitativt grundlag.

Den rigtige måde kan vel stort set ikke findes bedre end hos de
personer, der bruger bilen til hverdag...

> [...]

>genemtænkt.
>VW og Audi overgår på en række vigtige punkter LANGT en Mazda - dette

Man skal da vel for fa'n også ha' lidt for de +100.000 kr ekstra...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 20:02

DJ Bobo wrote:

> Kig i www.mandagsbiler.dk - dér står nævnt tilsvarende udskiftninger
> så glem alt om den med enkeltpersoner.

Jeg ved godt, modellen har problemer med de forreste bærearme. Tilsvarende
har nogle haft problemer med stellet i førersædet.

> Link?

Det er taxa-chaufførere, som jeg har kørt med. De har sagt: "Der er sgu også
problemer med MB, så VW´en er ikke ringere." Det ved jeg nu ikke helt, om
jeg tror på - men det er bare for at sige, at der "siges meget"

> Den rigtige måde kan vel stort set ikke findes bedre end hos de
> personer, der bruger bilen til hverdag...

Nej, men så skal der spørges et repræsentativt udsnit.

> Man skal da vel for fa'n også ha' lidt for de +100.000 kr ekstra...

Selvfølgelig - om man får nok, skal jeg ikke kunne sige.

--
Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 20:07

On Mon, 1 Dec 2003 20:01:56 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>Jeg ved godt, modellen har problemer med de forreste bærearme.
>Tilsvarende har nogle haft problemer med stellet i førersædet.

Så slæk lidt på roserne - bare en anelse :)

>Det er taxa-chaufførere, som jeg har kørt med. De har sagt: "Der er sgu også
>problemer med MB, så VW´en er ikke ringere." Det ved jeg nu ikke helt, om
>jeg tror på - men det er bare for at sige, at der "siges meget"

Hér har vi altså en chauffør, der har en erfaring, han står ved.
Dén passer med andre tilsvarende erfaringer, hvorfor der er/må være
noget om snakken, IMO

>Selvfølgelig - om man får nok, skal jeg ikke kunne sige.

:)

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 21:23

DJ Bobo wrote:

> Så slæk lidt på roserne - bare en anelse :)

Nu ved du personligt, at jeg ser en stjerne i mange af VAGs biler - men har
jeg da virkelig i dénne tråd givet udtryk for, at det bare er verdens bedste
bil..?

Det har i hvert fald ikke været meningen.

--
Jan W Nielsen

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 21:26

On Mon, 1 Dec 2003 21:22:49 +0100, "Jan W Nielsen"

ROFL

/Mogens

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 22:24

"DJ Bobo" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> ROFL

Nu snakken alligevel er omkring VW, har jeg et lille indspark i denne
diskussion.

Jeg stod idag og kiggede lidt på en V10 TDI som stod og gik i tomgang.
Hvilken fryd for øret.
Der kom en frygtelig masse hvid damp ud af de 2 ovale udstødningsrør. Om der
var problemer med vognen eller det kun var kondens, ved jeg ikke. Der tager
jo lidt tid at få den motor varmet op. Det mystiske ved det var, at der
lugtede fælt og kvælende af noget sødt omkring bilen, lidt ligesom som
kølervæske der dampede ud af udstødningen. Det kan vel ikke være en utæt
toppakning eller noget galt med topstykket..........?

Hvordan lugter en dieselvogn med en halvkold katalysator, ved i om det også
er sådan en sødelig kølervæske dunst?? Jeg håber det for ejeren.

/Mark.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 22:24

> Hvordan lugter en dieselvogn med en halvkold katalysator, ved i om
> det også er sådan en sødelig kølervæske dunst?? Jeg håber det for
> ejeren.

Der har sikkert intet været galt. Det kunne ikke være
undervognsbehandling - min den lugter lidt lige for tiden... af Dinitrol.

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 22:31

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der har sikkert intet været galt.

Nej, nok ikke. Men al den damp i 2 tykke søjler bagud af udstødningsrørene.

> Det kunne ikke være undervognsbehandling - min den lugter lidt lige for
tiden... af Dinitrol.

Nej, lugten var slet ikke i den boldgade. Det lugtede som når de motor koger
over og man efterfylder med kølervæske.........Ja, ja. Det ved jeg godt man
ikke må på en varm motor........Men jeg har prøvet det på en.....firmavogn.

/Mark.

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 22:35

> Nej, nok ikke. Men al den damp i 2 tykke søjler bagud af
> udstødningsrørene.

Er du klar over hvor store de er? Se en gange på Porsche Cayenne...
udstødningssystemet er jo gigantisk! :)

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 22:42

"Thomas Krath" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er du klar over hvor store de er? Se en gange på Porsche Cayenne...
> udstødningssystemet er jo gigantisk! :)

Lidt som en lastbil, men jeg håber ikke der er problemer med denne.
Den VW-lastbil står på ønskeseddelen, såfremt der kan blive råd

/Mark.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 23:01

Mark Sandberg wrote:

> Hvordan lugter en dieselvogn med en halvkold katalysator, ved i om
> det også er sådan en sødelig kølervæske dunst?? Jeg håber det for
> ejeren.

Den lugter netop som du beskriver det - sødt og ulækkert - og lidt af klor.

Slet ikke som gamle diesler...

--
Jan W Nielsen

Fra : Mark Sandberg

Dato : 01-12-03 23:08

> - sødt og ulækkert - og lidt af klor.

Præcis, blev bare lidt urolig.........

/Mark.

Fra : Peter G C

Dato : 01-12-03 21:44

[klip]

> Det har i hvert fald ikke været meningen.

Der gik næsten "Henrik B" i din argumentation

/Peter

--
http://www.grauslund

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 22:23

Peter G C wrote:

> Der gik næsten "Henrik B" i din argumentation

Jeg giver mig sgu ikke så let - det værste er, at de HAR lært, at jeg har
svært ved at være ligeglad..

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 23:00

"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev :

>Nu ved du personligt, at jeg ser en stjerne i mange af VAGs biler - men har
>jeg da virkelig i dénne tråd givet udtryk for, at det bare er verdens bedste
>bil..?

Kort sagt : Ja - dine udtalelser virker lidt farvede ;)

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 23:03

On Mon, 01 Dec 2003 23:00:16 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Kort sagt : Ja - dine udtalelser virker lidt farvede ;)

Hvis BT Biler manglede en stjernesælger til VAG-afdelingen, havde Jan
W muligheder, IMO...

/Mogens

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 23:04

> Hvis BT Biler manglede en stjernesælger til VAG-afdelingen, havde Jan
> W muligheder, IMO...

LOOOOOL! Det siger sgu alt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 23:06

DJ Bobo <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Hvis BT Biler manglede en stjernesælger til VAG-afdelingen, havde Jan
>W muligheder, IMO...

Du vil ikke vide hvad jeg troede ;)

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 23:08

On Mon, 01 Dec 2003 23:05:41 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Du vil ikke vide hvad jeg troede ;)

At "han" havde et "søndagsjob" til de lange aftner
langt fra hjemmet?

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 23:13

>At "han" havde et "søndagsjob" til de lange aftner
>langt fra hjemmet?

Meget tæt på .........

<Griner..dukker sig og løber meget, meget stærkt!>

Fra : DJ Bobo

Dato : 01-12-03 23:15

On Mon, 01 Dec 2003 23:13:26 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Meget tæt på .........
><Griner..dukker sig og løber meget, meget stærkt!>

ROFL

Nu må vi vist hellere bede om "godt vejr" igen...

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 01-12-03 23:17

DJ Bobo wrote:

> Nu må vi vist hellere bede om "godt vejr" igen...

Intet problem - jeg morer mig lige så meget som I gør...

Thomas har også lige drillet mig pr Messenger..

--
Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 23:18

DJ Bobo <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nu må vi vist hellere bede om "godt vejr" igen...

Åehh - han kan da tåle mosten .... sådan som snakken om der dersens
bilmærke løber, er mundtøjet mindst smurt med "det unævnelige"

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 02-12-03 17:17

> [...]
> problemer med MB, så VW´en er ikke ringere." Det ved jeg nu ikke helt, om
> jeg tror på - men det er bare for at sige, at der "siges meget"

Hov Hov Mercer holder noget bedere som en Passat det er 100%
Vi har ved min vognmand(dame) 2 passater ( så længe det vare) og en mercer
(E270 CDI)
Passateren har hverisær været dobbelt så mange dage på værksted som
Merceren Og aldersforskellen på de 3 biler er så lidt som 4 mdr. og det er
de samme chaufføre der har kørt de 3 biler Vi rotere mellem dem (en uge på
hver bil )

Klart jeg foretrækker Merceren og det er sku ikke kun fordi den har en
stjerne.
Nu er det sådan at jeg har dårlig ryg og jeg sidder NOGET bedere i Merceren

Erik Elbarto
"Taxi chaufut ved Krone Taxa i Kolding"

Fra : Troels Pedersen

Dato : 01-12-03 17:32

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 01-12-03 18:26

"> DJ Bobo wrote:

> [...]
> Svigerfar har nemlig fået skiftet hans 2 gange på 100 kkm. Hos VW siger de

Wel for 1½ mdr. siden knækkede den i højer side (ubehageligt) og fik den
skiftet igen i fredags (læs max 5K KM ) dette var dog en fejl i selve
bærearmen (ingen fedt)
Idag har den så fået skiftet i venstre side oss + lidt andre ting i
styrtøjet.
Og kan ikke tro at det er en sjældenhed for vores anden passat har det
lige så dan .. Den skal på værkstyed torsdag for at få lavet det samme

Glæder mig voldsomt til den nye mercer

Erik Elbarto

Fra : Troels Pedersen

Dato : 01-12-03 18:52

Elbarto Simsoniac wrote:
> [...]
> Og kan ikke tro at det er en sjældenhed for vores anden passat har
> det lige så dan .. Den skal på værkstyed torsdag for at få lavet det

Det er da rart at høre at han så ikke er den eneste med det problem. VW
burde da stille en form for kullance-erstatning til de vogne der er over
garantiperioden, hvis det er et udbredt problem.

> Glæder mig voldsomt til den nye mercer

Det forstås, jeg ville nu også hellere køre mercer

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 01-12-03 20:03

> Det forstås, jeg ville nu også hellere køre mercer
>

> MVH Troels
> Ford Sierra 2.0i DOHC

Hey - du kører Sierra så er der sgutte noget at komme efter! ;)

MVH Thomas
Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition

Fra : Troels Pedersen

Dato : 02-12-03 09:36

Thomas Krath wrote:
> Hey - du kører Sierra så er der sgutte noget at komme efter! ;)

Deri har du ret! Men skulle jeg køre hyrevogn ville jeg vælge merceren!

> MVH Thomas
> Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition

Det der Cosworth... Er det noget værd?

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Thomas Krath

Dato : 04-12-03 21:59

> Det der Cosworth... Er det noget værd?

Jeg tror det ikke... ;)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 18:55

"Troels Pedersen" <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> skrev :

>Hos VW siger de
>at det er en sjældenhed!

Så taler de (som sædvane) mod bedre vidende - en bekendt har nu for
tredie gang fået skiftet de forb@£$@$ bærearme.....

og kun kørt 180.ooo

Hans Passat, kunne iøvrigt heller ikke bremse om vinteren, hvilket
kostede en bule i værkførers bil (hehe.....)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-12-03 19:18

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Så taler de (som sædvane) mod bedre vidende - en bekendt har nu for
> tredie gang fået skiftet de forb@£$@$ bærearme.....

Man kan vel nøjes med bøsningerne?

> og kun kørt 180.ooo

Escortens bærearmsbøsninger holder vist kun ca. 60.000km. Til gengæld koster de
kun 70,- pr. stk og kan relativt nemt skiftes :)

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:39

Kim Voss Schrader <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev :

>Man kan vel nøjes med bøsningerne?

Ikke iflg VW - at få nye på, og hold op det er svært at overbevise dem
(VW) om at det bliver på deres regning.

>Escortens bærearmsbøsninger holder vist kun ca. 60.000km. Til gengæld koster de
>kun 70,- pr. stk og kan relativt nemt skiftes :)

Alt er jo relativt ;)

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-12-03 20:40

Hej!

jan@stevns.net wrote:

> Ikke iflg VW - at få nye på, og hold op det er svært at overbevise dem
> (VW) om at det bliver på deres regning.

Surt show :(

> Alt er jo relativt ;)

Jeps. Jeg brugte ordet 'relativt' fordi det sikkert (har dog ikke prøvet -
endnu) er nemt at skifte bøsningerne når man har adgang til værkstedsfaciliteter
(lift, presse, trykluft osv.).

Fra : Troels Pedersen

Dato : 01-12-03 19:44

jan@stevns.net wrote:

> Så taler de (som sædvane) mod bedre vidende - en bekendt har nu for
> tredie gang fået skiftet de forb@£$@$ bærearme.....
>
> og kun kørt 180.ooo

Godt man ikke har råd til sådan en spand Mine bærearmsbøsninger blev da
først skiftet ved 200.000 km.
I øvrigt kigger svigerfar grundigt efter 307 SW i den store diesel udgave,
den kører dælemen godt i forhold til hans passat TDI!

> Hans Passat, kunne iøvrigt heller ikke bremse om vinteren, hvilket
> kostede en bule i værkførers bil (hehe.....)

Så kan de lære det!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : jan@stevns.net

Dato : 01-12-03 19:51

>Så kan de lære det!

Jep

Q: Og nu kan den bremse ?

A: Ja, alt er iorden

Q: << kabummmmm.wav >> ..... "åbenbart ikke"

Fra : Troels Pedersen

Dato : 02-12-03 09:37

jan@stevns.net wrote:
> Jep
>
> Q: Og nu kan den bremse ?
>
> A: Ja, alt er iorden
>
> Q: << kabummmmm.wav >> ..... "åbenbart ikke"

Man må håbe han en anden gang lige tjekker efter inden han udtaler sig!

--
MVH Troels
Ford Sierra 2.0i DOHC

Fra : Henrik Steffensen

Dato : 02-12-03 09:30

"Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message
> [...]
> snart mercer E270) og passaten holder IKKE til taxa bla er der blevet
> skiftet automat kasse på min 2 gange (230Kkm) Bærearme i begge sider

Hvad med BMW og Audi? Der kører ikke mange af dem, men er det på grund af
for ringe kvalitet?

Fra : Solvang

Dato : 02-12-03 11:01

"Henrik Steffensen" <hst@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message

Kender 2 Passater som er med 4motion(2,5tdi) og er frikørt, de har IKKE haft
disse problemer.
Hvilken model skriver du om?? Hvis man har stelnr kan alt dette checkes på
VW..

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 02-12-03 17:25

> [...]
>
> "Elbarto Simsoniac" <ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote in message

> Hvad med BMW og Audi? Der kører ikke mange af dem, men er det på grund af

BMWen der skal man helt op i min 5er serien for den er stor nok til at
kunne godkendes.
Audien er der da nogen stykker af Bla. to her i Kolding, Men de er hvist
for dyre også får de for lidt for dem når de er frikørt .. De koster jo
næsten det samme som en Mercer.

Erik Elbarto

Fra : Henrik B.

Dato : 03-12-03 15:45

Elbarto Simsoniac wrote:
::: Hvad med BMW og Audi? Der kører ikke mange af dem, men er det på
::: grund af for ringe kvalitet?
:::
::
:: BMWen der skal man helt op i min 5er serien for den er stor nok til
:: at kunne godkendes.

Der kører en 1,5 år gammel BMW 3-serie i Fredericia....

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 15:51

On Wed, 3 Dec 2003 15:45:14 +0100, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Der kører en 1,5 år gammel BMW 3-serie i Fredericia....

Og en 320/330d Touring (st. car) hér...
(ingen skilt på bagklappen, men man kan jo høre, det er en diesel)

/Mogens

Fra : Elbarto Simsoniac

Dato : 03-12-03 18:21

> Og en 320/330d Touring (st. car) hér...
> (ingen skilt på bagklappen, men man kan jo høre, det er en diesel)
>

> /Mogens

Kan jeg nu ikke få til at passe for den er ikke stor nok inden i til at
kunne godkendes som taxa
Har iøvrigt helleraldrig set den bimmer i Fredericia (bor i Kolding)

Erik ELbarto

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 03-12-03 18:29

On Wed, 3 Dec 2003 18:21:12 +0100, "Elbarto Simsoniac"
<ElbartoFJERNDETTE@mail.dk> wrote:

>Kan jeg nu ikke få til at passe

Så du tror altså, at jég lyver!

> for den er ikke stor nok inden i til at kunne godkendes som taxa
>Har iøvrigt helleraldrig set den bimmer i Fredericia (bor i Kolding)

En MB 190 var jo i 1. omgang heller ikke stor nok til taxa, indtil de
fandt på at udstyre taxamodellerne med nye dørbeklædninger, der
vælvede indad. Måske BMW har gjort samme tanke.....

/Mogens

Fra : Peter J

Dato : 04-12-03 17:45

"Mogens Knudsen" < skrev

> En MB 190 var jo i 1. omgang heller ikke stor nok til taxa, indtil de
> fandt på at udstyre taxamodellerne med nye dørbeklædninger, der
> vælvede indad. Måske BMW har gjort samme tanke.....

Deeeeeet tror jeg nu ikke..... Mig bekendt er 3-serien lige nøjagtig bred
nok til at kunne opfylde mindstemålet... Jeg kørte for nogle år siden for en
vognmand der havde en 325 Tds med manuelt gear.... Og den var så vidt jeg
kunne se helt intakt - Og pænt kvik.... 143 turbodiesel-heste var osse sjove
midt i 90'erne.....

> /Mogens

VenHils
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 17:56

On Thu, 4 Dec 2003 17:45:21 +0100, "Peter J" <peju1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>vognmand der havde en 325 Tds med manuelt gear.... Og den var så vidt jeg

Perfekt - hérmed har vi beviset, Henrik og jeg skulle bruge

>Og pænt kvik.... 143 turbodiesel-heste var osse sjove midt i 90'erne.....

Det er det stadig
Hvad var jeres gennemsnitlige brændselsøkonomi? (km/l)

/Mogens

Fra : Peter J

Dato : 04-12-03 18:11

> Perfekt - hérmed har vi beviset, Henrik og jeg skulle bruge

Man gør kuns sit bedste.... c",)

> Det er det stadig
> Hvad var jeres gennemsnitlige brændselsøkonomi? (km/l)

Ved det faktisk ikke præcist - Jeg kørte i vognmandens anden bil (Volvo 940
TurboD imp. fra Tyskland... er set pænere ) - Men den faste natmand gav
den temmelig mange prygl (20.000 på et sæt klodser) - Men mon ikke den gik
mellem 10 og 12 pr. liter. I øvrigt meget normalt for dieselhyrebiler i
Aalborg nærmest ligegyldigt hvilket mærke det var dengang.. I dag er det jo
noget anderledes. Caravellen jeg afleverer i morgen ligger på knap 11 i
snit, og den vejer immervæk godt 2 tons incl. lift osv - Vognmandens lille
bil, en Passat TDI 130 aut. ligger vist på den pæne side af 13 på literen
svjv.

> /Mogens

VenHils
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 18:12

On Thu, 4 Dec 2003 18:10:43 +0100, "Peter J" <peju1@yahoo.com> wrote:

>Ved det faktisk ikke præcist - Men mon ikke den gik mellem 10 og 12 pr. liter.

Okay - nok overvejende bykørsel?
525 TDS skulle jvf. Bilrevyen gå over 14 km/l...

/Mogens

Fra : bme

Dato : 03-12-03 21:41

> Kan jeg nu ikke få til at passe for den er ikke stor nok inden i til at
> kunne godkendes som taxa
> Har iøvrigt helleraldrig set den bimmer i Fredericia (bor i Kolding)

Der kører nu også en 320/330d st.car i hjørring, så den må da kunne
godkendes?

/bo

Fra : Henrik B.

Dato : 04-12-03 01:58

Elbarto Simsoniac wrote:
:: Kan jeg nu ikke få til at passe for den er ikke stor nok inden i
:: til at kunne godkendes som taxa
:: Har iøvrigt helleraldrig set den bimmer i Fredericia (bor i Kolding)

Ikke desto mindre har Bilmagasinet haft en artikel om bilen, med billeder og
det hele! Det er en kvinde der har den.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 07:46

On Thu, 4 Dec 2003 01:58:07 +0100, "Henrik B."
> [...]

>:: Kan jeg nu ikke få til at passe

>Ikke desto mindre har Bilmagasinet haft en artikel om bilen, med billeder og

Det err sgu lige før, at man nogle gange skal komme med et fototeknisk
bevis herinde for at overbevise folk

/Mogens

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 08:57

Mogens Knudsen wrote:

> Det err sgu lige før, at man nogle gange skal komme med et fototeknisk
> bevis herinde for at overbevise folk

HØRT.....!!!!!!

--
Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 04-12-03 10:48

On Thu, 4 Dec 2003 08:57:15 +0100, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

>HØRT.....!!!!!!

Jamen, så lad da se de fotos, af en Passat med 250.000 km på klokken og
dens nussede sæder.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 04-12-03 11:23

Fly Christensen wrote:

> Jamen, så lad da se de fotos, af en Passat med 250.000 km på klokken
> og dens nussede sæder.

*LOL*

--
Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 11:40

On Thu, 4 Dec 2003 11:23:28 +0100, "Jan W Nielsen"

Hvilken årgang? - www.bilbasen.dk/biler/forhandlere -

/Mogens

Fra : Peter J

Dato : 04-12-03 17:41

"Elbarto skrev

> Kan jeg nu ikke få til at passe for den er ikke stor nok inden i til at
> kunne godkendes som taxa
> Har iøvrigt helleraldrig set den bimmer i Fredericia (bor i Kolding)
>
> Erik ELbarto

Den er nu god nok... Her i Aalborg har der været adskillige BMW 3-serie som
hyrevogne de senere år. Pt. er der ingen, men den er osse lige lille nok
IMO.
Men på den anden side er den større indvendig en de gamle MB 190'ere - Der
skiftede man dørbeklædningerne i bagdøren ud med noget der mindede om pap
for at få bredden med..... Eller de første Opel Vectra : 2 galopskruer i
hver dørbeklædning bagi, og så var den i vinkel......

VenHils
Peter (Som bytter Caravellen (27 mdr./349 kkm) ud i løbet af i morgen med en
Trans(k)it TDCi...)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 17:59

On Thu, 4 Dec 2003 17:40:37 +0100, "Peter J" <peju1@yahoo.com> wrote:

>Peter (Som bytter Caravellen (27 mdr./349 kkm) ud i løbet af i morgen med en
>Trans(k)it TDCi...)

Næppe kørt selv

Hvorfor fa'n har I ikke regnskabsåret skubbet een måned?
Det er da umiddelbart dybt go'nat at handle bil i december, set ud fra
et bilmæssigt synspunkt (selvfølgelig ikke ud fra et regnskabsmæssigt
synspunkt).

/Mogens

Fra : Peter J

Dato : 04-12-03 18:14

> Næppe kørt selv

Narj.... Vi _har_ da været 2 om det........

> [...]
> synspunkt).

> Bilen blev bestilt i august og er først landet for 14 dage siden. Og de 14
dage er brugt på liftmand, taxametermand og ventetid på syn... Men nu skal
den dælme ud og skynde sig at tjene noget... )
Og uden at kende de nærmere omstændigheder vil Mester svært gerne ha' den på
gaden inden nytår...

> /Mogens

VenHils
Peter

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-12-03 18:17

On Thu, 4 Dec 2003 18:14:05 +0100, "Peter J" <peju1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>den dælme ud og skynde sig at tjene noget... )
>Og uden at kende de nærmere omstændigheder vil Mester svært gerne ha' den på

Jow, jow - han tænker jo på de 25% afskrivning....
Men bilen er uanset 2004-model en 2003, når den skal sælges. Sikkert
ikke umiddelbart noget problem for jer, men fremover...
(sikkert solgt på forhånd?)

/Mogens

Fra : Peter J

Dato : 05-12-03 21:29

"Mogens Knudsen" >

> Jow, jow - han tænker jo på de 25% afskrivning....
> Men bilen er uanset 2004-model en 2003, når den skal sælges. Sikkert
> ikke umiddelbart noget problem for jer, men fremover...
> (sikkert solgt på forhånd?)

Mnjaej...... Muligvis - Der har været en enkelt interesseret, som havde en
ældre Transit, der var en tur hos pladesmeden for at få lavet lidt bund
) - Han har (af gode grunde) ikke set vores endnu, men vil gerne se, når
den er på gaden.
I øvrigt kom bilen på gaden her til aften. Jeg kørte kun ca. 5 km. fra
vognmanden og hen efter natkusken og hjem til mig selv, men må stadig sige
at jeg er lidt imponeret allerede. Med tanke på at maskinen kun er en
2-liters med 125 heste og 200 kilo sæder + ditto lift (Vejer altså på den
pæne side af 2 tons), ta'r den sgisme pænt fra..... Er spændt på hvordan den
opfører sig om et par måneder med 25 kkm på klokken... Tiden må vise.

> /Mogens

VenHils
Peter