MS Windows
briani 27239
administrator kode
Fra : Torben

Dato : 29-11-03 17:22

Hej

Jeg har skrevet tidligere omkring at jeg brændt min cpu og bundkort af. Nu
har jeg købt begge dele og fået det til at virke. Nu vil jeg reparere den xp
installation der ligger på hd'en. Nu får jeg imidlertid det problem at der
kræves en administrator kode for at kunne det, og det er jeg ret sikker på
jeg ikke har angivet, men jeg kan ikke bare trykke enter, og ej heller 4 *1
el. 4 * 0.

Nogen der har et forslag? Jeg vil nemlig gerne have lagt noget af den
eksisterende windows over på en a anden hd'er indtil jeg har fået oprettet
en ny.

mvh

Torben

Fra : Coach [4130]

Dato : 29-11-03 18:25

> [...]
>
> Nogen der har et forslag? Jeg vil nemlig gerne have lagt noget af den
> eksisterende windows over på en a anden hd'er indtil jeg har fået oprettet

Standardkoden som administrator for WinXP er "admin123" (uden anførselstegn)

Men kun hvis du ikke har angivet en kode under installationen af XP.

mvh
Bri@n

Fra : jan

Dato : 29-11-03 21:00

Hej
Har også mødt denne administrator kode
MEN
Hvilken kode drejer det sig om under install af xp. Er det cdkey eller er
det tallene i grundlæggende oplysninger for pc eller er det min logon navn

Fra : Edmund

Dato : 30-11-03 00:04

Torben skrev:

> [...]
> kunne det, og det er jeg ret sikker på jeg ikke har angivet, men jeg
> kan ikke bare trykke enter, og ej heller 4 *1 el. 4 * 0.

Er du sikker på at du vil reparere ved hjælp af genoprettelseskonsol?
Hvis du vil lave en reparations installation skal du ikke trykke på "R",
men vælge "installere XP" i installationsmenuen, så kommer du senere til
menupunkt hvor du kan vælge at reparere din installation.

Hvis det er genoprettelseskonsollen du vil ind i, så prøv at starte
installationen med disse startdisketter
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q310994

Det skulle vel ikke være XP home du har? måske OEM af en slags(hvilken)

--
Mvh Edmund