Problem med Acrobat
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 30-11-03 04:13

Win98SE
Acrobat ver. 5 (A)
Acrobat Reader ver. 6 (AR)

Selvom jeg har sat filassosiering af pdf-filer til AR, er det A der
benyttes når jeg åbner pdf-filer i en browser.
Jeg vil gerne have at det er AR, der bruges til pdf-filer i en
browser.
Er der nogen der ved hvor browsere finder information om hvilket
program de skal benytte til pdf-filer.
Det er ikke kun i MSIE, også Opera, MozillaFirebird og Netscape bruger
A selvom assosiationen er til AR.
(Mozilla ved overhovedet ikke hvad den skal stille op med en pdf-fil)

Detteher er et Acrobatproblem, da det er A der tiltvinger sig denne
opførsel, men et eller andet sted mellem A og den browser der
foretager kaldet ved aktivering af en pdf-fil må der være noget man
kan stille på.

mvh kmo

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 30-11-03 13:07

kristian mikael de freitas olesen <kmo@gbmail.invalid> posting:

>Er der nogen der ved hvor browsere finder information om hvilket
>program de skal benytte til pdf-filer.

I Opera: Måske kan du bruge indstillingerne under Filer /
Indstillinger / Filtyper: "application/pdf" -- rediger

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 30-11-03 17:37

On Sun, 30 Nov 2003 13:06:32 +0100, Christian Bohr-Halling
<nospam@direkte.org> wrote:

>I Opera: Måske kan du bruge indstillingerne under Filer /
>Indstillinger / Filtyper: "application/pdf" -- rediger
Tusind tak.
jeg tror du har ledt mig ind på sporet af noget rigtigt.
Selvom Acrobat tiltvinger sig assosiationen, kan man i Opera vælge at
bruge et andet program end det assosierede, så her har jeg valgt at
benytte Acrobat Reader.
Det der så ledte mig på sporet var at jeg også kunne vælge Acrobat som
plug-in.
Det er sikkert det, der er sket i de andre browsere, at Acrobat har
installeret sig som plug-in.
Hvordan redigerer jeg tilsvarende i
MSIE?
Netscape?