Miniaturebilleder (Thumbnails) Frontpage2~
Fra : Ole

Dato : 29-11-03 10:33

Hej

Jeg har oprettet nogle billeder på min side ved hjælp af den automatiske
miniaturebillede funktion (thumbnails) i frontppage2000

Det ser fint ud på hovedsiden med de små billeder.

Når man klikke på et af de små billeder, skifter man automatisk til side med
stort billede.

Mit spørgsmål er om jeg kan ændre baggrundsfarve på denne side, så
baggrundsfarven stemmer overens med resten af min hjemmeside. Det store
billede fylder nemlig ikke hele den ny åbnede side, og så er baggrunden
nemlig hvid.

Mvh.
Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 16:39

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev :

> [...]
>baggrundsfarven stemmer overens med resten af min hjemmeside. Det store
>billede fylder nemlig ikke hele den ny åbnede side, og så er baggrunden

Nej, den er ikke hvid, det er dit systems opsætning, der afgør,
hvilken farve det er (at hvid, så som regel er default, hvis man
ikke ændrer det, er en anden sag).

For at du kan bestemme baggrundsfarven, så er du nødt til at
ligge billedet ind på en side og sætte baggrundsfarven på denne
og så linke til siden i stedet for til billedet.
--
Knud

Fra : Ole

Dato : 29-11-03 16:59

> "Ole" <nomail@hotmail.com> skrev :
>
> Nej, den er ikke hvid, det er dit systems opsætning, der afgør,
> hvilken farve det er (at hvid, så som regel er default, hvis man
> ikke ændrer det, er en anden sag).

Jamen kan jeg så ikke bare ændre denne default til den baggrundsfarve jeg
ønsker, så jeg stadig kan bruge miniature funktionen?
Hvis det er muligt, hvor er det så man ændre denne default?

Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 29-11-03 17:07

"Ole" <nomail@hotmail.com> skrev :

>Jamen kan jeg så ikke bare ændre denne default til den baggrundsfarve jeg
>ønsker, så jeg stadig kan bruge miniature funktionen?

Øhh, det kan du jo godt, men så gælder det jo kun for din egen
computer og det vil have indflydelse på alt, hvad du ser på
computeren.

Bruger du f.eks. word, så vil et dokument få samme
baggrundsfarve.

Folk, der besøger din hjemmeside, vil stadig se det med deres
default farve og ikke den du ønsker.

>Hvis det er muligt, hvor er det så man ændre denne default?

Højreklik på et tomt sted på skrivebordet => Egenskaber =>
Udseende => Klik på vinduestekst.

--
Knud