Teknisk spørgsmål!
Fra : Dvdfreak

Dato : 29-11-03 14:55

Sidste gang vi fik installetet TDC adsl havde vi tekniker på som opsatte en stik med telefonstik for oven og kapstik forneden. For
at alle vores telefonstik i huset skulle virke.

Men kan det virke være meningen at vi skal ha' tekniker igen når vi skal ha Cybercity ADSL for at alle stikene i huset virker med
deres adsl, det er ovenikøbet en TDC tekniker som skal gøre det??

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-03 14:56

"Dvdfreak" <programmer(@)paradis.dk> wrote in message news:3fc8a527$0$9760$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
virker med
> deres adsl, det er ovenikøbet en TDC tekniker som skal gøre det??

nej, men Cybercity sender åbenbart tekniker på alle opgaverne.. Selvom manden ikke skal lave andet end at sætte udstyret
til kap-stikket. hvis adsl linien altså ikke oprettet på en seperart linie (hvilken den ikke gør, hvis du skriver du har
fastnettelefon)

Fra : Dvdfreak

Dato : 29-11-03 15:29

> [...]
> til kap-stikket. hvis adsl linien altså ikke oprettet på en seperart linie (hvilken den ikke gør, hvis du skriver du har

Jeg har fastnet!

Fra : Ivar Madsen

Dato : 29-11-03 21:31

Bjarke Hansen skrev i -dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> [...]
> adsl linien altså ikke oprettet på en seperart linie (hvilken den ikke
> gør, hvis du skriver du har fastnettelefon)

Hvad så hvis man har haft TDC ADSL, har nedlagt fastnettelefonen, og så har
en ikke brugt kobberlinie (webspeed pt) og så bestiller CC ADSL, skal der
så også en teknikker ud og sætte ADSLrouteren til stikket?

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-11-03 22:07

"Ivar Madsen" <spam.usenet.im@milli.dk> wrote in message news:3fc901ed$0$163$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvad så hvis man har haft TDC ADSL, har nedlagt fastnettelefonen, og så har
> en ikke brugt kobberlinie (webspeed pt) og så bestiller CC ADSL, skal der
> så også en teknikker ud og sætte ADSLrouteren til stikket?

Som debateret her i gruppen, sætter CC tekniker på allle installationer.uanset om det kunne gøres med en gør det selv
løsning.

Fra : No@spam.to.me

Dato : 01-12-03 10:44

hvis

> Som debateret her i gruppen, sætter CC tekniker på allle
installationer.uanset om det kunne gøres med en gør det selv
> løsning.

Jeg skiftede fra TDC til CC, for nogle måneder siden, og for det første, så
er det rigtigt nok med at der altid kommer en tekniker ud, (fra TDC til at
tilslutte CC's forbindelse!!), jeg fik at vide inde fra CC at det forlangte
TDC for at de kunne bruge deres linier.

Men da de satte min nye forbindelse op, brugte de ikke den samme indgang som
de havde brugt til TDC's forbindelse, men der imod en anden linie som er
separat fra min fastnetlinie, hvilke jo egentlig er en god ting, da man jo
så ikke for nogle problemer der, eller for den sags skyld skal have et
skillefilter op, og med CC's trådløse Modem/Router, er det jo også ligemeget
hvor i huset at forbindelsen kommer ind, da du altid kan komme på uden at
skulle trække en masse netledninger, det eneste der ikke følger med er det
trådløse netkort som du skal bruge til din PC'er, men okay, de er til at få
for under 300,- Kr., og mange forskellige former, enten som almindeligt
indstikskort med en lille antenne på, eller f.eks. som USB tilslutning,
hvilke jo er en god ting, hvis man f.eks. har brug for at eventuelt teste
andre maskiner, da det jpo kan gøres uden at skulle slukke maskinen, åbne
den og sætte netkort i, og derefter boote op igen, hvor du med USB-kortet
bare stikker det i maskinen of "Vupti" du har forbindelse.....

Men okay, der er også dårlige ting at sige om CC, f.eks. er deres
nyhedsgrupper meget dårligt opdateret, faktisk kun det som bliver oploadet
her i danmark, er helt på deres nyhedsserver, og samtidig er deres
retentionstid på mange af de "binaer" grupper helt nede på 16-18 timer, og
du må kun have 2 forbindelser til deres nyheds- og mail- server, og hvis du
bare nogle få gange for lavet 3 forbindelser, så bliver du smidt af deres
server i 2 timer....

håber at der var noget i blandt dette at du kunne bruge....

--
Mvh. Michael R.
"You know the world is going crazy when the best rapper is a white guy,