Nordea Netbank og Mozilla 1.5
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-11-03 23:13

Det er noget tid siden jeg sidst har benyttet netbank (Nordea), men
i modsætning til tidligere, vil det ikke virke med Mozilla 1.5
(Windows2000 DK).

Java-applet'en hænger når man prøver at komme til loginsiden, og
når man så før eller siden giver op og lukker browseren, får man en
programfejl:

   DDE Server Windows: mozilla.exe - Programfejl

   Instruktionen ved "0x00000000" refererede hukommelse ved
   "0x00000000". Hukommelsen kunne ikke "read".

Det virker fint med IE6. Jeg har prøvet at fjerne certifikatet og
lægge det ind igen - men det hjælper ikke.

Da det som nævnt er noget tid siden jeg sidst benytte Mozilla på
netbank, er der flere ting der er ændret i min egen konfiguration.
Der er bl.a. installeret tidligere versioner af Netscape (4 og 6),
Mozilla-udgaven er muligvis en anden (jeg kan ikke huske om jeg har
brugt 1.5 på netbanken, men jeg har i hvert fald tidligere brugt
1.4) - og endelig kan der være nogle plugins der ikke var til stede
før.

I første omgang vil jeg gerne høre om Nordeas Netbank virker for
andre med lignende konfigurationer. Dernæst vil det selvfølgelig
være rart hvis der er nogen der kan forklare hvorfor det ikke
virker her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Niels Kruse

Dato : 30-11-03 12:37

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> andre med lignende konfigurationer. Dernæst vil det selvfølgelig
> være rart hvis der er nogen der kan forklare hvorfor det ikke

Virker for mig, dog får jeg javakoden når jeg klikker på login så for at
komme vidre skal trykke på reload page, men så virker Nordeas Netbank.

Mozilla 1.5b
Java 2 Runtime Environment v1.4.2_02, kan hentes her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
hvis du ikke allerede har den.

--
mvh niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-11-03 13:34

Niels Kruse skrev:

> Virker for mig, dog får jeg javakoden når jeg klikker på login

Sådan har det været så længe jeg kan huske (nb: det du ser er
javascriptkode, ikke javakode). Det påkrævede reload er
irriterende, men ikke noget der forhindrer resten af netbanken i at
virke.

> Java 2 Runtime Environment v1.4.2_02, kan hentes her:
> http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
> hvis du ikke allerede har den.

Ellers tak - den har jeg.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 09-12-03 16:25

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Det er noget tid siden jeg sidst har benyttet netbank
> (Nordea), men i modsætning til tidligere, vil det ikke virke
> med Mozilla 1.5 (Windows2000 DK).

Jeg har nu opdaget hvad der skaber konflikten. Det er AdBlock (en
ellers glimrende reklamestopper) der åbenbart ikke kan lide
javaloginboksen. Jeg har skrevet om det til AdBlocks udviklere, men
indtil da kan man evt. slå udvidelsen fra når man skal bruge
netbanken.

Jeg hører gerne om der er tilsvarende problemer med AdBlock på
andre netbanker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen