Borris sogn Bølling herred
Fra : Arne Feldborg

Dato : 29-11-03 11:02

Er der en venlig sjæl her der har adgang til kirkebogen for Borris sogn
og som evt. vil lave et par opslag.?

Det drejer sig om Anne Cathrine Jacobsdatter herunder. Er hun gift
anden gang i Borris i perioden 1782 - 1787.? Og i så fald hvad står der
ellers om hende.?

Eller er der iøvrigt noget der kan bekræfte at hun tidligere har været
gift med Christen Thygesen Egeris i Nr. Vium.?

;Sønder Borris - 1787, Daller Bye [Dalager], 5;;;C1110, 6
230; Thomas Nielsen; 46; Gift, 1; Hosbonde / Ligeledes [bonde og
gaardbeboer]
231; Anne Jacobsdatter; 58; Gift, 2; Madmoder
232; Kiesten Christensdatter; 18; Ugift; Konens datter

;Sønder Borris - 1801, Dalagger Bye, 9;;;B8174, 10
280; Thomas Nielsen; 61; Gift, 1; Hosbond / Gaardbeboer
281; Anne Cathrine Jacobsdatter; 71; Gift, 2; Hans kone
282; Kiersten Christensdatter; 33; Ugift; Hendes datter

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Bodil Madsen

Dato : 29-11-03 23:13

Jeg kan ikke bekræfte at Anne Cathrine Jacobsdatter har været gift med med
Christen Thygesen Egeris i Nr. Vium. men jeg kan bekræfte at Xsten Egeriis
fik en datter som var født 3. oktober 1767. Hun blev døbt 7. oktober i Nr.
Vium kirke. Kilde: Nr. Vium kirkebog. Jeg fandt ikke Christen Thygesen død i
Nr. Vium.

med venlig hilsen
Bodil Madsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 30-11-03 05:30

"Bodil Madsen" <bodil@fjernmig.nyraad.net> skrev Sat, 29 Nov 2003
23:13:09 +0100

> [...]
>fik en datter som var født 3. oktober 1767. Hun blev døbt 7. oktober i Nr.

Ja. Det er een af de få (vist den eneste) af hans børn der ikke bliver
født i den periode hvor kirkebogen for Nr. Vium mangler.

>Vium kirke. Kilde: Nr. Vium kirkebog. Jeg fandt ikke Christen Thygesen død i
>Nr. Vium.

Nej, han dør 1783 hos en søn i Assing .

Men noget kunne tyde på at det er hans enke der bliver gift med Thomas
Nielsen i Borris.