solformørkelse i Antarktis
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 23-11-03 08:11

Tycho Brahe-planetariet skriver at der er
total solformørkelse i Antarktis i aften/nat

"Solformørkelse for pingviner":
http://www.tycho.dk/article/view/1736/1/32/

Der er også et link til et site, som angiveligt
vil bringe live-billeder:
http://www.live-eclipse.org/

Mon ikke koronaen bliver særlig flot denne gang,
med al den solaktivitet for tiden?

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 23-11-03 12:03

"Herluf Holdt, 3140" wrote:

> Tycho Brahe-planetariet skriver at der er
> total solformørkelse i Antarktis i aften/nat

Ellers kan man altid finde masser af info om formørkelser på Espenaks
sider (hvis man kan finde rundt på dem). Se
http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/eclipse.html

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 24-11-03 14:41

Jeppe Stig Nielsen skrev:

> Ellers kan man altid finde masser af info om formørkelser på
> Espenaks sider (hvis man kan finde rundt på dem). Se
> http://sunearth.gsfc.nasa.gov/eclipse/eclipse.html

Tak for linket. I nat, da jeg fjols ville se nogle billeder fra
Antarktis, var det næsten ikke til at komme igennem på det
link, Planetariet havde angivet: http://www.live-eclipse.org/

Da jeg så endelig kom igennem, viste det sig at jeg først skulle
loade et program til at *se* det med. Og oplysningen om at det
ville vare 59 minutter at loade det, fik mig til at give op.
Øv! - Øv! - Øv!
Jeg ville egentlig have været lykkelig for *et* enkelt stillbillede
af formørkelsen på det tidspunkt, men nej - der var intet.

Nu kan jeg så i ro og mag prøve at finde et par billeder på dit
NASA-link.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt