Der er ikke videnskab bag psykiatri
Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 03:19

Godt vi har de sindsyge - en tiltrængt udfordring

Det er en myte, at folk bliver voldelige af sindsyge. Advokat-coachede
mordsigtede mordere har ofte opnået milde behandlingsstraffe ved at
skuespille, at de hørte "stemmer/hallucinationer" og at det var de "syge
vrangforestillinger", der fik dem til det

Romerretten startede dette bedrag, så advokater kunne tjene penge og rige
mordere gå fri af straf.

Det folk begår i ophidselse eller rus, har de udtænkt tidligere, og det er
hverdagens almindelige fortrængninger, der ligger bag de mord, der ikke er
koldblodige/afstumpede/psykopatiske.

Og psykopati er ikke sindsyge - det er karakterafvigelse.

De fleste sindsyg-diagnosticerede er ynkelige egosvage forsigtigpetere og
ufarlige. Depressive og skitzofrene er ofte ensomme og får næsten aldrig
børn. Hvis sindsyge var arvelig, ville sygdomen dø ud.

Vi kan definere sindsyge som afvigere, der enten 1. har søgt hjælp hos
psykiater 2. er farlige 3. har målelig hjerneforandrig, og de sidste to
grupper er hhv. en procent og en promille.

Så her er en yderligere grund til at droppe hetz mod de afvigere, der ikke
tænker som dig selv, og som du derfor kalder sindsyge.

Vi bør alle være glade for at sindsyge findes og går frit rundt blandt os.
Det er ofte modige mennesker, der tør være sig selv, mens vi andre foregiver
normalitet og græder bag maske og selvpåført fantasi-spændetrøje.

Uhæmmethed er stor fornøjelse, for de der tør. Og hvis den kun består i
blotteri - hvad så?

De intolerante kan afreagere deres ondskab, ved at de aparte søger
opmærksomhed - det to grupper er ligeværdige og passer som hånd og handske,
som S og M.

Deres afvigelser er en udfordring og gavnlige for samfundet, der jo ville gå
til af kedsomhed, hvis alle søgte normalitet.

Nedenstående kloge ord er bl.a. om, at HVIS man har lidt galskab som man
finder trykkende, så er også det en sund udfordring -

- og selvterapi er vejen frem.

(NB. i ovenstående uimodsigelige logik, er ikke medtaget den vold som
psykiaterne skaber ved at gøre sindsyghospitalsafdelingerne så forskruede og
bruge så skadelig medicin, at afvigerne provokeres til vold, -

- ikke pga sygdom men pga behandling. )

"Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream controlled.
George Santayana

"Noble deeds and hot baths are the best cures for depression.
Dodie Smith

"Problemet er ikke at jeg er paranoid men at jeg ikke er paranoid nok
Woody Allen

"The foolishness is a shrine of protection against the outside world
Peter Bamm

"Look into the depth of your own soul and learn first to know yourself, then
you will understand why this illness was bound to come upon you and perhaps
you will thenceforth avoid falling ill. Sigmund Freud

"To lie still and think little is the cheapest medicine for diseases of the
soul.Nietzsche

Hvis galningen fremturede i sin galskab, ville han blive vis.
William Blake

Ofte indgår to idioter et fornuftægteskab. Wieslaw
Brudzinski

A man should not strive to eliminate his complexes, but to get into accord
with them: they are legitimately what directs his conduct in the world.
Sigmund Freud

Fra : Kispus

Dato : 20-11-03 17:41

> [...]

> with them: they are legitimately what directs his conduct in the world.

Du er da ikke helt normal !!
John

Fra : Jakob M

Dato : 20-11-03 20:12

> Du er da ikke helt normal !!

Var det virkeligt nødvendigt at citere hele hans indlæg for komme til den
konklusion ?. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Mvh
Jakob
FUT:dk.admin.netikette