Plastik på en kogeplade
Fra : ml

Dato : 14-11-03 21:07

Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?
--
ml

Fra : Thomas Demant

Dato : 14-11-03 21:27

> Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?
Hvis det er en glaskeramisk plade, kan du købe en lille "skraber", lidt alá
en isskraber til bilens forrude, hos din hårdehvidevare forhandler.
Hvis det er en almindelig plade af metal, som er nogenlunde jævn, vil jeg
tro det også kan skrabes af med et eller andet, hvis man ikke kan pille det
af som et klistermærke, når det er koldt.
Men er det en videnskab (siden det er her i gruppen) at holde plastik væk
fra varme ting? ;)

Thomas Demant

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-11-03 07:06

Thomas Demant skrev i -dk.videnskab:

> Men er det en videnskab (siden det er her i gruppen) at holde plastik væk
> fra varme ting? ;)

Det er ikke det spørgsmålet gik på,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / reralistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | fram til motorvejbyggiet blev påbegyndt

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:43

"Thomas Demant" <thomas.demant@adslhome.dk> wrote in message
> Men er det en videnskab (siden det er her i gruppen) at holde plastik væk
> fra varme ting? ;)

Hvor der handles der spildes, men HVORFOR FJERNE DET LIGEGYLDIGE PLASTIK,
hvis det ikke rager så meget op, at der bliver meget luft mellem kogeredskab
og varmeplade?

Husmødre lægger særlige pynteplader på kogepladerne, for en sort og lidt
anløben plade er for dem som et åbent latrin

Men du har drengefornavn og er vel ikke hysterisk som kvinder er

Fra : Michael Zedeler

Dato : 14-11-03 21:46

ml wrote:

> Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?

Jeg var ude for det samme - det var væk efter at have skrubbet intenst
på pladen med ståluld i 10 minutter.

M.

Fra : LR

Dato : 14-11-03 23:11

Stålbørste på boremaskine :)

Mvh,

Lasse

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-11-03 23:34

ml wrote:

> Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?

Åbner vindudet lukker døren og Skruger op på det højste.

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:30

"Peter Ole Kvint >" <"<dsl90720"@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Åbner vindudet lukker døren og Skruger op på det højste.

Godt forslag men skrab først det meste af med en kniv

Jeg har en skøn svejselighter med bunsen-luftindsugning og blå flamme, og
ville bruge den - eller en pejselighter Samtidig med den langsommere
opvarmning af hele kogepladen

Fra : Jeppe Stig Nielsen

Dato : 17-11-03 18:14

Peter Ole Kvint wrote:

> Åbner vindudet lukker døren og Skruger op på det højste.

Jeg er ikke sikker på kogepladerne tåler at være tændt uden at der står
noget på dem til at absorbere varmen.

hypothesis)" --- Laplace (1749-1827)

Fra : JBH

Dato : 15-11-03 01:40

"ml" <ml@ml.ml> skrev i en meddelelse
> Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?
> --

Opløser det med acetone ?

(med emhætten tændt)

mvh
JBH

Fra : Bo Warming

Dato : 15-11-03 11:26

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> "ml" <ml@ml.ml> skrev i en meddelelse
>
> Opløser det med acetone ?
>
> (med emhætten tændt)

Det ville være spild af god euforiserende acetone eller andet
opløsningsmiddel at tænde emhætten.

Da jeg som 1.dels studerende skulle ekstrahere med litervis af æter, og der
var ikke stinkskabe nok til alle, fik vi hovedpine (og vi kunne have lagt
sag an for malersyndrom, hvis vi havde haft en god fagforening)

Men det var en hel eftermiddag vi stod i skøn rus.

Acetone opløser nogle få typer termoplast, ikke hærdet plast og ikke
polyethylen eller PVC .

Hæld det på flamingoskumplast(styropor, polystyren) og du ser flot
skrumpning, men 99% af moderne plasttyper kan kun skrabes eller brændes
eller smeltes væk.

Fra : ml

Dato : 15-11-03 11:58

"ml" <ml@ml.ml> wrote in message
> Plastik på en kogeplade - hjælp! Hvordan får man det af?

Tak for de gode råd. Jeg prøver det hele, både det kemiske og fysiske.
--
ml