Køl dræber smitte - NÆSTEN!
Fra : Bo Warming

Dato : 12-11-03 22:51

På DTH i Lyngby tog jeg engang et kursus i levnedsmiddelteknologi og lærte
at smitte fra kød, der har været på frys er YDERST SJÆLDEN, for når
optøning begynder er der hård konkurrence mellem en masse naturlige
bakterier, og salmonella og andet farligt har ikke en chance over for de
bakterier der gror hurtigt mellem nul og 15 grader.
Lavtemperatur-formeringsdygtige "psykotrofe"bakterier har snuppet alle
nicher inden de farlige smitte-mikrober er kommet i omdrejninger, så
smitstoffet formerer sig næsten ikke og er derfor ikke særlig farligt.

Belærende journalister elsker at ADVARE "tro nu ikke at du har dræbt
bakterierne, fordi dit kød har været frosset"
Snævert set har de ret.
Men i praksis har de oftest uret

Jeg kom til at tænke på sagen, da jeg fra mit fortov en vinter samlede en
frossen hundelort op i en plastpose og ville se om den tørrer hurtigere end
menneskelort tørrer. Dengang håbede jeg på gylle-fornyelse via tørring.
Det viste sig, at i sommertemperatur indendørs blev hundelorten _ikke_
lugtende som de blir om sommeren.udendørs For nogle bakterier er blevet
dræbt ved frysning og de der blir flest af efter optøning laver ikke
lugt.(Lissom en til 65 grader opvarmet lort er aldeles lugtfri)

I mindre grad gælder det også for menneskelort, der har været kortvarigt i
fryseren, men et bærbart dagligstuetoilet kombineret med isterning-maskine
bliver nok ikke en salgbar løsning - selvom det ku være praktisk. Skid hvor
du er når du skal, fx i kop, og læg i dertil egnet afsnit af
isterningsmaskinen, som alle fremtidens drinkglade vel vil have nær sig
døgnet rundt
Men da min kone og min søn undertiden bemærker at mine eksperimenter på en
dårlig dag lige netop kan lugtes, så har jeg nu sluppet uden om dette
bagatelproblem
Engangølglasset der p.t. er mit bærbar toilet får et par timer eller mere i
fryseren, og kan så let lukkes lugttæt - hvilket er svært med en frisk lort,
hvis man ikke har masser af marmeladeglas med skruelåg.
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Per A. Hansen

Dato : 13-11-03 16:06

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

-klip-

> [...]
> Men da min kone og min søn undertiden bemærker at mine eksperimenter på en
> dårlig dag lige netop kan lugtes, så har jeg nu sluppet uden om dette

Et banebrydende forskningsprojekt med et element af genbrug.

> [...]
lort,
> hvis man ikke har masser af marmeladeglas med skruelåg.

Familien opdager sikkert ikke, når der tages fejl af marmeladeglassene?
Desværre er næringsværdien af denne marmelade ikke så stor som
før den passerede diverse organismers tarmsystem - så der må ikke
påregnes den store besparelse på husholdningsbudgettet.

Vi venter spændt på at høre nærmere om det hidtil oversete
forskningsområde.

Per A. Hansen

Fra : Bo Warming

Dato : 13-11-03 19:33

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> wrote in message
> Et banebrydende forskningsprojekt med et element af genbrug.

Som forklaret, er øko-pjat ikke motivation for mig - men for nogle vil det
gøre projektet mere fordøjeligt

At spare tid (samt provokere) motiverer mig

For ældre, småbørn, inkontinente, er der store praktiske fordele ved bærbar
toilet.

Dansk statsligt behandlersystem er jo nazi-ondt, når portøren følger
plejehjemspatienten til toilettet, og hænger hende op i en sele, og glemmer
hende natten over.
Hvillket nogle er døet af.

Bliv selvhjulpen - det er sundt. Derfor bærbar toilet.

Min mor faldt om natten på vej til toilettet og døde derfor kort efter. Ofte
brækker gamle lårbenshalsen ved disse sørgeligt hyppige faldulhykker.
Prostataforstørrelse får de fleste mænd fra 50-årsalderen til at skulle
pisse en eller flere gange om natten.

Nogle mænd er så undertrykte at de ikke tør pisse i deres egen have.

Politiet spidler resourcer på at give bøder til bumser der tisser op at et
træ i parken.

Muslimer er dog et større samfundsproblem