Overtroen om sygdomsforebyggelse via renli~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-11-03 16:31

Sygehuse er unaturlige, skadelige sammenstuvninger af selvhadere med lave
immunforsvar, så der spredes infektionsmikroberne vildt, og her kan hygiejne
derfor fejre triumfer.

En operationsstue *uden* desinfektion

er farligere end en *med*!

Men ellers har vi ikke mange beviser på, at renligheds-ritualerne mindsker
tendens til sygdomsudbrud.

Videnskabelige sammenlignende undersøgelse er svære og undgås.

Når man kæder koleraforsvinden til kloakering, er det fup. Der skete andre
ting samtidig.

Storbysygdommene ramte taberne. Da epidemierne aftog, var der ikke de samme
selvhadende drukkenbolte, og DET skabte solstrålehistorierne.

Vaccinationer indførte man (instinktivt) altid netop, når sygdommene var ved
at forsvinde pga naturlig immunitets opståen (bl.a. uddøen af svage
slægter).

Tilsvarende indførtes rent drikkevand i Altona , mens sygdoms-udryddelse var
på skinner pr velstand,

- og at dårligere forhold i andre Hamborg-bydele betød forsinkelse af
sygdomsudryddelse,
havde sammenhæng med, at den lærde bydel, hvor Struensee havde været
embedslæge, blev sent efterlignet mht at man sorterede klientellet og
afviste de væreste selvhadere der kom ind fra land til by.

Selvhadere finder tryghed i sygdom, når det er hæderlig og normal social
deroute, men når sygdommen påstås bekæmpet med vaccine eller renlighed, så
er det pludselig en skam at få sygdommen, og så må hypokonder-slænget finde
på en anden sygdom at få.

Således er sundhedsreformer selvopfyldende profetier, og det er unfair at
tilskrive lægekunsten de opnåede sundhedsforbedringer.

At opføre sig normalt mht hygiejne-ritualer giver selvtillid - og det
forebygger sygdom.

Men patogene mikrober - eller svulst eller allergi - skal nok dukke op, før
eller senere, hvis selvhadet er slemt nok.

" Halvdelen af bakterieverdenen er livsnødvendig; man kan blive så
steril, at man dør af det. Jacob Paludan

"HJEM=Et sted hvor man kan klør sig ligegyldigt hvor det klør.
Anonym

"Hygiene is the corruption of medicine by morality H.L. Mencken

"Kun en tåbe reder sengen hver dag. Nancy Spain

"Man skal ikke gå i badstue, hvis ikke det kribler. FINLAND.
Politikens Ordsprogsleksikon 1994

"Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af bægeret og
fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab. Lukas11.39

"To get back my youth I would do anything in the world , except take
exercise, get up early , or be respectable.Oscar Wilde

"Jeg afskyer husarbejde. Man reder seng, man vasker op og seks måneder
senere må man begynde forfra. Joan Rivers

"Invalids live longest. Proverb

"Min mand og jeg har fundet et virkeligt godt system, når det gælder
husarbejdet. Ingen af os gør det. Dottie Archibald

"What separates two people must profoundly is a different sense and degree
of cleanliness. Nietzsche

"House work is what woman does that nobody notices unless she hasn't done
it. Evan Esar

"Køb en liter brændevin og et franskbrød så slipper du for at vaske op,
Albert Engström

"Men profess a total lack of ability to wash baby's face simply because they
believe there's no great fun in the business, at either end of the sponge.
Heywood Broun

"Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det. Goethe

"Somme gå fnattede i bad og skabbede ud igen. Danske
Ordsprog

"Sæben er en målestok for staternes velstand og kultur. Justus
von Liebig

"Hvis det ikke var at lægge for tunge byrder på min menighed, ville jeg have
befalet dem at bruge tandbørste før hver bøn" Muhammed

Renlighed er det halve af troen" Vask jeres klædninger og klip jeres hår og
børst jeres tænder og smukser jer og hold jer rene" Muhammed

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N