FW til Nokia 6600
Fra : Michael H Jensen

Dato : 27-11-03 14:36

Hvilken firmware er lige nu den nyeste/hvad kører i Nokia 6600 ejere med???

MVH
Swifty

Fra : Anders Lund

Dato : 30-11-03 01:09

Michael H Jensen <ivory@post1.tele.dk> wrote:

> Hvilken firmware er lige nu den nyeste/hvad kører i Nokia 6600 ejere
> med???

Jeg har:
V. 3.42.1
16-10-03
NHL-10

Købte den i dag (lørdag).

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Michael H Jensen

Dato : 30-11-03 13:06

Gider du skrive lidt om førstehåndsindtryk?

Mick

Fra : Anders Lund

Dato : 30-11-03 15:52

Michael H Jensen <ivory@post1.tele.dk> wrote:

> Gider du skrive lidt om førstehåndsindtryk?

Den korte version:
Det første jeg tænkte var "Fedt", ny fed mobil telefon. Så kom
fustrationerne over alle de ting der fandtes, som jeg ikke lige kunne finde
hoved og hale i. Men nu (24 timer efter købet) er der ved at være styr på
tingene og jeg er meget tilfreds med den.

Den længere version:
Til at starte med var det fedeste ved telefonen, selve kameraet. Det gik dog
hurtigt over, da jeg har et digital kamera i forvejen, som selvfølgelig kan
tage nogle langt bedere billeder. Jeg tilmeldte nu GPRS og MMS til mit abb.
på Telmores hjemmeside, som sendte mig et par OTA beskeder (opsætnings
beskeder), som jeg gemte på telefonen. MMS delen virkede dog ikke
tilfredsstillende, i det ingen af de MMS beskeder jeg sendte kom frem. Dette
kom dog på ukendt vis til at virke nogenlunde senere.. dog har jeg opsaveret
leveringstid på over 15 minutter.
Det næste projekt var at få Internet over GPRS til at virke. Dette var ikke
nogen let sag, da jeg åbenbart ikke kunne finde de informationer jeg skulle
bruge, for at få det til at virke. Jeg fandt dog i denne gruppe den
oplysning jeg skulle bruge, at "Adganspunktnavnet" skulle hedde
"Internet"... men så kørte det også. Dog er hastigheden på Internet ikke så
hurtig som jeg havde håbet, men jeg kan godt lide at man ikke skal "ringe
op" for at komme på nettet - dog håber jeg stadig på at priserne falder.
Men jeg kan surfe på nettet (går rimeligt, hvis man slår billeder fra),
hente og sende mails, SMS og MMS og de ting man nu gerne vil. Jeg mangler
dog stadig at udforske telefonen mere og afprøve de funktioner der findes.

De ting jeg lige er faldet over jeg ikke kan lide er:
- Telefonen har nået at crashe 2 gange.
- Den kræver genstart ved nogle af indstillingerne - også selv om den ikke
er Windows baseret. Se http://www.andersonline.dk/stuff/nokia_6600.jpg. Den
er ca. 45 sekunder om at (gen)starte.
- Da jeg kommer fra en Nokia 6210, så skal jeg lige vende mig til at
knapperne sidder så tæt som de gør (specielt når jeg skal skrive), plus
skift af nogle af funktionerne på knapperne. Det samme gælder med
"joysticket" - men det er også tilvending.
- Den kan en gang imellem være lidt langsom (åbne MMS og e-mail beskeder,
indlæse hjemmesider og starte nogle programmer).
- Batterilevetiden, som dog kan skyldes at den er hel ny og jeg bruger den
rimelig meget lige nu. Der står også i manualen at batteriet skal
af-/oplades helt 2-3 gange inden det virker optimalt.
- Manglende opsætnings vejledninger omkring GPRS fra udbyderens side af, i
sær når GPRS er noget nyt for mig.
- Pixelfejl, som jeg dog skal ha' undersøgt i forretningen om det er
byttegrund eller ej.
- Hvornår der vælges at den intelligent ordbog skal brugs - måske er det
bare mig som skal finde et mønster eller rette nogle indstillinger?

Ting som jeg er _ekstra_ glædelig overrasket over (ud over alle de
funktioner der nu findes):
- Hastigheden når der skal kontrolleres for e-mail. Det tager ikke mere end
10 sekunder.
- Hvor godt det egentlig fungere med Opera browseren, med et så lille
billedfelt der nu er på en telefon.
- Der er massere af hukommelse - og jeg har endnu ikke slettet nogle af de
mange progmmer, der følger med på telefonen, som jeg ikke kommer til at
bruge.

Det var så lige det jeg kunne sige om den telefon lige nu. Hvis du ønsker
mere uddybende svar, skal du bare sige til.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk