Sony-Ericsson datakabel
Fra : KJ

Dato : 26-11-03 01:58

Hej,

Jeg har brug for et serielt datakabel, hvor jeg samtidig kan forsyne
telefonen med strøm. Det skal helst være en løsning, hvor stikket ved
telefonen er så lille og pænt som muligt. Derfor må strømtilslutningen
ikke være for klodset.

Enten skal datakablet indeholde strømdelen, så man tilslutter
strømstikket nede ved PC stikket (bedste løsning) eller datakablet må
ikke genere strømkablet (næstbedste løsning) eller også skal strømkablet
kunne tilsluttes datastikket (dårligste løsning).

Det eneste brugbare, jeg har kunnet finde, er det originale kabel
DRS-11, hvor man angiveligt kan tilslutte strømstikket til datastikket.
Er der nogen som ved, om strømstikket tilsluttes nedenunder eller på
siden af datastikket, når dette sidder i telefonen?

Der må være andre uoriginale kabler, som kan klare strømforsyningen via
samme kabel som data ledningerne, men det er dælme ikke lette at finde
på google. Er der nogen her, som har et godt råd eller to?

KJ

Fra : Ukendt

Dato : 26-11-03 09:35

"KJ" <news3@SLETMIG.bifrostnet.dk> wrote in message
> [...]
> Er der nogen som ved, om strømstikket tilsluttes nedenunder eller på
> siden af datastikket, når dette sidder i telefonen?

Strømstikket tilsluttes i bunden af datastikket.

Hvis du vil have det til at se lidt lækkert ud så køb kablet + Sony-Ericsson
bordladeren, så er selve stikket gemt inde i bordladeren, ser ret fikst ud.

Fra : KJ

Dato : 26-11-03 10:34

"Michael Rasmussen" <No mail> wrote:

> Strømstikket tilsluttes i bunden af datastikket.
>
> Hvis du vil have det til at se lidt lækkert ud så køb kablet + Sony-Ericsson
> bordladeren, så er selve stikket gemt inde i bordladeren, ser ret fikst ud.

Takker for info, det skal dog bruges i en installation, så det med
bordladeren er ikke lige aktuelt.

KJ

Fra : JMo.

Dato : 26-11-03 21:43

"Michael Rasmussen" <No mail> wrote in
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

[DRS-11]

> Hvis du vil have det til at se lidt lækkert ud så
> køb kablet + Sony-Ericsson bordladeren, så er
> selve stikket gemt inde i bordladeren, ser ret
> fikst ud.

Men på DCU-11 sidder der så en grim ferrit-kerne
rundt om ledningen, så
man er nødt til at mase kablet ud til siden, hvis
ikke den skal stå og
vippe.

På DRS-11 sidder den der ikke - men i begge
tilfælde er kablet for tykt
til at sidde i den "kabel-holder" der er bagerst i
CDS-11'eren

Irriterende...

Fra : KJ

Dato : 27-11-03 09:02

JMo. <ns_sf012@mohr.cx.invalid> wrote:

> [...]
>
> På DRS-11 sidder den der ikke - men i begge
> tilfælde er kablet for tykt
> til at sidde i den "kabel-holder" der er bagerst i

Mange tak for rådene. Jeg køber mig et DRS-11 i morgen, men jeg vil
stadig gerne høre, hvis nogen kender til alternativer.

KJ