N6600 og Infra rød PROBLEMER !!!
Fra : L@rs

Dato : 24-11-03 15:24

Hej

Jeg har tidligere skrevet ang. mit problem, med at få forbindelse
til min nyindkøbte N6600

Jeg har en bærbar computer ca. 4 år gammel (Webtech)
Jeg har en Infra rød Dongle (Sigma tec)til USB porten
Jeg har lige slettet min harddisk og geninstalleret win XP + SP1
Jeg har ikke installeret noget andet.

Når jeg sætter den infra røde forbindelse igang på telefonen
når den lige at komme i kontakt med computeren og så
hopper den fra igen.

Jeg har prøvet at sætte hastigheden ned på Dongleén og
prøvet de forskellige transciver indstillinger under avancert indstillinger.

Alt sammen uden held.

Det skal lige siges, at der er indbygget en Infra rødport i computeren
men den er helt død. Jeg kan ikke deaktivere den i BIOSén

OG Jeg har afprøvet telefon og Dongle på en vens computer. Der kørte
uden problemer.
SÅ jeg er da sikker på at man skal finde svart på min computer.... MEN HVOR
???

Håber nogen kan hjælpe....

Lars

Fra : Henrik

Dato : 25-11-03 02:17

""L@rs" ... skrev i en meddelelse : En hel masse med IR-probs"

Min stationære PC gør noget tilsvarende med både min T68 og min 9210i :
Det hele indikerer at IR-portene kører, men der sker ikke en sk.. !

Jeg tror at det er XP`en der laver knald.
Hvis din kammerats PC OGSÅ har XP så holder min teori / forslag ikke vand.

Du har ikke mulighed for at installere Windows 2000, evt som dualboot ?

Prøvede på min kammerats bærbare m. Win 2000 - det virkede med det samme.
Jeg fik overført det jeg skulle på ingen tid.

Kunne være en løsning når der nu ikke er andre forslag.
XP og W2000 tillader begge dualboot.

PS. hæng mig ikke hvis det mislykkedes - please ....

/Henrik

Fra : L@rs

Dato : 25-11-03 08:35

Min vens computer kører Win XP.
Så det er ikke Win XP der er problemet......

Jeg havde først en tanke om, at Win XP ikke installere de rigtige
drivere, damin computer jo er ca. 4 - 4,5 år gammel.

Jeg har forsøgt mig med et PMCA - kort (USB 2)
Hvis det nu var min port, som maskinen er født med, der
var eller er defekt.
Men det gav heller ikke nogen bedring.......

Det skulle være så smart og nemt. Men så sidder man her
og får grå hår i hovedet af det..........

Det kan vel ikke rigtig være meningen, at man skal købe
en ny computer, for at kunne downloadefra sin telefon ??

Lars

">