T68i og fejl
Fra : Mads Andersen

Dato : 23-11-03 20:09

Hej,

Jeg har en Sony Ericsson T68i, som på det sidste er begyndt at opføre sig
mærkeligt.

Det sker ofte, at folk ikke kan få forbindelse til mig, for når de ringer
op, bliver de stillet
direkte over til telefonsvareren uden at min telefon ringer. Også selvom jeg
tilsyneladende har fuld forbindelse.

Et andet problem er under afsendelse af sms. Ofte vil den ikke afsende, men
står og tænker lidt, og smider til sidst
beskeden over i "ikke afsendt." Det hjælper ofte, hvis jeg slukker og tænder
for telefonen og prøver at sende igen.
Desuden går der tit lang tid, fra folk sender en sms til mig, til jeg
modtager den.

Sidst men ikke mindst afbryder den engang imellem mine samtaler uden
advarsel.

Jeg har læst om andre i denne gruppe, der har haft problemer med T86i'eren.
Var det samme slags fejl, og er det
almindeligt for modellen?

Skal jeg bare gå ned i butikken og få dem til at sende den ind og håbe på,
at fejlen bliver rettet?

På forhånd tak.

Fra : Jesper Sloth

Dato : 23-11-03 20:13

"Mads Andersen" <none@none.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> almindeligt for modellen?
>
> Skal jeg bare gå ned i butikken og få dem til at sende den ind og håbe på,

Hej

Har 4 stk. med samme fejl, alle er til rep. lige nu, nogle af dem for anden
og tredje gang, så det trækker op til nogle andre telefoner. Der er nogle
der siger man bare skal have en ny ver. af softwaren, men det har ikke
hjulpet i mit tilfælde. Så held og lykke.

Mvh

Jesper

Fra : Mads Andersen

Dato : 23-11-03 20:28

"Jesper Sloth" <sloth@fjern.tele2adsl.dk> wrote in message
> [...]
> der siger man bare skal have en ny ver. af softwaren, men det har ikke
> hjulpet i mit tilfælde. Så held og lykke.

Ja, jeg lavede lige lidt research, og det ser ud til, at mange har de samme
problemer.
Hvad har jeg af muligheder ud over at sende den til rep. og så vente?
Kan jeg forlange pengene tilbage? En anden telefon? Ophæve kontrakten?

Fra : Niels

Dato : 23-11-03 21:22

> [...]
> Hvad har jeg af muligheder ud over at sende den til rep. og så vente?
> Kan jeg forlange pengene tilbage? En anden telefon? Ophæve kontrakten?

Jeg har haft en T68i med eksakt samme symptomer.
1. gang rep hos Teleservice. Fejl rettet.
2. gang rep hos Teleservice. Fejl rettet.
3. gang fejl konstateret hos Teleservice. Tlf ombyttet.
4. gang fejl konstateret hos Teleservice. Tlf ombyttet.
Fejlen kom igen.

Jeg mistede tålmodigheden. Sendte mail til leverandøren sammen med de 4
repsedler og forlangte handelen og alle pengene retur under henvisning til
købeloven. Og med henvisning til Forbrugerklagenævnet, som var interesseret
i at tage en sag på det.

Og en måned senere og efter flere rykkere fik jeg mine penge.

De skal have en rimelig chance for at finde fejlen, men efter 3. forsøg
skal du gå til dem...............

Held og lykke
Niels

Fra : Fuzzbox

Dato : 24-11-03 20:01

"Jesper Sloth" <sloth@fjern.tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der siger man bare skal have en ny ver. af softwaren, men det har ikke
> hjulpet i mit tilfælde. Så held og lykke.

Jeg har haft min byttet 3 gange for samme fejl, nu er den sidste også
begyndt på det, garantien er udløbet.
Jeg køber ikke sony ericsson mere, jeg er skræmt væk.

Mvh
Fuzzbox

Fra : Niels

Dato : 24-11-03 21:51

"Fuzzbox" <news1@lviv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begyndt på det, garantien er udløbet.
> Jeg køber ikke sony ericsson mere, jeg er skræmt væk.

Så vidt jeg er orienteret, starter du på en ny periode af
reklamationsret/garanti,når du får telefonen ombyttet. Og afhængigt af, hvor
lang tid, der er gået siden du fik den sidste, har du krav på at hæve
handelen og få dine penge tilbage ligesom jeg gjorde. Din leverandør har
fået tilstrækkeligt mange chancer for at afhjælpe fejlen. Prøv at ringe til
forbrugerklagenævnet. Og husk at du har krav på at få det oprindeligt
betalte beløb retur og ikke kun hvad den koster i dag.

God jagt
Niels

Fra : Dennis

Dato : 23-11-03 22:25

> [...]
> op, bliver de stillet
> direkte over til telefonsvareren uden at min telefon ringer. Også selvom

[CUT]

Jeg har oplevet lignende på min T68i. Har du GPRS abonnement på dit kort?
Hvis du har, kan det være pga. disse celler har højere prioitet (eller noget
i den stil) og at de derfor "overskygger" f.eks. tale-opkald. Jeg fik en fin
forklaring en gang, men kan ikke lige huske det helt præcist, men det var
noget i den stil.

Det hjalp at få min telefon opdateret med en nyere firmware.

Dennis

Fra : Niels

Dato : 23-11-03 23:14

"Dennis" <spam@snudske.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> noget i den stil.
>
> Det hjalp at få min telefon opdateret med en nyere firmware.

Og den forklaring, jeg fik alle fire gange, jeg fik rep/ombyttet mine T68i
var, at de ikke kunne køre i en del af båndet. Og at man ved testen før
rep/ombytning havde konstateret dette. Og hver gang, jeg fik telefonen
tilbage, virkede den i en måneds tid. Der blev hver gang sørget for
opdatering til nyeste sw-versioner. Hvilke husker jeg ikke. Iøvrigt havde
jeg ikke GPRS-abonnement.

Alt dette tyder på en generel fejl ved modellen, i alt fald ved den/de
produktionsserier, jeg har haft fat i.

Mvh Niels

Fra : Jesper Sloth

Dato : 24-11-03 08:23

"Niels" <niels.kj@REMOVEemail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opdatering til nyeste sw-versioner.

> Alt dette tyder på en generel fejl ved modellen, i alt fald ved den/de

Hej

Dette kan jeg kun til skrive mig, helt den samme historie her, og man er ved
at opgive, til sidst. Man tør næsten ikke bruge telefonen, for man ved ikke
hvornår folk ikke kan får fat i en mere.

Mvh

Jesper

Fra : Mads Andersen

Dato : 24-11-03 20:09

"Mads Andersen" <none@none.invalid> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg har en Sony Ericsson T68i, som på det sidste er begyndt at opføre sig
> mærkeligt.
[snip]

Så har jeg afleveret min telefon til rep. i dag, så nu må vi se, om de kan
gøre noget ved den.