Simdoctor fra dualsim.dk
Fra : Torben Borg Broustbo

Dato : 23-11-03 11:36

Hej Gruppe

Jeg har fulgt lidt med i hvad der er blevet skrevet om dualsim her, og
havde overvejet at købe dualsim'en fra dualsim.dk når der var nogen
der havde nogle tilbagemeldinger.

Jeg bruger en Nokia 6310i og kunne jo så læse at der ikke er det vilde
plads bag batteriet på en sådan - Har dog også prøvet bare at lægge
et enkelt simkort uden nogen holder el. bagved og det gav endda pro-
blemer med at få batteriet på.

I stedet burde jeg jo så måske kigge på Simdoctor'en og kopiere mine
kort over på ét samlet og så benytte denne mulighed, men der er ikke
så mange der har skrevet om det her.

Er der nogle der har prøvet at kopiere kort sammen på ét kort og hvor-
dan fungerer det? Er det fx muligt at man skifter ved at tænde og slukke
telefonen og så skifte kort, så der kun er et nummer aktivt (Så jeg kan
have min arbejdsmobil slukket i fritiden)?

pft.

Torben
--
Skift SPAM ud med mit fornavn, for at sende mail til mig.

Fra : Hornbech

Dato : 23-11-03 12:36

Hej jeg kan bare sige jer en ting. hold jer væk fra www.dualsim.dk.
Ifølge forbrugerombudsmanden er der en række retningslinier net butikker
skal overholde hvis de vil lave e-handel.
nogle af disse ting er:
a.. Virksomhedens navn
b.. Etableringsform
c.. Det centrale virksomhedsregisternummer (CVR-nummer), hvis virksomheden
var et selskab
d.. Navnet på indehaveren, hvis virksomheden var en personlig ejet
virksomhed
e.. Virksomhedens fysiske adresse
f.. Virksomhedens telefonnummer og e-post adresse
(Dualsim har kun en postboks og et mobil nummer) dette i sig selv bør gøre
sådan at folk stopper op og undre sig.

Derudover er der nogle LOVPLIGTIGE oplysner der skal stå på en e-handelsside
så som:
a.. Varernes pris incl. alle afgifter
a.. Varernes vigtigste egenskaber
a.. Garantioplysninger
a.. Kontaktoplysninger
a.. Oplysninger om fortrydelsesretten
a.. Oplysninger om reklamationsbehandlingen
a.. Virksomhedens salgs- og leveringsbetingelser

Hvis i gerne vil have det kan jeg sende hele forbruger ombudsmandens rapport
omkring e-handel.
Men der skulle være et link til den her:
http://www.fs.dk/jura/fjura/sager/inetrap.htm

Med venlig hilsen
René

Fra : Mcisten

Dato : 25-11-03 10:42

Lyder som et dårligt sted at handle

se www.net-tjek.dk

Siden overtræder næsten alle regler for e-handel.

Mvh Mcisten